goddag igen. så besluttede jeg mig for at prøve lykken igen med at dyrke et par svampe da det sidste grow blev stoppet lidt uventet allerede efter første flush. har dog valgt almindelige forbredte growkits igen, dog fra en anden forhandler da jeg ikke lige har mod til at prøve fra bunden af endnu.
det startede med at jeg fik et par growkits hjem, tog låget a, proppede vand i, låg på igen og stilte dem til at suge vand ved ca 27 grader.. det tog dog en 15-17 timer i stedet for de 12 som man anbefaler, men var ikke lige hjemme til det og havde læst her inde at det ikke gjorde nogen stor skade om de stod lidt længere...
rev så låget lidt op i et hjørnet og skyllede det overskydende vand væk, tog låget helt af, proppede gro-bøtten i den dertilhørende pose og stilte dem ved 23-26 grader. stort set som ved mit første grow.
de har nu stået der og hygget sig i 12-13 dage. man kan dog se at myceliet har spredt sig (mest nede i siderne).
så spørgsmål 1: sidst jeg dyrkede tog det også en 3 uger før de kiggede frem mindes jeg at kunne huske.. de er heller ikke kigget frem endnu denne gang (men det kommer nok, og der får i en opdatering) men, hvad gør jeg galt? hvorfor tager det ca 3 uger før de første svampe kigger frem? når jeg ser mange andre her inde hvor det tage liger over en uge?
men her er jeres billeder

(her er de puttet i posen.. billedet er først taget her idag.. det er ikke videre spændende indtil videre jo

jeg har dog aldrig set den slags poser før.. men går ud fra at det filterer nok?
jeg laver dog et lille eksperiment, den ene pose lufter jeg og forstøver engang imellem ca. 2 gange om dagen.. så ser vi om den overhaler de andre eller hvad der sker
her ser vi siden (også idag) det ser jo fint nok ud, ikke?

har har vi så toppen med lidt mycelie tror jeg? eller også har jeg glemt/overset hvis det er noget der var der fra en start af
og til sidst lige lidt humor

undskyld de dårlige billeder, har ikke noget godt camera for tiden