Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 20:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle hampehoveder og hashsupportere :)
I de seneste årtier har er der blevet debateret frem og tilbage omkring legaliseringen af hash. Som i alle ved er der endnu intet sket, selvom der findes mange politikere på Christiansborg som mener at hashen skal legaliseres. Dog sker der for tiden mange ting, blandt andet er den første mørke præsident lige trådt til i USA. Udover at have mange storartede ting i sinde, har Obama også talt positivt om hash. På samme tid som Simon Emil Ammitzbøl også taler positivt om hash og puster lidt ild i debatten.

I hvert fald er en legalisering ikke "langt væk", men den kommer heller ikke af sig selv. I aalborg er vi nogle stykker som vil hænge A3 papire op med gaffatape over hele centrum. På papirerne, som er lavet simpelt i publisher, men stadig er flotte, står der nogle facts omkring cannabis, omkring hvordan den bruges som medicin, omkring hvordan ulovliggørelsen har skabt en kriminel underverden i stedet for at donere millioner til statskassen osv. Til slut står der: "Hashrygere vil der altid være, så FACE THE FACT & GØR NOGET i stedet for at sponsorere daglige skyderier i hovedstadsområdet." Derudover er denne illustration http://www.fahnenversand.de/shop/images/artikel/273.jpg i farver :)

Vi opfordrer jer alle til at gøre noget lignende i jeres egen by inden for den nærmeste tid. Det er ikke sikkert det vil have nogen indflydelse på Christiansborg, men det vil hvert fald puste ekstra ild i debatten, desuden tager det jo ikke ret lang tid at printe og hænge op :)
Og hvem ved om dette kan være begyndelsen til en kamp der i den nærmeste fremtid vil være vundet :)

Idag har vi internettet hvilket kan give os en masse fordele til hvordan vi kan få hedet op i denne nationale debat.

Hvis folk er enige så smid en kommentar eller hæng jeres egne "plakater" op.
Der er intet at miste, men til gengæld alt at vinde i denne kamp! :)

Junior medlem

Overskriften ville nok mere passende have heddet kampen mod ulovliggørelsen af hash :)
PS så tæller alle byer områder osv. Dette er bare første led, i en lang række hvis det skulle gå positivt. Hvis at alle i Danmark via nettet kan stå sammen og udveksle idéer vil en lovliggørelse i fremtiden være mulig, fordi det er jo langt fra et helt land der skal overbevises :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Klart jeg er enig. Nu mangler jeg bare en printer der kan printe på A3 ark og nogle at hænge plakater op med. Anyone? :D

Edit: Jeg ville nok ikke bruge det billede der, det siger godt nok hvad vi alle tænker, men istedet for at skabe den rigtige opmærksomhed som ren information ville give, tror jeg mere den vil skabe harme hos folk som ser plakaten. Find nogle billeder af rigtig cannabis istedet.

Senest rettet af Snoezel 26 jan 2009 18:11, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

http://img132.imageshack.us/img132/2711 ... 101ux6.jpg
Således ser plakaten, hvad du vælger at skrive eller hvordan du vælger at lave den er forholdsvist ligegyldig, det vigtigste er bare at den bliver set og den støtter legaliseringen og støtter legaliseringen i øjnene på den almene iagttager. Om folk ikke skulle tro på idéen, så er det jo også skægt nok at få hængt ens egen plakat op og så vide hele byen ser den :) Så meget skal der ikke til for at gøre en forskel, det handler bare om at gøre det rigtigt! :)

Junior medlem

Ambient, har du ikke adgang til en form for skole eller arbejdsplads hvor det er gratis? :)
Ellers så lav den på a4 eller i hånden for den sags skyld :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Tror det ville være en god idé hvis man lavede en plakat der var lidt mere neutral og eventuelt med et budskab eller et spørgsmål til folket. Cannabissen i lænker tror jeg ikke lige vækker helt positive associationer frem hos den afholdte dansker.

Junior medlem

Hehe det var også mest fordi den er sjov, men den er stadig fremtrædende og fanger blikket på en lille smule provokerende måde. Men ja, hvordan man vælger at lave den er jo bare op til ens kreative fantasi, som forhåbentligt skulle klare sig godt i forhold til hukommelsen hehe.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Bare lige for god ordens skyld hedder det, forårsaget, ikke forudsaget. Jo jeg har adgang til sådanne remedier, men da jeg kan miste mit arbejde, eller i hvert fald risikere et lettere blakket ry, gør jeg det helst ikke.

Medlem
Brugeravatar

My man 8D
.. Miste dit job pga. en lille stak posters? o0 Hvem arbejder du for?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Vi burde få organiseret noget større oplysning, der er efterhånden mange brugere her på boardet med forskellige fagområder, og der er helt sikkert nogle som kan designe en professionel plakat, nogle der kan stille spørgsmålet eller finde ligepræcis den information/tekst der skal til for at ramme den almene dansker, en masse til at formidle osv osv.

I bunden på plakaten burde der være et link til en hjemmeside hvor man fx opstiller de positive/negative ting ved cannabis og alkohol mod hinanden samt anden neutral information omkring cannabis.

Jeg ved ikke hvorvidt psychedelia.dk vil være involveret i dette, men såfremt de ikke vil kan man jo bare lave et nyt forum kun til diskussion af dette og så bare "rekruttere" folk herfra.

Men godt initiativ ihvertfald, bare sørg for dine plakater virker professionelle, korrekt information, korrekt grammatik og stavning, ikke provokerende billeder osv osv.

Junior medlem

Okay forståeligt og tak for rettelsen. Heldigvis er der massere af alternativer :)
Hvis folk støtter / synes godt om konceptet, så sig det endeligt videre til alle andre der deler samme mening:)

Junior medlem

Ang. hjemmesiden havde jeg faktisk selv tnkt mig at proppe en på, den kommer bare på i hånden i første omgang da jeg glemte det :-), men her er en objektiv og dybdegående hjemmeside om hash http://cannabismyter.dk/cm/
Jeg er helt enig i hvad du siger, dette er hovedsageligt bare til at få samlet folk og så i håb om vi kan få udrettet noget på denne måde, nu er chancen her til at vise det.
Det er vigtigt at det ikke kun er i Aalborg dette bliver gjort, for hvis det bliver gjort i flere byer i Danmark så man ligger mærke til det, er der mulighed for det ville blive nævnt i lokale eller nationale medier. Jeg tror at hvis dette er tilfældet vil det styrke dette meget og der vil være lyst til at blive gjort mere. Derfor er det vigtigt at der er nogle der træder til værks i stedet for for bare snakken :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
MrHerbMann skrev:
Det er vigtigt at det ikke kun er i Aalborg dette bliver gjort, for hvis det bliver gjort i flere byer i Danmark så man ligger mærke til det, er der mulighed for det ville blive nævnt i lokale eller nationale medier.

Det er også derfor vi skal være meget påpasselige med hvad vi lukker ud, det skal virke professionelt så man kan vinde folks tillid.

Junior medlem

Ja det er rigtigt. Her er nogle forslag til noget man kunne inddrage:
Danmark befinder sig midt i en alvorlig finanskrise, der er en ting der vil kunne mildne den krise væsentligt:
Legaliseringen af cannabis vil sætte den danske stat på rette kurs igen.

Eller hver anden dansker (ved ikke det præcise tal) har røget hash, skal et halvt folk gøres kriminelle og skal der skydes hver dag blot fordi regeringen ikke vil legalisere cannabis?

Moderator
Brugeravatar

Nogle og 40 % af danskerne blandt de 15-64-årige har PRØVET at ryge cannabis i deres LEVETID. For moderate forbrugere er tallet langt lavere. Det der siges skal HELT sikkert være noget der har sin rigtighed, der er nok af dem, så ingen grund til at komme med postulater, som f.eks. at det vil rede Danmark fra finanskrisen, hvilket det med stor sandsynlighed ikke vil. Skal man efterligne Hollands model kommer det til at koste en del penge i udgangspunktet, til information, lægemiddelkontrol osv. og bliver nok ikke direkte en fornuftig foretning, set ud fra et økonomisk synspunkt, hvor det nærmere er på folkesundheden på den lange bane man indkasere checken.

Medlem
Brugeravatar

Målet helliger midlet! Ej, synes også det langt vigtigste er at forholde sig objektivt mht. den info vi slynger ud.
Ud over det synes jeg også der skal være så lidt sammenligninger med alkohol som muligt, selvom dette nok vil være en
god måde at imponere mr. dk på - Det er 2 vidt forskellige ting og kan/skal ikke sammenlignes.. Det eneste de 2 ting har til fælles er
at de er kategoriseret som rusmidler.

- Shperma :peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Danmark befinder sig midt i en alvorlig finanskrise, der er en ting der vil kunne mildne den krise væsentligt:

Jeg sætter pris på ildsjæle, der aktivt går ind i kampen for en go´sag - præcis som du gør.
Men at bruge en (alvorlig?)finanskrise, til at argumentere for en legalisering, får den almene, oplyste dansker til at ryste på hovedet.
Sådan et argument er svært at tage alvorligt, da cannabis´statsindtægt i den sammenhæng er peanuts, i forhold til hvordan regeringen skal forholde sig til lige pludselig at lave en "kovending" i spørgsmålet om cannabis´ legaliseringsstatus.

Ikke for at gnide salt i såret, men et grundlag for at komme legaliseringen ét skridt nærmere IMO, er at afsætte Dansk Folkeparti som regeringsstøtter. De Konservative skal nok heller ikke sidde i regeringer hvis det skal legaliseres. Og Anders og Co. er coated med teflon. Så har vi oppositionen;

Socialdemokraterne som helhed er heller ikke vildt pjattede med at legalisere. Ikke på nuværende tidspunkt!
Søvndal og Co. kan nok være nogle kandidater, men hvem har vi så i samme båd? Enhedslisten?, Yeah, right :roll:
Og ham der dukkedrengen til Ammitzbøll. Det projekt er da seriøst en dødsejler!

EDIT: Det lyder sgu lidt bizart. Men jeg tror en forudsætning for at legalisere "dødsurten", kan være død og elendighed, forstået på den måde, at hvis den rå bandekriminalitet stiger i styrke med mord, trusler, og mange skyderier generelt, som entydigt kan tilskrives hashens illegale status, så kan regeringen simpelthen ikke sidde dette problem overhørigt.
Men det skal da langt fra undre mig, at de vil gøre det alligevel - altså, at sidde overhørig, uafhængigt at problemets omfang!

La´os få noget mere rå og rivaliserende bandekriminalitet i storbyen og provinsen. En masse drab på uskyldige personer og regeringspolitikere pga. hashens illegale status. La´os få 30´ernes prohibition manifesteret i stadig tiltagende kriminalitet i Kongeriget, forårsaget af hashens illegale status.
Bare det ikke går ud over mig, min nabo, mine venner og min familie :badidea:

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes pt. bandekrigene er klart det bedste argument. Specielt fordi TV2 virkelig har fokus på det.
Så er spørgsmålet bare om man kan bevise Hashen er skyld i kriminaliteten.. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
hms117 skrev:
Jeg syntes pt. bandekrigene er klart det bedste argument. Specielt fordi TV2 virkelig har fokus på det.
Så er spørgsmålet bare om man kan bevise Hashen er skyld i kriminaliteten.. :P

jeg mener da der har været en del sager hvor det er blevet bevidst at Hashhandlen er skylden til det, ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
MrHerbMann skrev:

Come on, det er altså ret naivt det du skriver der. CannaChem er inde på hvorfor det vil være uhensigtsmæssigt at bruge krisen som argument i en legaliseringsdebat.

Jeg ved heller ikke helt med Lænke-planten der, jeg synes ikke den siger noget til den almindelige dansker, som de ikke er klar over i forvejen - illustrationen i sig selv er ikke specielt tankevækkende.

Men ellers er det fint du/I har sat dig et mål og handler efter det. Det er sympatisk at gøre offentligheden opmærksom på de forskellige gavnlige egenskaber cannabis har, særligt de medicinske for forskellige patientgrupper.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]