Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
goddag igen. så besluttede jeg mig for at prøve lykken igen med at dyrke et par svampe da det sidste grow blev stoppet lidt uventet allerede efter første flush. har dog valgt almindelige forbredte growkits igen, dog fra en anden forhandler da jeg ikke lige har mod til at prøve fra bunden af endnu.

det startede med at jeg fik et par growkits hjem, tog låget a, proppede vand i, låg på igen og stilte dem til at suge vand ved ca 27 grader.. det tog dog en 15-17 timer i stedet for de 12 som man anbefaler, men var ikke lige hjemme til det og havde læst her inde at det ikke gjorde nogen stor skade om de stod lidt længere...
rev så låget lidt op i et hjørnet og skyllede det overskydende vand væk, tog låget helt af, proppede gro-bøtten i den dertilhørende pose og stilte dem ved 23-26 grader. stort set som ved mit første grow.

de har nu stået der og hygget sig i 12-13 dage. man kan dog se at myceliet har spredt sig (mest nede i siderne).

så spørgsmål 1: sidst jeg dyrkede tog det også en 3 uger før de kiggede frem mindes jeg at kunne huske.. de er heller ikke kigget frem endnu denne gang (men det kommer nok, og der får i en opdatering) men, hvad gør jeg galt? hvorfor tager det ca 3 uger før de første svampe kigger frem? når jeg ser mange andre her inde hvor det tage liger over en uge?

men her er jeres billeder :D

Billede
(her er de puttet i posen.. billedet er først taget her idag.. det er ikke videre spændende indtil videre jo :D
jeg har dog aldrig set den slags poser før.. men går ud fra at det filterer nok?
jeg laver dog et lille eksperiment, den ene pose lufter jeg og forstøver engang imellem ca. 2 gange om dagen.. så ser vi om den overhaler de andre eller hvad der sker :lol:

Billede
her ser vi siden (også idag) det ser jo fint nok ud, ikke?

Billede
har har vi så toppen med lidt mycelie tror jeg? eller også har jeg glemt/overset hvis det er noget der var der fra en start af 8)

og til sidst lige lidt humor
Billede
:lol:

undskyld de dårlige billeder, har ikke noget godt camera for tiden

Senest rettet af rullegardinet 24 feb 2009 23:24, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Interessant med dit udluftningseksperiment, Rullegardin! Hvis du forstøver så bare pas på der ikke kommer FOR meget vand. Hvis der er filter i pose og boks burde det nu slet ikke være nødvendigt at lufte mere ud før der begynder at komme svampe op.

Er der nogen, der ved om alle growkits kommer fra een og samme producent i Holland ? Hvor stor forskel er der på de growkits? Jeg ved godt man ikke må tale forhandlere, og det er jeg slet ikke interesseret i at høre om - mit spørgsmål er bare om der er forskellige produkter, og om man kan se om de er produceret det samme sted!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Alle de growkits - bortset lige fra det her, ironisk nok - har lignet hinanden, med filteret som et særligt kendetegn, som både har været på pose og boks.

Rullegardin; Du bør afskærme siderne på det, så du ikke får uønskede gro-retninger. Evt. staniol eller gaffatape, det er lige godt. Men hvilken temperatur står det ved, det kan godt påvirke frugtdannelsen. Det kunne være spændende at give det et kuldechok for at se om det kunne fremprovokere en vækst.

Medlem
Brugeravatar

de vil ikke tage skade af at varmen måske falder til 15-17 grader ? eller hvor meget kuldechok taler vi om?

de holder sig ligenu på 24-26 grader inde i posen.. (temp. rettet 8) )

ps. selve boxen lignede alle andre jeg har set.. kun posen er lidt anderledes.

og skal jeg bare smadre noget tape direkte på boxen eller? giver det ikk mulige uventede bakterie hvis tapen bliver våd pga fugtigheden og limen smatter ud over det hele?

og er det mig der er tosset og utålmodig eller kan mycelie lugte lidt ligesom svampe de smager ? :lol:

Senest rettet af rullegardinet 24 feb 2009 23:32, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Prøv at søg på kuldechok, jeg mener faktisk at der er tale om helt ned til køleskabstemperaturer i et par timer.

Hvis de kun står med 14-16 grader, så er det bestemt derfor de er så længe om at pinne; det er en ret lav temperatur. Sæt dem ved stuetemperatur, du er vel ikke inuk?

Medlem
Brugeravatar

hov my bad... de står ved 24-26 grader selvfølgelig..

Medlem
Brugeravatar

skal tapen bare direkte på boxen inde i posen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Du skal ikke putte noget ind i posen nu. Pak sølvpapir uden på posen omkring plastbakken og giv det en gang tape rund om.

Medlem
Brugeravatar

tak flimmer... men muligvis en smule for sent jeg fik gjort det :P har opdaget nogle få der er begyndt ude i siden.. men er der ik så meget at gøre ved.. oppe på toppen sker der tilgengæld ikke det store.. der er kun en enkelt og den vokser nærmest på selve boxen ö Billede

dette er kittet jeg udlufter og forstøver.. de andre er der intet at se ved

Medlem
Brugeravatar

ovenstående er nu begyndt at bekymre mig.. det er sket for de to andre kits også, altså en enkelt svamp ude i siden. men ingen rigtigt på toppen.. hvad kan man gøre ved det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad svampene gro færdig, høst dem og nulstil growkittet i køleskabet et døgn. Giv det med forstøveren og prøv igen.

Medlem
Brugeravatar

damn, så røg første flush? er mulighederne for at der sker noget mere helt uddøde? og skal jeg så ikke dunke næste gang? (eller er det ikk udtøret nok ved en enkelt svamp?)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bedste råd vil være: tålmodighed og ikke pille. Svampe kan selv :lol:
(Og Lad de første blive store, fordi du skal tage sporerprint)

Medlem
Brugeravatar

du mener jeg skal prøve fra bunden bagefter med de prints eller?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle der dyrker noget specielt eller sjældent, gemmer frø eller tager sporerprint, så hvorfor ikke bare gøre det?

Medlem
Brugeravatar

gode nyheder :D og dårlige?

de gode: det går fint for de svampe der er kommet op
de bedre: der er nu også nogle bittesmå på vej på toppen af sættet (dem kan i dog ikke se endnu)

de dårlige: der er nogle svampe der er vokset inde i boxen nede i bunden under selve mediet.. tror det bliver umuligt at grave dem ud.. hvad gør jeg så?

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan enten lade som om du ikke har set dem eller du kan plukke dem. Det kræver tilgengæld en del af dig og dine omgivelser, så hvis du ikke kan fremtrylle en flowhood eller lign. så glem det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg har et lille trick til at få dem op - ind under den kolde vandhane med kittet. Når den svømmer ovenpå vandet kan du plukke dem og bagefter lade vandet rende ud og så i posen igen med det hele.

Medlem
Brugeravatar

tid til update:

syntes selv det går glimragende med den box jeg forstøver og udlufter (forholdene taget i betragtning) tror dog ikke der vokser mere inde med midten. men det kommer vel ved næste flush?

Billede

Billede

dem der havde groet frem fra bunden har heldigvis fået kæmpet sig op igen (lige udover 2.. en der er helt langs bunden og 1 der vokser nedaf) her er de myldret frem :D

Billede

og her er svampen der er kommet på afveje
Billede

jeg kan desværre ikke grave den op på nuværende tidspunkt da der vokser en lige ovenover den

Billede

og lige et billede med en lille svamp der har et styk ( af det der nu ligger i toppen af boxen) til at sidde direkte ned i hatten
Billede

de andre 2 boxe går en del langsommere.. der er kun 3-4 små dumme svampe i hver.. så det kan betale sig at forstøve og lufte ud

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser da fint ud. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]