Shperma skrev:
Jeg synes ikke at man kan sige "Våbnene er skyld i bandekrigen ... Den dårlige integration er skyld i bandekrigen .. Hashens ulovliggørelse er skyld i bandekrigen"
Så simpelt er det ikke. Jeg tror at der er mange forskellige faktorer som spiller ind når vi taler om denne undtagelsestilstand i KBH, og den eneste måde vi kan finde et facit er ved at prøve os frem med de forskellige løsninger (Undtaget legalisering af våben self:D)
Grunden til jeg mener at vi ikke skal inkludere noget om bandekrigene er simpelthen fordi at jeg tvivler meget på at vi kan fortælle folk noget som de ikke ved ang. dette emne, det står jo malet med neonskrift i enhver avis, leder, læserbrev, internetside osv osv osv.
Det vi kan tilbyde er til gengæld en "ny" indfaldsvinkel og kolde facts som den almene borger ikke er klar over.
Jeg mener personligt at bandekrigen er en af de mindst legitime grunde til at legalisere hashen, da der er så mange andre åbenlyse grunde til at urten burde være lovlig.
En af de mest almene argumenter jeg møder når jeg diskuterer dette med diverse mennesker er: "Der er jo nok en grund til at det er ulovligt" Derfor kunne det være fedt at fortælle noget om hvordan denne heksejagt på hash opstod; Her taler jeg om Harry Anslinger og hans politistyrke aka. "De utrolige" (Tror jeg filmen hedder, men er blot et skud i tågen) som der stod arbejdsløse efter alkoholforbuddet i USA blev ophævet.
Anslinger var netop manden som tog initiativet til at ulovliggøre hash.
I den kommision som vedtog hans forslag var der en som forvekslede hash med natskygger, der var en som ikke var klar over hvad hash er, der var ikke repræsenteret nogen fra sundhedsstyrelsen eller uddannelsesinstitutionerne der kunne fortælle at hash faktisk ikke var et problem i skolen og der var en bred enighed om at en konklusion ville være at foretrække hurtigt, så de kunne komme til frokost.
Du har ret. Men det med at forklare hvorfor det blev ulovligt er en langt større debat end at beskrive hvorfor det burde være lovligt.
Jeg ser heller ikke min flyer om ulovlig hash = bandekrig.
Men mere en helhed for hvorfor det burde være lovligt istedet for ulovligt.
Det med bandekrigen er bare en god måde at starte det på imo

En god ide ville evt være at lave en hjemmeside.... "www.hvorforerhashulovligt.dk" lol

og derinde kunne man fyrre den af. Det er alt for langt til en flyer.