Jeg vil lige ligge ud med at sige hej til jer allesammen, har småluret i et stykke tid, og har nu valgt at tilmelde mig så jeg har kontakt til lidt flere mennesker på samme "plan" som mig. (:
Jeg er rigtig glad for at dette emne er blevet taget op da det er noget jeg puslet med i lang tid, har trippet 5 gange, cubensis 2 gange og copelandia 3 gange.
For at komme ind på emnet, så er jeg det man ville kalde militant atheist, det betyder altså ikke, som man kunne tro, at jeg er voldelig eller foragtende på nogen måde. Jeg respektere fuldt ud folks personlige religiøsitet, men mener derimod at organiseret religion er til mere skade end gavn, men det er en helt anden diskussion.
Jeg foretrækker at holde mig til videnskaben, det betyder dog ikke at jeg ikke mener at der er massere af ting vi ikke har fundet ud af endnu. men mener altså ikke at der er en skaber i vores univers.
Det betyder dog ikke at jeg mangler "spiritualitet". Indsigtsfulde og dybsindige trips for mig er følelsen af at være en del med menneskeheden, ikke fordi at jeg er overvældet af hvor smukt alt er skabt, men fordi jeg beundrer at alt hvad jeg kender til er opstået over milliarder af år og er i konstant tilpasning med sig selv, jeg tænker også ofte over "memer" som er et ord Richard Dawkins skabte for at beskrive ideer som vira på et kognitivt plan, jeg tænker over hvordan ideer opstår spreder sig til flere mennesker, udvikler sig, skifter form, dør og genopstår og alt sammen foregår mellem små elektriske ladninger i vores hjerne. Fascinerende.
Jeg tænker meget over Transhumanisme, den menneskelige sameksistens med teknologi, kan visualisere internettet som jeg er meget fascineret over, tænker på de muligheder computere har givet os, og hvor hurtigt det er sket. Kunstig Intelligens fylder også meget, det leder som regel over i flere tanker omkring kognitivitet, som fx. "Hvordan opfatter jeg nu?". Tænker over om robotter der bliver skabt med en præcis synthetisk kopi af hjernen vil have samme oplevelse af verden som jeg har.
Og så tænker jeg meget over systemet, det lyder vagt at sige systemet, fordi det giver en masse associationer til pretentiøse slagord, men med systemet mener jeg den entitet vi som mennesker har opbygget for at optimere vores sameksistens, og så bliver jeg nogen gange lidt ked af det, men ikke på en dårlig måde, over at det system elimenere dets eget formål ved i sidste ende at presse folk ud i et liv der ligger så langt fra vores natur og fra det der virkelig giver glæde. For at uddybe det er jeg af den opfattelse at de 3 faktorer der primært ernærer livsglæde er opdagelser, udforskning og teknologi. med opdagelser mener jeg det at opleve noget nyt, det kan være hvad som helst fra ideer til landskaber. Med udforskning mener jeg leg, iden forstand at du prøver dig frem med tingene indti ldu har en forståelse for dem. Og med teknologi mener jeg at skabe og dele sine skabninger med andre, teknologi er jo ikke kun pcs og smartphones, det er også en blyant og en bog, alt der ikke plukkes i naturen er i og for sig teknologi. Alt i alt, har jeg nogle øjneåbnede realiseringer og kan se alt i systemer på et mere rationelt plan (egodød)
Og så vil jeg runde af med kvantemekanik og interdimensionalitet, det er emner der fascinere mig meget, trods min begrænsede viden deromkring.
Jeg har 2 links som jeg finder vældigt interessante, det første er [url]ted.com[/url], TED er en konference der bliver holdt en gang årligt i Californien hvor 1000 mennesker bliver inviteret for at dele deres ideer, den kan være lidt uoverskuelig til at starte med, men der er utroligt mange spændende taler om alt fra neurologi til dans.
Det andet er [url]fusionanomaly.net[/url], en meget psykedelisk hjemmeside, uden nogen bestemt retning, der findes blandt andet meget info om memer, transhumanisme, cyperspace, hallucinogener og andre ting som jeg personligt elsker at udforske og opdage.
Undskyld at posten har trukket så meget ud, håber der er nogen der kan få noget ud af den (:
|