Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej alle

Igår oplevede jeg noget ekstremt sært der skræmte mig en del.
Mig og 2 gode kammarater havde aftalt at trippe svampe og det gjorde vi så. Vi skulle prøve P. Tampanensis "trøfler" for første gang, bedre kendt som "Philosofers stone".

Nå men vi spiser 3 g tørret hver og der går da heller ikke langtid før vi er godt igang med rejsen. Trippet var en del anderledes end Cubensis syntes jeg men måske det bare var indbildning. Nå men vi ryger os så nogle gode pinde og hygger igennem. Alle har et fedt trip og aftenen har indtil videre været en succe. Det skal lige siges vi startede kl 21, redoserede med 1,5 g 23:00 hvor efter vi løbende røg en del hash. Omkring kl 3 vil jeg skyde på sker der dog noget jeg aldrig har set før, og det freakede mig totalt ud.

Imens vi sidder og suger en joint begynder den ene af mine venner pludseligt at "spænde op" i armene, mens han med lukkede øjne sidder og suger luft så hårdt ind af næsen at det lød rimeligt højt. Først trode vi han bare tog pis på os men han svarede ikke da vi snakkede til ham og lignede en der var ved at gå i koma, shock eller lign (kunne iværtfald godt forestille mig at det er sådan man ser ud når man er påvej i shock), på et splitsekundt går han helt amok. Stadig med lukkede øjne spænder han nu fuldstændigt i kroppen, sparker benene ud fra sofaen, strækker armene op og ud til siden på den mest creepy måde man kan forestille sig. Det lyder måske ikke af meget men det var det helt sikkert. Bestemt ikke normalt

Efter godt 20 sekunder i hans lille drømmeland hvor man ikke kunne få fat på ham vågner han så endelig op fra sin "trance" - Helt bleg i hovedet, uden evner til at fokusere sit syns felt på personen han snakkede til, skrup forvirret og meget træt. Her efter fik vi ham til at ligge sig ned og sove selvom ha ikke rigtig kunne. Han spurgte desuden os hvad der var sket for han kunne ikke selv huske hvad der skete eller hvor langtid han var væk

Nu spørg jeg så jer psychedelia. Nogen der har oplevet lignende? Kan det tænkes at den psychedeliske oplevele kan "tricke" epelepsi ?
Det jeg slet ikke kan få til at give mening er desuden at han ikke var påvirket da det skete. Ikke meget iværtfald da det skete en 4 timer efter første og sidste redosering.

Håber i har nogle erfaringer jeg kan bruge til at vurdere hvad der skal gøres og om der skal gøres noget overhoved. Under alle omstædigheder skulle i iværtfald have historien så i andre kan være forberedt på lign sitiuatuoner i fremtiden

Mvh Farmand

PS: Jeg er ikke for klar i hovedet lige nu så underskylder på forhånd for dårlige formuleringer og stavefejl

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Ubehageligt! Jeg håber din kammerat er på benene igen?

Jeg læste på Erowid's triprapporter forleden, og der er nogle med "seizures" i overskriften, der måske kunne minde lidt om det du beskriver.
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... lems.shtml

Om sundhed, epilepsi osv., tør jeg ikke udtale mig. God bedring til din ven, hvis han stadig er medtaget, sørg for at han får noget ordentlig at spise osv..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lyder meget som epilepsi. Jeg kender til det, da jeg er i familie med en der har sygdommen. Bed din kammerat at gå til læge.

Medlem
Brugeravatar

Jeg arbejder med et barn der har kraftige epileptiske anfald og hans anfald kan beskrives på præcis samme måde som det du beskriver hos din kammerat. Jeg holder med Has Oak. Han skal gå til lægen.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
først vil jeg sige lige som de andre søg en læge, jeg har prøvet noget i den retning der, jeg havde spist 1 gram thailandske svampe, og mig og en kammerat tripped godt igennem, også besluttede vi ogs for at suge bong, hvilket resultered i at jeg suged 7 hoveder i træk, hvor det hele går i sort og eksplodere i lys, jeg kan heller ikke huske hvad min krop gjorde, jeg kan kun huske hvad jeg så i de sekunder de vared, men min kemmaret sagde jeg prøved at vælte mig ud af det telt vi sad i også vælted jeg om på jorden, jeg ved ik om jeg havde samme creepy ryste bevægelser, men jeg syntes at det minder lidt om hinanden med din beskrivelse, røg i meget på kort tid er mit spørgsmål så. ?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Synes I er lige lovlig hurtige til at konkludere: Epilepsi!

Det kan være et eller andet fra hans ubevidste der kommer op til overfladen. Nok noget han slet ikke kunne rumme. Og det lyder ikke til at jeres setting/stemning var gearet til den slags. Jeres reaktion var nok heller ikke optimal, det virkede til at i selv blev skræmt og lidt i panik prøvede "at få ham til at sove". Det var bedre at bevare roen (eller forsøge på det så godt man kan) og snakke med ham og få ham ned af den vej. Svampe kan gøre mange ting, og sætte energier i bevægelse man overhovedet ikke forstår.

Mit råd: Lad være med at konkludere noget hovedkuls. Lad være med at reducere det til en fysisk sygdom, bare fordi det havde et kraftigt fysisk udtryk, i ikke forstod. Lad være med at kontakte lægen hvis det er et enkeltstående tilfælde. Snak noget mere med ham og find ud af hvad han kan huske, også hvad der evt. ledte op til anfaldet.

Og tænk over at det er et kraftigt psykedelisk stof i benytter jer af, som kan meget mere end man umiddelbart forstår.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Drupe skrev:

Det kan være et eller andet fra hans ubevidste der kommer op til overfladen. Nok noget han slet ikke kunne rumme. Og det lyder ikke til at jeres setting/stemning var gearet til den slags. Jeres reaktion var nok heller ikke optimal, det virkede til at i selv blev skræmt og lidt i panik prøvede "at få ham til at sove". Det var bedre at bevare roen (eller forsøge på det så godt man kan) og snakke med ham og få ham ned af den vej. Svampe kan gøre mange ting, og sætte energier i bevægelse man overhovedet ikke forstår.

Mit råd: Lad være med at konkludere noget hovedkuls. Lad være med at reducere det til en fysisk sygdom, bare fordi det havde et kraftigt fysisk udtryk, i ikke forstod. Lad være med at kontakte lægen hvis det er et enkeltstående tilfælde. Snak noget mere med ham og find ud af hvad han kan huske, også hvad der evt. ledte op til anfaldet.

Og tænk over at det er et kraftigt psykedelisk stof i benytter jer af, som kan meget mere end man umiddelbart forstår.

Der er da ingen der har konkluderet epilepsi? Der er jo netop skrevet at han skal gå til lægen for at få tjekket om det er epilepsi og hvis symptomerne er så klare kan jeg ikke se hvorfor han ikke skal gøre det? Epilepsi kan jo være en ret så farlig sygdom især hvis man ikke ved man har den, tænk hvis han f.eks kørte bil under sådan et anfald.
Nu er jeg ikke epilepsi ekspert og kender faktisk ingen der lider af denne sygdom, men jeg mener at anfaldene opstår fordi hjernen går amok og sender rigtig mange elektriske impulser afsted. Da jeg selv oplever ekstremt tanke mylder på psychedeliske stoffer, kunne det jo tænkes at det kunne udløse sådan et anfald, da tanker så vidt jeg ved er elektriske impulser.
Ved ikke om den teori er helt hen i vejret?

Hvis jeg havde oplevet det som din ven har ville jeg under alle omstændigheder gå til lægen, better safe then sorry.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvis han kun har oplevet det på et psykedelisk stof finder jeg ikke umiddelbart noget belæg for at antage at det er epilepsi? Det virker i hvertfald ikke som en særligt plausibel forklaring i mine ører.

Medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:

Hvem i alverden er det der konkluderer?? Det trådstarteren beskriver passer præcist til de kraftige epileptiske anfald jeg har været vidne til, lige fra selve anfaldet til efterfølgerne(forvirring, pludselig træthed), og så skriver jeg og Has Oak at han skal søge læge. Hvis man oplever et anfald der er så kraftigt skal man søge læge, i det mindste for at få det "afkræftet". Epileptiske anfald kan variere utroligt meget i styrke og trådstarterens makker kan sagtens have haft flere anfald uden at have lagt mærke til det. Det er også forskelligt hvor meget "der skal til" før et anfald udløses. Hvis han har epilepsi og ikke går til læge kunne han få et anfald på et meget mindre belejligt tidspunkt, fx når han kører bil. Lægerne er til for at hjælpe os og jeg synes dit svar er lidt skuffende. Der er ingen der tager skade af at tage op til lægen i ti minutter. Epileptiske anfald kan brænde ufatteligt mange hjerneceller af, så hvorfor skulle han gå og vente på et evt. nyt anfald?

Jeg synes overhovedet ikke det lyder usandsynligt at svampe kan fremprovokere epileptiske anfald hos folk der er disponible overfor det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
min kammarart Dubb oplevede det PRÆCIS samme på LSD, jeg har overhovedet ikke overvejet det kunne være epilepsi. men hans ''anfald'' varede længere og han var ikke sløv og konfus bagefter, vi havde heldigvis en gammel garvet rejsende med os som tripsitter, så han blev hjulpet på bedst tænkelige måde.

men vores sitter havde aldrig set noget lignende og han har virkelig set en ting eller to.
men jeg må da foreslå Dubb at gå til lægen og blive tjekket.

- alligevel er det næsten et år siden og han har aldrig nævnt nogen anden form for anfald?
det kunne bare være drugget jo, men er det ikke klogest lige at vende det med lægen?

Medlem
Brugeravatar

Har før hørt om folk der får blackouts af at ryge og tage svampe, som kombination - har tilmed også oplevet en kammerat gøre det. EN eftermiddag på hawaii, med bong og masser af mix.. Det endte ude i mit køkken hvor han pludselig stopper op, og der efter bare vælter om.. han var måske bevidstløs i 4sekunder eller sådan noget, jeg blev selvfølgelig skræmt men der er eller var tilsyneladende ikke sket noget andet end at det var en usædvanelig oplevelse.
Men som de andre også siger - Tag lige og vend hos lægen hvis du føler den er helt gal..

Medlem

Jeg besvimede sidste gang jeg indtog svampe. Havde dog også indtaget en masse hash i bong, så ved ikke hvad der er årsag.
Det skete da jeg gik på toilet. Havde lige pisset færdig og skulle til at knappe bukserne, da jeg bliver utrolig svimmel. prøver at stytte mig til vasken, men det lykkedes åbenbart ikke. Jeg vågner siddende på gulvet med ryggen op af døren. (faldet bagover, heldigt at døren var lukket) Jeg sveder utroligt meget. så meget at mit hår og min tshirt er gennemblød, er en smule omtåget og er nød til at smide trøjen pga varmen. Da jeg har sundet mig og bevæger mig ind i stuen igen, helt afkraftet, totalt lig bleg, bliver jeg helt i tvivl om, jeg overhovedet besvimede derude. var helt ved siden af mig selv. Efter et par timers søvn vågner jeg pludselig med et z og kan først der huske det hele. Virkelig rystende oplevelse

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har altså hørt om flere der har fået sådanne anfald og kender også én som har fået det, men det har aldrig været i forbindelse med svampe indtag, men derimod tung-hashrygning. Har aldrig hørt det dokumenteret, at hash kan udløse blackouts med tilhørende spasmer, men på den anden side, hash bliver mere og mere koncentreret. Så i takt med at folk indtager stigende mændger THC, kunne det jo godt tænkes, at det var en hidtil ukendt bivirkning. Det kunne også være svampene, det kunne være han er helt naturligt syg, hvad end det er, så søg læge. :peace:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil mene at det er en god ide at din ven tager kontakt til en læge. Den oplevelse I beskriver lyder meget som et epileptisk anfald, hvis det er kan det være vigtigt at der bliver taget professionel hånd om problemet, så derfor er det bedre at få det afkræftet hos en læge end at vente til "hvis nu det skulle ske igen".
Der har været flere rapporter rundt omkring på nettet at både hash og psilocybin svampe kan sænke grænsen for hvor meget der skal til for at udløse et epileptisk anfald. Uanset om det var et epileptisk anfald eller ej, så er der flere ting I kan gøre for at undgå at det sker igen, men først skal I have fundet ud af præcis hvad det var der skete. Så mit råd: gå til en læge.

Mvh
Bøh

Junior medlem
Brugeravatar

hey, jeg har lige haft en ligende oplevelse i går.
mig og to gutter indtog ca 2g nøgenhatte hver, vi havde to det ikke var blæst med, og var på vej i byen til arengement.
vi hygger os godt og ryger noget der ligner 15 joints vi havde med hjemme fra.
turen gik fint og alt var blødt og lækkert.
efter at have kogt lidt på en bænk, og lagt mærke til at jeg fik lidt kvalme, lukkede jeg mine øjne for at "give slip" og havde en sær mærkelig drømme oplevelse. efter et par sekunder "vågner" jeg liggende på jorden, helt strækt ud, ved at de andre prøver at komme i komtakt med mig.
de så meget bekymret ud og spurgte hvad det var sket og jeg svarede: "jeg har det som om jeg lige er faldet på cykel"
de sagde at efter jeg havde lukket øjnene, havde jeg spæret dem vidt op, åbnet munden og strækt mig over bænken.
jeg blev ret forskrækket, svedte og var lig bleg.
men har det dog fint nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det der er bare en omgang trippen igennem. Det er altså ikke unormalt at man oplever den slags ting. Og specielt ikke på svampe. Uden det skal lyde forkert bliver du nødt til at lære og styre dit trip hvis du forstår hvad jeg mener? Det er alt for fedt bare at lukke øjnene og give slip på kroppen og bare flyve afsted på en go høj dose. Men det altså ikke lige noget man gør som halvvejs rookie inden for det psykedeliske, det tager tid at lære at styre sit trip og sin hjerne på den måde. Psykedeliske stoffer kan virkelig bide til, og det er jo kun sjovt lige indtil det ikke er sjovt mere.

Kan du huske hvad du tænkte på da det skete?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har også oplevet venner som fik blackout på svampe og lige har været nede og besvime og ligge på jorden. Vedkommende virker forvirrede bagefter men det bedste man kan gøre er blot at fortælle dem hvad man så. "Du besvimede bare, kom jeg har dig."
Jeg har også hørt flere kilder beskrive hvad der lignede komalignende tilstande med lav vejrtrækning. Jeg tror også det "bare" er svampetrance - og slap lidt af med hashen.

Junior medlem
Brugeravatar

Skou skrev:
Det der er bare en omgang trippen igennem. Det er altså ikke unormalt at man oplever den slags ting. Og specielt ikke på svampe. Uden det skal lyde forkert bliver du nødt til at lære og styre dit trip hvis du forstår hvad jeg mener? Det er alt for fedt bare at lukke øjnene og give slip på kroppen og bare flyve afsted på en go høj dose. Men det altså ikke lige noget man gør som halvvejs rookie inden for det psykedeliske, det tager tid at lære at styre sit trip og sin hjerne på den måde. Psykedeliske stoffer kan virkelig bide til, og det er jo kun sjovt lige indtil det ikke er sjovt mere.

Kan du huske hvad du tænkte på da det skete?

spiritualitet. Shiva buddah. minder og drømme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ja, så er det bare at du har trippet godt igennem :)
No need to call the doctor for that ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Er enig med skou - har set lignende ting flere gange i forbindelse med svampetrips - har selv oplevet det og det er som manden siger - man skal lære at styre sit trip inden man bare giver helt slip på kontrollen....

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]