Jeg har også oplevet "personer" og væsener, der har kigget på mig, enkelte er endda gået til angreb..

Det er ret normalt i forbindelse med "sleep paralysis" (
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis) og det er i denne tilstand jeg har oplevet det. For mig har en form for sleep paralysis altid været mellemstadie mellem vågen og drøm (når jeg har gjort et forsøg på at holde mig bevidst), Det starter som regel med den kendte fornemmelse af at "falde", hvilket for mig finder sted i præcis det øjeblik den normale bevidsthed bliver slukket, herefter er kropsbevidstheden forsvundet eller tilstede som en fornemmelse af en slags vibrationer, eller en fornemmelse af at stige til vejrs (ala i "ud af kroppen" oplevelser). Herefter kan man så meget nemt glemme alt om den fysiske krop og virkelige verden og gå over i almindelig "LD" mode - eller, man kan gå i panik og forsøge at inkarnere sin bevidsthed igen (billedligt talt), hvilket kan være svært til tider.

Nå men det lyder ikke som om det var egentlig "sleep paralysis" for dig, men sådan er vi jo så forskellige. For mig at se er "personerne"/"væsenerne" du måtte opleve ren og skær projektioner fra dit eget sind, så der er ikke noget at frygte. Det skræmmende er, at det er sværere at adskille drøm fra virkelighed når man er "midt i mellem" dem. Så husk på, at det er en drøm selvom elementer af virkeligheden stadig er i din bevidsthed.
Mere okkulte/shamanistiske/psykoanalytiske personer ville nok have andre meninger om det, og det er ikke ualmindeligt for den slags at mene, at man kun bør vove sig udover den almindelige dagligdags bevidsthed, hvis man er under opsyn af erfarne lærere o.l.
Anyway, jeg har ikke dyrket LD eller oplevet sleep paralysis i lang tid... det er kun om morgenen, at jeg af og til "vågner op" i en drøm. Jeg ved ikke om det er alderen eller andre sko, der trykker, men nyd det mens du kan.
Sweet dreams!