Minimal skrev:
SDBC skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg kan slet ikke forholde mig til det du skriver. Du skriver bla. at du ser dårligt helbred som noget neutralt? Vil det sige at du synes din livskvalitet er lige så god når du har en lunge betændelse som når du er rask?
Er du lige glad med hvor lang tid der går før du dør? Vil du ikke nå at have børn, blive gift eller for den sags skyld bare være 50 år gammel og vis på livet?
No offence, men synes nu ikke det lyder til at du er særlig moden.
Jeg har det helt fint med konsekvenserne. Denne tråd skulle ikke handle om smøger.
DET VAR KUN ET EKSEMPEL. Fordi vi ikke er enige bliver jeg ikke umoden :)
Nej, men det er altså umodent at ikke tænke fremad. Du har sådan en urationel "fuck"-holdning til det hele, og det er altså, hvad jeg også vil kalde umodent. Du kan bare ikke selv se det. Det er til gengæld ret nemt at se udefra. Der er så mange præcis som dig, og de færreste er over 20.
For det første, så er jeg som person heller ikke topic :)
Hvorfor er det umodent ikke at tænke fremad? Hvis du med moden mener tilpas 'hjernevasket' af den 'normale' danske kultur. Og ikke har fået den ide ind i hovedet at "jeg er en person der ser fremad.", og fået ideen i mit hoved "at se fremad er godt". Det er jo bare nogle påvirkninger på dit neurale netværk, som ændrer vægtene på neuronerne, og lager noget data. Jeg tror ikke på den frie vilje.
Jeg kan sagtens se det! Ja jeg har en fuck-holdning til det hele, kunne man godt kalde det. Tilgengæld syntes den er ret så rationel, desvære (for mig). Jeg er udemærket klar over hvordan jeg er som person og der er massere af 'negative' ting ja :) Men min fuck-verdensopfattelse, er ikke den umodne som du tænker på, det er en fucking nedern verdensopfattelse, hvor alt er meningsløst, det er ikke nogen rar verdensopfattelse, faktisk direkte deprimerende, og bestemt ikke den samme løgn over for sig selv, for at undskylde deres opførsel overfor dem selv. Mange som du selv siger har, typisk i pupperteten, mens de stadig flygter fra den eksistentielle krise de nødvendigvis vil få, denne fuck-verdensopfattelse . Når køsdrften kommer er det jo nødvendigt at have en idé om hvor 'sej' man vil være, så man kan score, og reproduce, fortsætte evolutionen, ens alter-ego vokser som en gal og man opbygger sin identitet.
Men hvis du vil læse mere om min verdensopfattelse så linkede jeg til en anden tråd, i den allerførste post i topic'et.
Der er ikke særligt mange præcis som mig, tro mig :D, ikke at det betyder noget, men det var bare lidt sjovt da du skrev det :D haha.
Men undskyld jeg spørger, hvad får du ud af at diskutere en andens personlighed, på et internent forum? Du ved jo godt at du aldrig vil få nok information, til at danne dig en bare minal nogenlunde forestilling af mig i dit hoved? Det virker meningsløst? Var der noget der tændte dig af, eller hvad? :)
-----------------------------------------------------------------------
On-topic: Det er interessant det mange skriver om at de synes tiden man 'trænger' betyder så meget, synes jeg.
For mig er den næsten neutralt, fordi jeg samtidig med, at 'jeg trænger og ikke får', glæder jeg mig til smøgen, og at glæde sig giver velvære, det er også vist ved videnskabelige forsøg at der udløses dopamin allerede når man tænker over at man skal [indsæt noget der påvirker beløningssystemet positivt]. Og sådan føler jeg det også :) Jeg tror at noget der har meget betydning er at vores egoer er 'at vi har kontrol over os selv', det er jo det helt store kick når man stopper et misbrug i det første tid, fordi man oplever at man har kontrol over sig selv, det er det kick der gør du kan kommer ud af et misbrug, det kompensere lidt, kan man vel sige :) Altså jeg må også indrømme at jeg er skæv lige nu, og var jeg også i går, da jeg skrev det andet, så undskyld hvis det er lidt kokset.
God weekend alle sammen, og chill lige ned når i skriver :peace:
P.S. Hvis nogen synes det er et "møgtopic" for at citere, så lad dog hver at brug tid på det! Og til balle: men tak for din mening med hensyn til afhænghed, det var sådanne svar jeg ville have, og evt. også om i havde hørt til andre der holdt af afhængighed. Jeg synes ikke det er et møgtopic, det interessere mig selvfølgelig som et socialt ekstentielt dyr, er høre andres verdens opfattelser, eller i praksis kun brudstykker fx. ''andres ideer om afhængighed" dette gør vi selvfølgelig fordi vi er overlevelsesmaskiner, og fordi vi er eksistentielle og har en ide om at vores billede af verden ikke ER verdenen, og at der findes flere verdensopfattelse, og vi er selvfølgelig interesserede i at vores indre billede af verden ligner den Virkelige verden, da det kan betyde døden.
P.P.S Min far er psykolog, hehe, har læst nogle af hans universitets bøger også :P Tror der gik lidt psykolog i mig i denne post :D