Hej Psychedelia! Næste uge har vi projektopgave. Jeg valgte (sjovt nok) at skrive om THC. Jeg har derfor oprettet denne tråd, så jeg kan poste nogle spørgsmål og satse på at nogle af alle i klogehoveder der ude kan hjælpe mig med nogle nyttige svar! Synes det er dårlig stil at blive guidet igennem hele projektet, så vælger derfor kun at poste spørgsmåls her inde som jeg ellers ikke selv kan finde svar på. Jeg har ikke lavet denne tråd for at projektet skal blive for nemt for mig, derfor er det iorden hvis i kan smide nogle links hvor jeg så selv kan finde informationen. Jeg er godt klar over at jeg kan finde det meste information på
http://www.Erowid.org men da mit engelsk er en smule 'rusty' kan jeg ikke helt oversætte hvad der står.
Her kommer et på spørgsmål jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg skal skrive om:
* Hvornår opdagede man for første gang THC? Hvordan/hvorfor blev det benyttet og af hvem? (Geografisk sted, årstal, befolkning osv..)
* Jeg vil gerne have en masse info om bivirkninger ved brug af THC. Hvad sker der med kroppen når man ryger thc? Hvad sker der med kroppen når man indtager THC oralt? Jeg vil gerne stille THC op imod alkohol, og se hvad der er mest skadeligt ved et længere forbrug.
* Jeg vil også gerne skrive om medierne, og den måde de sætter THC i et dårligt lys med deres uvidende og ofte usande information de bringer. Har hørt lidt om en såkaldt skramme propaganda; hvad er dette?
* Som problemløsning har jeg tænkt mig at skrive om Klaus Bondams foreslag om den hollandske model. Nogle foreslag til hvordan jeg kan bære mig ad med dette? Kunne f.eks. være at legalisere THC i form af oral indtagelse, da dette skulle være mindre skadeligt end ved rygning.
* Jeg skal også have noget kreativt som jeg kan vise frem. Lige på netop dette område har jeg ingen anelse! Havde forestillet mig noget som en planche, hvor jeg viser et eller andet som en beskadiget lunge efter et hash forbrug.. Noget i den dur!
Da det ikke er tilladt at sidde ved computeren hele ugen, og finde alt information der, tænkte jeg på om i kunne foreslå nogle bøger som man evt kunne låne på et bibliotek?
Da min lære i forevejen har en svag mistanke til mit hash-forbrug, bliver jeg nødt til at komme med negative informationer såvel som positive informationer.
Jeg vil højst sandsynligt poste flere spørgsmål i løbet af denne og næste uge, men dette var alt for nu. Håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig!
P.S : Hvis der er nogen der evt selv har lavet en projektopgave om THC kunne jeg meget gerne tænke mig at vide hvordan i bar jer ad med det.
Mvh. Shroom