Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia! Næste uge har vi projektopgave. Jeg valgte (sjovt nok) at skrive om THC. Jeg har derfor oprettet denne tråd, så jeg kan poste nogle spørgsmål og satse på at nogle af alle i klogehoveder der ude kan hjælpe mig med nogle nyttige svar! Synes det er dårlig stil at blive guidet igennem hele projektet, så vælger derfor kun at poste spørgsmåls her inde som jeg ellers ikke selv kan finde svar på. Jeg har ikke lavet denne tråd for at projektet skal blive for nemt for mig, derfor er det iorden hvis i kan smide nogle links hvor jeg så selv kan finde informationen. Jeg er godt klar over at jeg kan finde det meste information på http://www.Erowid.org men da mit engelsk er en smule 'rusty' kan jeg ikke helt oversætte hvad der står.

Her kommer et på spørgsmål jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg skal skrive om:

* Hvornår opdagede man for første gang THC? Hvordan/hvorfor blev det benyttet og af hvem? (Geografisk sted, årstal, befolkning osv..)

* Jeg vil gerne have en masse info om bivirkninger ved brug af THC. Hvad sker der med kroppen når man ryger thc? Hvad sker der med kroppen når man indtager THC oralt? Jeg vil gerne stille THC op imod alkohol, og se hvad der er mest skadeligt ved et længere forbrug.

* Jeg vil også gerne skrive om medierne, og den måde de sætter THC i et dårligt lys med deres uvidende og ofte usande information de bringer. Har hørt lidt om en såkaldt skramme propaganda; hvad er dette?

* Som problemløsning har jeg tænkt mig at skrive om Klaus Bondams foreslag om den hollandske model. Nogle foreslag til hvordan jeg kan bære mig ad med dette? Kunne f.eks. være at legalisere THC i form af oral indtagelse, da dette skulle være mindre skadeligt end ved rygning.

* Jeg skal også have noget kreativt som jeg kan vise frem. Lige på netop dette område har jeg ingen anelse! Havde forestillet mig noget som en planche, hvor jeg viser et eller andet som en beskadiget lunge efter et hash forbrug.. Noget i den dur!

Da det ikke er tilladt at sidde ved computeren hele ugen, og finde alt information der, tænkte jeg på om i kunne foreslå nogle bøger som man evt kunne låne på et bibliotek?

Da min lære i forevejen har en svag mistanke til mit hash-forbrug, bliver jeg nødt til at komme med negative informationer såvel som positive informationer.

Jeg vil højst sandsynligt poste flere spørgsmål i løbet af denne og næste uge, men dette var alt for nu. Håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig!

P.S : Hvis der er nogen der evt selv har lavet en projektopgave om THC kunne jeg meget gerne tænke mig at vide hvordan i bar jer ad med det.

Mvh. Shroom 8)

Medlem

Jeg går ikke lige i dybden med de forsk. emner og hvad du kan skrive om, etc.

Men du skal helt sikkert have noget med omrking hvordan man bruger hash i medicinsk øjemed i nogle lande, og hvilke "fordele" det kan føre med sig hos en kræft- eller sclerose-patient f.eks.

Held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arreats skrev:
Jeg går ikke lige i dybden med de forsk. emner og hvad du kan skrive om, etc.

Men du skal helt sikkert have noget med omrking hvordan man bruger hash i medicinsk øjemed i nogle lande, og hvilke "fordele" det kan føre med sig hos en kræft- eller sclerose-patient f.eks.

Held og lykke

Skide god ide! Skal jeg straks undersøge nærmere. :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Hvis du skal ha noget kreativ så byg da en joint :) (evt kun med tobak)

Eller en frugtbong - det må da betegnes som kreativt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Blå time skrev:
Hvis du skal ha noget kreativ så byg da en joint :) (evt kun med tobak)

Eller en frugtbong - det må da betegnes som kreativt!

Det var også umidelbart min først ide, men vendte den med min lære og fik et nej! Totalt lamt, da det ellers er en god ide.. Tak for svaret tho, Blå time :wink:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du kan finde meget af det information du skal bruge her: http://cannabismyter.dk/cm/ Siden er lavet af brugeren Malkavian herfra boardet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Thomhash skrev:
Du kan finde meget af det information du skal bruge her: http://cannabismyter.dk/cm/ Siden er lavet af brugeren Malkavian herfra boardet.

Tak for linket Thomhash. Har nu læsestof nok til resten af aftenen :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Til det med indtagelse så kan man kun indtage THC og Meskalin imens man rider på æsel i Mexico..

8)

Junior medlem

Du kan finde svar på alle dine spørgsmål ved en simpel google søgning og mht. litteratur er jeg sikker på, at dit lokale bibliotek har en hjemmeside, hvor du kan søge i deres database og se hvad de har om emnet.
Det er nok spild af tid at vente på der er nogen herinde der skriver din opgave.

Du skriver: 'Havde forestillet mig noget som en planche, hvor jeg viser et eller andet som en beskadiget lunge efter et hash forbrug.. Noget i den dur!'
Til det vil jeg bare sige at man ikke får ødelagt sine lunger af hash 'forbrug'. Du kan jo lave en kreativ vaporizer hvis du er bekymret for dine lunger....google!! :wink:

Held og lykke med opgaven :D

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Her er svar på nogle af dine spørsgmål, keep up the good will.

Man kan starte med at sige du burde ændre emnet til cannabis, fremfor thc, da du ikke helt kan sige at disse ting er ens. Det er f.eks. ikke thc der er ulovligt, det er cannabis som indeholder meget andet end thc kun.

Man kan ikke påvise hvornår cannabis blev opdaget, da det en et af de ældste menneskekendte planter.
tjek apoteket.dk's afsnit om hash. det er dybt forenklet og grænser til propaganda.
Bivirkninger kan du slå op på forskellige steder, men her bør du være yderst kildekritisk.
Se dokumentar filmene: Grass, kampen for hampen og super high me. Det er nok de vigtigste efter min mening. jeg har beskæftiget mig meget med at formidle og viderebringe diverse informationer om cannabis.

Held og lykke med det hele. jeg kiggger forbi for en update snarligt.

Junior medlem

Ja undskyld mit korte og lidt grumphy indlæg....det var ikke ment som 'find selv ud af det her ingen der gider hjælpe'... nogengange er det bare hurtigere selv at finde uf af det istedet for at spørge og vente på svar.

Som RagingPussy skriver, så se et par film også...dem kan du finde her http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=26880 :D

Der er også masser af brugbar information, links osv. på Hampepartiets hjemmeside http://www.hampepartiet.dk/

Medlem
Brugeravatar

"Kampen om hampen" er også en rigtig god dokumentar der stiller sig kritisk overfor forbuddet mod cannabis. Og så er den jo produceret af DR, så det er da en mere eller mindre pålidelig kilde. :)

http://www.youtube.com/watch?v=CypGGL8BBBc 1/10

Jeg har forresten skrevet mit 3.g's studieretningsprojekt om narkotikapolitik i danmark. Så hvis du har spørgsmål til det politiske så fyr løs. Jeg garantere dog ikke at jeg kan svare bedre end så mange andre her inde af den grund :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg takker mange gange for alle de gode svar! Det er fedt at få så meget respons. Det er også super dejligt, at det meste infomation der er blevet postet, er noget jeg selv skal undersøge. Så har jeg da noget at få ugen til at gå med. Mange tak! 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kunne dog stadig godt bruge lidt inspiration mht. det kreative, så hvis der er nogen der har nogle forslag er i meget velkomme til at bidrage med det ;)

//EDIT: Tror desværre ikke det er muligt at medbringe nogle former for rygeredskaber. Min lære er trods alt ret gammeldags, og han er bestemt ikke en fan af den slags ting.

Senest rettet af Arthur Spooner 05 mar 2009 11:24, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
Man kan starte med at sige du burde ændre emnet til cannabis, fremfor thc, da du ikke helt kan sige at disse ting er ens. Det er f.eks. ikke thc der er ulovligt, det er cannabis som indeholder meget andet end thc kun..

Dette har du ret i :idea: Jeg havde slet ikke tænkt over det på den måde. Tak for svaret mate!

- Hvordan ændre jeg så trådens navn :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]