Drupe skrev:
Synes I er lige lovlig hurtige til at konkludere: Epilepsi!
Det kan være et eller andet fra hans ubevidste der kommer op til overfladen. Nok noget han slet ikke kunne rumme. Og det lyder ikke til at jeres setting/stemning var gearet til den slags. Jeres reaktion var nok heller ikke optimal, det virkede til at i selv blev skræmt og lidt i panik prøvede "at få ham til at sove". Det var bedre at bevare roen (eller forsøge på det så godt man kan) og snakke med ham og få ham ned af den vej. Svampe kan gøre mange ting, og sætte energier i bevægelse man overhovedet ikke forstår.
Mit råd: Lad være med at konkludere noget hovedkuls. Lad være med at reducere det til en fysisk sygdom, bare fordi det havde et kraftigt fysisk udtryk, i ikke forstod. Lad være med at kontakte lægen hvis det er et enkeltstående tilfælde. Snak noget mere med ham og find ud af hvad han kan huske, også hvad der evt. ledte op til anfaldet.
Og tænk over at det er et kraftigt psykedelisk stof i benytter jer af, som kan meget mere end man umiddelbart forstår.
Der er da ingen der har konkluderet epilepsi? Der er jo netop skrevet at han skal gå til lægen for at få tjekket om det er epilepsi og hvis symptomerne er så klare kan jeg ikke se hvorfor han ikke skal gøre det? Epilepsi kan jo være en ret så farlig sygdom især hvis man ikke ved man har den, tænk hvis han f.eks kørte bil under sådan et anfald.
Nu er jeg ikke epilepsi ekspert og kender faktisk ingen der lider af denne sygdom, men jeg mener at anfaldene opstår fordi hjernen går amok og sender rigtig mange elektriske impulser afsted. Da jeg selv oplever ekstremt tanke mylder på psychedeliske stoffer, kunne det jo tænkes at det kunne udløse sådan et anfald, da tanker så vidt jeg ved er elektriske impulser.
Ved ikke om den teori er helt hen i vejret?
Hvis jeg havde oplevet det som din ven har ville jeg under alle omstændigheder gå til lægen, better safe then sorry.