Euforiseret skrev:
De fleste vil nok sige at man først er klar når man er omkring de 18 år med at tage psykedeliske stoffer, hvad er jeres mening om det?
Jeg tror det bedste er at vente til man er omkring de 20-25 år inden man tripper første gang. Jeg ved godt at det er de færreste der venter til de er 25, men jeg tror det er den bedste måde.
Citat:
Hvor gamle var i selv da i første gang prøvede de her stoffer?
Jeg var 18, og tydeligvis for ung.
Citat:
For noget tid siden fokuserede jeg specielt på stoffet DMT, jeg har stadig ikke prøvet det, men efter at have læst mere på det, har jeg tænkt mig at vente et par år endnu med dét stof.
God plan.
Citat:
Så er spørgsmålet ellers bare, hvorfor at det ikke er så godt at tage stoffer i min alder? Hvis man har god HR og ved hvad man har med at gøre? Hvad er så risikoen ved at starte for tidligt?
Grunden til det er at man i så ung en alder oftest ikke har stabiliseret sig i sit liv og sin psyke. Man har ikke lært at stå på egne ben hverken psykisk eller rent praktisk i hverdagen(de to ting hænger som regel sammen). Når man endnu ikke har udviklet disse grundlæggende ting i sit liv, så står man altså meget svagere end hvis man havde fået styr på de ting først. Og lige netop psykedeliske stoffer kan altså facilitere sindstilstande hvor man har brug for en meget høj grad af stabilitet for at kunne klare det på en ordentlig måde, og derfor vil det du kalder "god HR" omfatte at man venter til man er sikker på at man er moden til det(og nej, det kan man ikke vurdere som 15-årig om man er, i den alder kan man som regel klare hele verden når man selv skal sige det). Der er også det aspekt at man i en ung alder ikke kender sin egen psyke så godt endnu, så der kan være nogle alvorlige psykiske ubalancer som man ikke selv har opdaget endnu.
Risikoen ved psykedeliske stoffer er jo at man kommer ud for nogle oplevelser som man ikke får håndteret hensigtsmæssigt og derfor ikke integreret, og i nogle tilfælde kan det tage årevis før man kan leve et nogenlunde "normalt liv" igen. Den risiko øger man dramatisk ved at tage stofferne i en tidlig alder.
Jeg ved godt at tingene ikke er så firkantede, og der er altid individuelle forskelle, men nu har du fået et lille overblik over hvordan jeg ser på det.
Citat:
Ved godt det er en masse spørgsmål, men håber i kan svare

Det er rigtigt godt at du tager dig tid til at spørge, i stedet for bare at køre derudaf. Jeg håber så at du og andre som læser dette vil huske at selvom man måske ikke får det svar man håbede på, kan det jo godt ske at der er noget om det alligevel.
Pas på dig selv - Du er den nærmeste til at gøre det!