Қeta-Smølfen skrev:
Hvordan kan en 115 watts pære kun bruge 20 watt ?? Det giver da ingen mening ?
Og kan man virkelig godt bare sætte en masse pærer sammen og så gange lumen op ? Troede ellers at lys spektrummet ville være det samme lige meget hvor mange pærer man havde ?
Eller er jeg helt blank ?
Jo det giver da mening, hvis man husker det er den nye type pærer og ikke de gamle uøkonomiske med glødetråd, der ligesom f.eks. min analoge ballast (i modsætning til de digitale) bruger mere end 100watt unødvendigt i konverteringen
På samme måde virker det ´gamle´ pæresystem
Denne pære trækker kun 20 watt ud af elnettet pr. time og svarer i styrke til 115 watt gammel pære + lumen er væsentligt højere (1350)
Og jo man kan gange lumen pr pære med antallet, det er der masser af forskellige pære samensætninger til salg (f.eks på ebay) der også går ud fra, og de er profs

Så det må man vel gå ud fra + at nu har jeg selv haft de her 2 pærer i mit skab i 14 dage, med 3 planter i vegge og WOW manner de gror sg mildest talt, mere end synligt hver dag (i hydro)
2 afghan kush der blev sat i hydro for hendholdvis (fra frø) 1 og 2 uger siden er nu 15cm og 7cm høje med et tydeligt og fint rodnet der strækker ned i vandet allerede
Er sikker på de endda ville give et rimeligt udbytte med f.eks 5 af dem over 1-2 planter hele fasen igennem !? De er meget stærke også at se ind i.
Men har tænkt at jeg vil bygge dem i en lille kasse af en art, ikke ret stor og bruge dem til ekstra lys under min 400HPS når de skal til at vegge snart. De skal give noget at det ekstra lys der mangler i det nederste område af planten, efterhånden den bliver større - 1 i hver side havde jeg tænkt mig
Men kan da lige smide et billede hvis nogen ønsker det ?
Hygge alle