Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 05:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey Psy......

(Er ikke helt sikker på at det er det rigtige sted jeg har placeret den er så ret mig hvis det er helt galt)!!

Jeg elsker at trippe på LSD :D .. Svampe er da os gode nok, jeg prøvede LSD for godt 3 år siden, og der blev jeg nok det man kalder psykedelisk inspireret. Nå men sagen der den at jeg kunne så frygteligt godt tænke mig og ha et doowners ved siden af mig på mine trip, hvis man skulle være så uheldig at få et bad trip eller hvis man bare gerne vil sove eller ud af trippet. Men har ikke så meget forstand på disse slags midler, men er der ikke et eller andet slags anti-psykotika eller noget som i kan anbefale til mig. Gerne noget der så os er til at få fat i……

PS. Er ny her på Psychedelia!!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ville bruge ketamin, da det, selvom man kan bruge det til at krydre en oplevelse yderligere, giver en stabil form for tryghed og afslappethed i store doser. Jeg tør næsten ikke sige, om det er en generelt god idé, men det virker for nogle. Man bliver jo både meget mere tung, afdæmpet og mere eller mindre ude af stand til at bevæge sig. Man kan måske ikke sige, at det dæmper trippet, men måske ændrer det bare trippet til noget andet, som er noget mere roligt og dæmpet end et voldsomt syretrip i sig selv. Generel tankevirksomhed kører jo på et helt andet plan, når først man er på ketamin. Og det er nok synd at sige, at det går stærkere end normalt.

GHB i en god dosis er næsten for subtilt, men der er da en chance for, at det vil styre trippet i mere positiv retning. Måske vil det endda hjælpe at drikke sig en skid på i alkohol, fordi dele af bevidstheden deaktiveres.

Ellers er der jo nødløsninger i form af benzodiazepin eller andre stærke medikamenter.

Medlem

Tak for god information minimal. Jeg her DESVÆRE ikke prøvet ketamin endnu men det kunne da godt være det så var løsningen...
PS.. Har du selv prøvet at ta ketamin på et trip, eller er det bare noget du ved??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg sørger for altid at have en god mængde alkohol til rådighed når jeg skal trippe på LSD, nogen gang kan det godt blive i overkanten med alle de tanker der fiser rundt oppe i skallen på en og synes selv det hjælper at drikke nogen øl.

In our memories
Brugeravatar

Det har jeg gjort mange gange, og med den effekt, det giver mig under et trip, ville jeg nok vælge en forholdsvis stor dosis ketamin nasalt, hvis jeg var ude på dybt vand psykedelisk. Det har ikke været aktuelt før, men synes alligevel, at ketaminen dæmper det "besværlige" ved et trip, de mange sanseindtryk og tanker, forvirring, stress og faktorer, der kan komme til udtryk nogle gange.

Hvis du dog ikke har prøvet det, ville det selvfølgelig være smart at få prøvet ketamin i sig selv nogle gange, så du ved, hvad du har med at gøre. Jeg skal heller ikke kunne sige, om det lige er -rådet- til dig at tage ketamin.

Ketamin kan i sig selv tilføje nye aspekter til et trip, men jeg er i hvert fald af den overbevisning, at det kan bruges på denne måde.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Minimal skrev:
Jeg ville bruge ketamin, da det, selvom man kan bruge det til at krydre en oplevelse yderligere, giver en stabil form for tryghed og afslappethed i store doser. Jeg tør næsten ikke sige, om det er en generelt god idé, men det virker for nogle. Man bliver jo både meget mere tung, afdæmpet og mere eller mindre ude af stand til at bevæge sig. Man kan måske ikke sige, at det dæmper trippet, men måske ændrer det bare trippet til noget andet, som er noget mere roligt og dæmpet end et voldsomt syretrip i sig selv. Generel tankevirksomhed kører jo på et helt andet plan, når først man er på ketamin. Og det er nok synd at sige, at det går stærkere end normalt.

GHB i en god dosis er næsten for subtilt, men der er da en chance for, at det vil styre trippet i mere positiv retning. Måske vil det endda hjælpe at drikke sig en skid på i alkohol, fordi dele af bevidstheden deaktiveres.

Ellers er der jo nødløsninger i form af benzodiazepin eller andre stærke medikamenter.

:!: det kan være farligt at blande rusmidler

Forstår specielt ikke, minimal, at du vil opfordre folk til at blande rusmidler hvis de har badtrip ? :shock:
og så vidt jeg kan forstå er der nogle af disse kombinationer du ikke selv har prøvet?

Du kan læse herinde, shrooms, og andre steder om mere sikre og afprøvede metoder at dæmpe sit badtrip på. Jeg vil kraftigt fraråde dig at begynde at eksperimentere med kombinationer i et badtrip, det kan skabe nye paranoi situationer og du er sikkert ikke i tilstand til at dosere, hvilket kan have fatale konsikvenser.

Noget andet er også, prøv stofferne hver for sig, inden du kombinerer. Når du så har prøvet kombinationen og derefter fundet ud af at de hjælper på givne situationer, kan du mere roligt bruge rådet i et badtrip.

In our memories
Brugeravatar

Lorte Bæver skrev:
Minimal skrev:

:!: det kan være farligt at blande rusmidler

Forstår specielt ikke, minimal, at du vil opfordre folk til at blande rusmidler hvis de har badtrip ? :shock:
og så vidt jeg kan forstå er der nogle af disse kombinationer du ikke selv har prøvet?

Du kan læse herinde, shrooms, og andre steder om mere sikre og afprøvede metoder at dæmpe sit badtrip på. Jeg vil kraftigt fraråde dig at begynde at eksperimentere med kombinationer i et badtrip, det kan skabe nye paranoi situationer og du er sikkert ikke i tilstand til at dosere, hvilket kan have fatale konsikvenser.

Noget andet er også, prøv stofferne hver for sig, inden du kombinerer. Når du så har prøvet kombinationen og derefter fundet ud af at de hjælper på givne situationer, kan du mere roligt bruge rådet i et badtrip.

Jo, jeg har prøvet alle de ting selv på trip, som jeg skriver. Jeg har bare ikke prøvet at have et badtrip. Men kan du forklare mig, hvordan man skal slå et trip ned, hvis det er uden at bruge kemikalier? Hvis der er akut behov for, at trippet skal slås ned, er det vel netop, fordi det ikke kan lade sig gøre ved at sidde og meditere. Én ting er at kombinere stoffer, men at bruge et stof til at slå et andet stof ned er altså noget andet. Hvis du er ved at dø af en overdosis og får adrenalin på hospitalet, kan man nok heller ikke kalde det for en kombination af narko og adrenalin.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Ketamin virker nu også fint for mig :) .. plejer nu at bruge oxycontin hvis jeg syntes det hele er på vej til at blive lidt for overkammet. Kender flere som faktisk har fået badtrip pga de blandede keta sammen med lsd.. De sagde efterfølgende at.. Ketamin kan gøre du stortset ikke kan tænke og sammen med lsd :D .. kunne de bare ikke rumme noget og så gik det åbenbart galt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ketamin og LSD er da serious business imo - små doser kan twiste trippet helt enormt, specielt visulet - Og et k-hole, der flyver du som aldrig før.. Derfor ville jeg aldrig råde dig til at tage ketamin for at dulme et bad trip... Så hellere et benzodiazepin, hvor du enten falder i søvn, eller måske vil opleve en slags ligegyldighed over for trippet og tankerne kan falde til ro... Men det er kun i nødstilfælde!!!!

Medlem

I skal sku ha tak allesammen... Grunden til du skriver (Men det er kun i nødstilfælde!!!!) Er det fordi det er farligt at kompinere benzodiazepin Og LSD eller hvad???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nææ - der er ingen synergisk effekt og er ikke farligt som sådan - Bare spild af god syre, hvis du pludselig syntes det ikke er så sjovt mere, men det måske vendte sig 180 efter 5 min... Der er meget du selv kan gøre for at vende dit trip positivt - et godt råd imo er at, skifte omgivelser, evt gå undenfor og tage sko og sokker af, skift musik osv - ellers er en erfaren tripsitter guld værd i sådanne situationer=)

Desuden er benzoer noget vanedannende shiat, I know=)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg ville imo ikke bruge ketamin da det virkelig får mine tanker igang at min motorik er fænomenalt dårlig. Begynder at få tanker som hvad nu hvis der sker noget, så kan jeg bare sidde og glo? og bla bla bla.

Jeg plejer også at bruge oxycontin(husk at pulveriser dem)/oxynorm, de virker rigtig godt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det hopifjorden skriver bruger jeg altid.
fast grund under fødderne, ynglings musik på anlægget, evt. levende lys (hvis man kan styrer det) og en god portion frisk luft.

overvej derpå også at hvis du tager syre er der en relativ god chance for at få et ''bad'' trip.
og hvis du er stor nok til at tage syre skal du også være stor nok til at kunne gennemleve den oplevelse.
- selvom det kan være virkelig frygteligt.
man lære utrolig meget af at gennemleve det, og hvis du har bezoer liggende bliver det hurtigt bare til ''den nemme løsning'' hvilket du vil fortryde du har taget i det lange løb.

no offence, and good luck.

Senest rettet af Francis Begbie 11 dec 2008 00:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Minimal skrev:
Jo, jeg har prøvet alle de ting selv på trip, som jeg skriver. Jeg har bare ikke prøvet at have et badtrip. Men kan du forklare mig, hvordan man skal slå et trip ned, hvis det er uden at bruge kemikalier? Hvis der er akut behov for, at trippet skal slås ned, er det vel netop, fordi det ikke kan lade sig gøre ved at sidde og meditere. Én ting er at kombinere stoffer, men at bruge et stof til at slå et andet stof ned er altså noget andet. Hvis du er ved at dø af en overdosis og får adrenalin på hospitalet, kan man nok heller ikke kalde det for en kombination af narko og adrenalin.

Angående andrenalin, så er det ikke en kombination af narko, men korrekt som du siger, en kombination af narko og adrenalin!
Adrenalin er ikke et rusmiddel.. Og det giver ved akutte tilfælde, rigtig akutte, vi snakker om folk der er ved at få en slagtilfælde. Adrenalinen gives for at holde hjertet kørende.

Minimal skrev:

Undskyld, det lød ikke somom du havde prøvet dette? men det er heller ikke den bedste guide ved et badtrip. Disse rusmidler kan altså føre ens tankegang ud i noget meget slørret i et LSD trip, måske dæmpe trippet, ja. Men chancen for at mistet mere herredømme over sig selv er også stor og alkohol anbefales normalt ikke under påvirkning af psychedelika. Ikke at jeg ikke selv kunne finde på det, men dosen skal ikke op i en "skid".
Og så skal det lige siges at man ikke skal blande GHB og alkohol, jeg ved godt det ikke er det du mener minimal, men det skal jo siges.

Og så skal trådstarter da også spises af med, at der er altså andre udveje end at indtage noget. Nogle forskellige ting man kan ændre på set og setting osv.
Som sidste udvej, ville en benzo, altså en beroligende, ikke virke bedre i den situation, end en stor dosis ketamin?
Som du korrekt også siger, så kan det gavne nogle og jeg skal ikke kunne sige om ketamin er et vidunder middel, men man skal være varsom, det var skam også bare det jeg ville porientere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil stærkt fraråde at blande med et andet psykedelisk stof hvis du i forvejen skulle blive utryg på LSD. Valium/stesolid er kendt i forvejen som tripkillers.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Portuz skrev:
Valium/stesolid er kendt i forvejen som tripkillers.

Plejer at kunne nøjes med ½ valium til at slå hjernen fra på efter et syretrip så jeg kan falde i søvn.

Har aldrig haft badtrip på syre men nogen stykker på svampe efterhånden. Men bare ha et par valium i baglommen, hvis du skulle være nervøs det giver en dejlig ro at vide hvis det går galt kan man altid slå det ned ;) .
Men igen har vendt alle mine badtrips til noget positivt og altid reddet på bølgen og fået det klaret ud men tiden går alt for langsom nogen gange :).

Jeg vil sige et par øl.
Har ikke selv erfaring med syre, men på en god dosis svampe kan et par bajer godt få mig til at glemme dårlige tanker osv.

Medlem

pas på med at ryge tjald for at slappe af! Mig og mine buddies suger altid i slutningen af vores trip - det giver ligesom en god afrunding - men det har IKKE den afslappende/beroligende virkning jeg havde forventet. Hvis du vil ryge tjald så gør det for at gøre trippet vildere ikke for at klare hovedet, medmindre det er i de allersidste stadier af trippet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Vil godt nok også sige du skal holde dig fra andre psykedeliske ting. Kan godt se hvad Minimal mener, til en hvis grad, men synes slet ikke det lyder relevant i dit tilfælde - du har jo heller aldrig prøvet ketamin, så du vil nok blive mere skræmt, selvom det tit virker afslappende og giver en ligegyldighed. Forskelligt fra person til person, fra ketamin til ketamin.

Allerhøjest en benzo, hvis det endelig er, som der allerede er blevet sagt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
balle skrev:
pas på med at ryge tjald for at slappe af! Mig og mine buddies suger altid i slutningen af vores trip - det giver ligesom en god afrunding - men det har IKKE den afslappende/beroligende virkning jeg havde forventet. Hvis du vil ryge tjald så gør det for at gøre trippet vildere ikke for at klare hovedet, medmindre det er i de allersidste stadier af trippet.

Vil give balle ret, hvis du badtripper så hold dig fra cannabissen! Den får virkelig tankerne igang, og tit til det værre. Den kan virkelig være mean.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]