Citat:
Danmark befinder sig midt i en alvorlig finanskrise, der er en ting der vil kunne mildne den krise væsentligt:
Legaliseringen af cannabis vil sætte den danske stat på rette kurs igen.
Jeg sætter pris på ildsjæle, der aktivt går ind i kampen for en go´sag - præcis som du gør.
Men at bruge en (alvorlig?)finanskrise, til at argumentere for en legalisering, får den almene, oplyste dansker til at ryste på hovedet.
Sådan et argument er svært at tage alvorligt, da cannabis´statsindtægt i den sammenhæng er peanuts, i forhold til hvordan regeringen skal forholde sig til lige pludselig at lave en "kovending" i spørgsmålet om cannabis´ legaliseringsstatus.
Ikke for at gnide salt i såret, men et grundlag for at komme legaliseringen ét skridt nærmere IMO, er at afsætte Dansk Folkeparti som regeringsstøtter. De Konservative skal nok heller ikke sidde i regeringer hvis det skal legaliseres. Og Anders og Co. er coated med teflon. Så har vi oppositionen;
Socialdemokraterne som helhed er heller ikke vildt pjattede med at legalisere. Ikke på nuværende tidspunkt!
Søvndal og Co. kan nok være nogle kandidater, men hvem har vi så i samme båd? Enhedslisten?, Yeah, right

Og ham der dukkedrengen til Ammitzbøll. Det projekt er da seriøst en dødsejler!
EDIT: Det lyder sgu lidt bizart. Men jeg tror en forudsætning for at legalisere "dødsurten",
kan være død og elendighed, forstået på den måde, at hvis den rå bandekriminalitet stiger i styrke med mord, trusler, og mange skyderier generelt, som
entydigt kan tilskrives hashens illegale status, så kan regeringen simpelthen ikke sidde dette problem overhørigt.
Men det skal da langt fra undre mig, at de vil gøre det alligevel - altså, at sidde overhørig, uafhængigt at problemets omfang!
La´os få noget mere rå og rivaliserende bandekriminalitet i storbyen og provinsen. En masse drab på uskyldige personer og regeringspolitikere pga. hashens illegale status. La´os få 30´ernes
prohibition manifesteret i stadig tiltagende kriminalitet i Kongeriget, forårsaget af hashens illegale status.
Bare det ikke går ud over mig, min nabo, mine venner og min familie