Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ved ikke lige hvordan jeg skal starte, but here we go:

De sidste 7 måneder har jeg haft det vildt mærkeligt. Vil gerne starte med at sige, at det ikke har noget med diverse stoffer at gøre. Har ikke røgen hash siden en måned før det her startede og siden er det kun blevet til alkohol og nikotin.
Det er ufattelig svært at beskrive, men det føles som jeg ikke er 100% ved bevidsthed, det føles nærmest som om jeg kigger igennem mine øjne med andres øjne! Inden det her startede havde jeg store søvnproblemer. Faldt ikke i søvn før tidligst klokken 2:30. Jeg har meget svært ved at koncentrere mig, fordi hver gang jeg skal tage stilling til noget og bruge hjernen farer det her ind og blokerer for stort set alle tanker undtagen den følelse jeg har, hvis I forstår hvad jeg mener. Kan godt fungerer i min hverdag, på nogenlunde vis. Lige i øjeblikket laver jeg ikke en skid. Droppede ud af skolen, delvist på grund af det her og delvist på grund af mit søvnproblem - som holder ved på grund af mit andet problem. Arbejder ikke mere da det bliver meget værre når jeg arbejder. Har det virkelig ad helvedes til. Jeg har masser af venner, som jeg tilbringer meget tid sammen med. Gik til lægen da jeg havde haft det i ca. 3 uger. Han henviste mig bare til en psykolog, og jeg viste egentlig godt at det ikke bare var noget jeg forestillede mig og psykologen gav mig ret. Udenpå er jeg ALTID glad, men indeni har jeg faktisk ikke være glad sådan rigtigt de sidste 7 måneder.
Man begynder virkelig at overveje en hver tænkelig muliged. Om det kan være forårsaget af mit søvnproblem eller - ja det lyder nok latterligt, og har heller aldrig troet en daddel på det selv, men jeg ryger et hav af smøger og flere af mine venner påstår at hvis man inhalerer på første sug kan man suge noget af lightergassen med ind. Og har altså røget i 2 år og har altid inhaleret på første sug.

Og gider ikke høre på at jeg bare skal smutte til lægen igen, for det skal jeg. Besvimede i november og fik krampeanfald. Siden har jeg været på hospitalet flere gange for at blive tjekket for epilepsi, hvilket jeg så ved nu det ikke er, har nemlig fået svar på blodprøven. Skal så til EKG scanning (mener jeg det hedder) sent i februar måned, og håber inderligt at den viser noget.
For det første jeg havde bare virkelig brug for at komme ud med det og for det andet vil jeg så gerne høre om nogen har prøvet noget lignende. Det er bare vigtigt, at det ikke er forårsaget af stoffer.

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Til at starte med kan jeg forsikrer dig om at det ikke er lightergassen, der er simpelthen ikke nok gas i en lighter til at få nogen virkning.
Hvor gammel er du? Kan det tænkes at grunden til din forandret "virkeligheds opfattelse" (hvis det altså er det du oplever?) kan skyldes at du er blevet ældrer? Når man er ung ændrer ens opfattelse af verden hele tiden.

Medlem

Jeg er 17.
Mener du fx politisk og mine holdninger til diverse?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
''men det føles som jeg ikke er 100% ved bevidsthed''

''Jeg har meget svært ved at koncentrere mig, fordi hver gang jeg skal tage stilling til noget og bruge hjernen farer det her ind og blokerer for stort set alle tanker undtagen den følelse jeg har''

jeg ved ikke helt om jeg har forstået det ortenligt, men det lyder lidt som det jeg går og oplever for tiden,
har gjort det de sidste 1-2 måneder, det er som om at jeg ikke rigtig kan tænke ortenligt, har sværere ved at koncentrere mig, jeg glemmer ting jeg altid har vidst og bare ikke burde glemme, og føler mig virkelig mentalt sløv, det lyder som et hash misbrug ja, men jeg ryger sjældent hash og tar andre stoffer.

jeg går så og spekulerer over det hele tiden, tænker på om det kan være en hjerne svulst og det er så det eneste jeg har i hovedet, jeg kan gå og blive vildt deprimeret over det ''tænk hvis jeg har en hjernesvulst, skal jeg nu dø''? osv.. jeg ryger hash en gang imellem, men det er et lille forbrug og det har været større - og der oplevede jeg ikke det her, men jeg er også begyndt at drikke mere end jeg plejer, har tænkt på om det kan være det? Men altså det er kun i weekenderne jeg drikker (dog i store mængder).

du besvimede i november og fik krampeanfald, det lyder så mere alvorligt. Hvor stort er dit alkohol forbrug?

- Abraham Lincoln

Medlem

Mit alkohol forbrug er ikke slemt. Lige som andre unges, hvilket jo så nok er et vidt begreb, men kan da sagtens drikke mig fuld i weekeden - ikke at det sker hver weekend - men en gang hver anden - trejde uge.
Hvorfor spørg du til det? Ikke at det gør noget overhovedet, men tror du da at det kan havde noget det at gøre?

Besvimelsen og krampeanfaldet kan muligvis forklares med dehydrering, men det vides ikke.

Og ja, sådan som jeg læser det du har skrevet ser jeg bestemt en sammenhæng.

Medlem
Brugeravatar

Hej

Kan du skrive lidt om dit hash stop, feks: om der var nogle farlige comboes eller oplevelser du ikke er stolt af, hvorfor stoppede du, hvor stort et forbrug. etc.? du siger det ikke er stoffernes skyld og det kan jo godt ske. Men undervurder endelig ikke efterspillet af misbrug. Jeg er også done med drugs men jeg er stadig i en god aftermatch. Mit skrald er dog nervøsistet, rastloeshed, angst og nerver. Så ja... ved det sku ikke lige. Nikotin og alkhohol er ikke til at spøge med efter THC afhængighed imo da hjernen har lært til at blive smidt ud af balance. Men man skal jo også leve så hvor meget denne teori rent faktiskt holder og hvordan man skal forholde sig til den, er skidtfisk. Anyway har du overvejet at quitte smøger. lysten til at blive normal er god motivation til at stoppe smøger. Og skære ned på bajer og ingen binge! INGEN BINGE!!!!! Tipsy er det bedste og burde naturligt falde ind medmindre man har probs! og skader 40021% mindre.

Betro dig gerne til en eller to af dine venner du føler dig tryg med. De får jo sikkert også brug for dig en dag hvis de kører den vilde stil. :P
Du er også igang med at blive voksen, der sker mange ting for de fleste af os og en sådan historie du har der kan mange relatere til. Det er godt du har doktorn med i spillet for det er jo lidt vildere en for de fleste af os.

Btw stærkt at du holder facaden udadtil. Medmindre den er virkelig gal skal man sku gøre sit bedste for at holde moralen oppe på det plan. Så venner etc behandler dig som resten af abeflokken.

god vind

Medlem

Da jeg stoppede var jeg ved at blive lidt for glad for hashen. Men langt fra et misbrug. Da jeg toppede var det 2 gange om ugen, men det var ikke mere end 3 uger det varede. Har aldrig kombineret hash med alkohol og har ikke taget andre stoffer end hash og alkohol. Som sagt røg jeg sidste gang en måned før det her startede.

For at det ikke skal være løgn, skal jeg prøve at stoppe med at ryge smøger i morgen, og når man har det sådan som jeg har det, tænker man virkelig alle muligheder igennem. Jeg har da også tænkt på om det kan være smøgerne, men selvom jeg inderst inde godt ved at det ikke har en skid med det at gøre, så er tanken der lidt alligevel.

Har snakket lidt med en af mine venner om det, men det er lang tid siden.

"Og skære ned på bajer og ingen binge! INGEN BINGE!!!!! Tipsy er det bedste og burde naturligt falde ind medmindre man har probs! og skader 40021% mindre. "

Her må jeg så sige, at jeg er helt fortabt. Hvad menes der her? :P

Og tak :)

Medlem
Brugeravatar

United skrev:
Hvorfor spørg du til det? Ikke at det gør noget overhovedet, men tror du da at det kan havde noget det at gøre?

Ikke når du drikker så sjældent.
Jeg har bare hørt fra andre at de er blevet overraskende klare i hovedet efter at have droppet weekend drukken. Det var derfor jeg tænkte at hvis du nu drak dig stang stiv hver weekend, kunne der ha været en sammenhæng.

Men det kan vel også have noget at gøre med at du tænker for meget over det?
Hvis man går og spekulerer over sådan noget hele tiden kan det godt gøre en sindssyg..

- Abraham Lincoln

Medlem

"Men det kan vel også have noget at gøre med at du tænker for meget over det?
Hvis man går og spekulerer over sådan noget hele tiden kan det godt gøre en sindssyg.."

Det har ikke noget med det at gøre. Eller jo lidt har det vel, men der er ikke små pauser i mellem, når jeg vågner eller hva søren ved jeg.
Der er noget galt med mig. Dårligt hjerte er det ikke. Heller ikke for højt blodtryk eller blodsukker.

Medlem
Brugeravatar

Yaw

Tipsy betyder "småsnaldret" mens bingedrinking foregår når brian råber SANSELØS DRUK WOOOHOO.
Jeg vil lige give dig et par råd til det her.

Lige nu søger du helt vildt efter en løsning(HAR VÆRET DER!!!!) Hvad man vireklig har brug for til at starte med er accept. Det er sværere for dig end for mig da jeg skylder skylden på stoffer. Men stadig der lige et par guidelines.. Det kan jo godt være du har accepteret eller hva faen men nu skriver jeg lige.

Hvis du mærker sorg/aggresion over at livet ikke kører som det burde(og det kan sagtens være det er undertrykt idag) så sørg for at græde igennem/ anskaf en boksepude. Ud med det. Det hjælper virkelig.

er du analytisk når du skal sove? Det handler jo lidt om at slå hjernen på autopilot og tænke over en film eller noget. Ikke analysere sin livs situatíon men fantisere om ting der ikke vækker følelser som holder en vågen. Tænk i billeder/lyde og ikke i dialog.

Husk at bruge humor i din tankegang. Så meget som muligt! Man kan også joke med sig selv. ISÆR med sig selv. Det giver et friskt pust og kan skifte modløshed ud med lykke på 5 minutter når du ligger en svær nat. En mand som kan bære tragedie i sit hjerte og humor i sit hoved er en meget heldig mand.

Husk på at der er folk derude som har det meget sværere end dig. Det gør dig også til en god person at du har lidt modgang med boldten. Buddha: Compassion is not the urge to make other people feel good but relief of suffering and to do this one must have been there.

og sidst men ikke mindst! Det er jo ikke sikkert at det er dit hoved. Derfor husk at sig whatever meget. Måske fejler jeg det her. Eller whatever. Når det handler om psykologi så synes jeg bare man skal sige whatever meget. Det er så vandet. Det er så svært at gribe og hvis du gør? er det sundt?

Det lugter stadig lidt af hash problem. Du har bare været uheldig med det drug som manifisterede sig til søvnproblemer som så giver dig lidt probs med det kognigtive. Eller whatever. Du skal nok blive bedre dude. tro på det! Btw så har jeg det værre en dig OWNED!

Skide godt at du stopper med smøger. Overvej at løb ned på apotekket og køb lidt nikotin plaster. 1 uge mellem 1 uge lille. Det holder svedeturer væk som så holder søvnproblemet i skak. Hvis du ikke allrede selv har en plan. dobbler dine chancer. Og nice du ikke er et bonghoved. :P Forhåblig holder denne lærestreg ved.

Medlem

Arrh okay, hehe. Drikker mig aldrig bankelam, eller det blev faktisk lidt for vildt i weekenden desværre, fordi jeg gik løs på vodkaen i stedet for øllerne, som jeg plejer og havde lige glemt hvor hårdt den vokda den slår, plejer ikke at drikke mere end 6 øl, så man stadig kan gå, snakke med folk og opføre sig nogenlunde civiliseret.

Siger hele tiden til mig selv, at det nok skal gå over og det tror jeg da også på. Ellers ville jeg ikke kunne kunne lave de ting jeg laver i dag. Hvis jeg ikke troede på det ville jeg helt sikkert siddet afskåret derhjemme fra omverdenen og bare sidde ved computeren konstant. Formåede da også at gå i skole i 13 uger, arbejde 20 uger, den sidste halvanden måned på fuldtid, eftersom jeg ikke gik i skole mere. Fik nok heller ikke lige tilføjet, at jeg sikkert stadig ville gå i skole i dag, hvis søvnproblemet ikke var der selvom jeg havde det sådan her. Og grunden til jeg stoppede med at arbejde var også at de ikke havde råd til at have mig.
Det der bare plager mig ad helvedes til, er om jeg skal førtidspensioneres? For der er virkelig ikke noget jeg
hellere vil undgå end at blive det. Jeg vil bare have mit gamle liv tilbage og have det normalt. Altså jeg ved jo nok at det på et tidspunkt går over, men hvornår? Hvornår? For det er sgu en pine at gå rundt sådan her. Skal starte i skole i gen på et tidspunkt i løbet af foråret.

Det står nok lidt usammenhængende, men sådan må det bare være lige nu :)

Medlem

Vil gerne lige tilføje, at selvom jeg sover de optimale 9.5 timer for mit vedkommende, er jeg stadig helt smadret når jeg vågner. Og det er på en helt normal da hvor der ikke er sket noget. :s

Medlem
Brugeravatar

United, prøv at dyrk noget motion, f.eks begynd at løbe. Det er virkelig motiverende og giver mere energi, så er du ikke så smadret om morgnen mere, og du vil nok begynde at se lidt lysere på tingene igen! :)

Du kunne også evt. tage en 5-htp kur, det lyder som om du har en depression, ikke for sådan at stille en diagnose, men jeg tror det ville hjælpe dig at tage 5-htp, jeg har selv taget det meget af vinteren og det hjælper helt klart hvis man bare er træt og depri.

- Abraham Lincoln

Medlem

Euforiseret
Går skam allerede i fitness center, eller er lige startet op igen efter jeg fik købt mig et par nye træningsbukser :) .
5-htp, aner ikke hvad det er, men er det ikke på recept?
Desuden er det ikke en vinterdepression eller en depression i det hele taget, for er konstant glad og udadvendt, ja, det er virkelig helvedes svært at forklare, men det er ikke en depression, eller har ikke forstand på den slags, men jeg gør jo de ting jeg plejer og sådan. Hvis jeg havde en depression ville jeg jo bare være nede konstant men stadig føle mig normal oven i hjernen jo ;)

Medlem
Brugeravatar

Depression kan vidst godt give hukommelses og koncentrations besvær. og du skriver jo at inden i har du ikke været særlig glad de sidste 7 måneder...
5-htp kan man købe flere steder over nettet og er ikke på recept.

Det lyder underligt at du har det sådan, det må da forresten være mega irriterende for dig at vente en hel måned før du får svar på om der er noget galt? sådan noget skal da undersøges med det samme, så man ikke går og spekulerer over om man fejler noget slemt.

- Abraham Lincoln

Medlem

Euforiseret
Den eneste grund til at jeg ikke følger lykke, er jo at jeg har det sådan. Ellers ville alt bare køre på skinner.
Det er jo ikke det her jeg bliver undersøgt for, det er fordi jeg gik besvimede og gik i kramper, som jeg også har skrevet :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]