Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 20:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ang. Lucid dreams, så er der et kæmpe forum på engelsk til diskussion af Lucid Dreams - teknikker, oplevelser, erfaringer osv.
http://www.dreamviews.com

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Tak for den innernet

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Lyder interessant det med tiden/urene.. Er der nogen der kan uddybe det en smule, eller har et link?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
det er også noget med at man ikke kan tænde og slukke lyset i drømmen ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har tit svært ved at løbe stærkt, det er som om at jeg flyver når jeg skal løbe stærkt, nogen gang kan jeg heller ikke holde min øjne åbne meget irriterende

Junior medlem

Hey!

Interessant emne :)

Jeg har ikke selv praktiseret det så meget, men har haft en del af dem, mest som barn.

Har altid, lige siden 8-9 års alderen, bare ændret mine drømme, hvis de var ubehagelige (da jeg opdagede hvor uvirkelige de ubehagelige ting var, og formentlig også kombineret med lidt adredelin), og er nu helt holdt op med at have mareridt. Har somme tider drømme hvor der sker yderst ubehagelige ting, men hvor jeg ligesom slet ikke identificerer mig med dem det går ud over (inkl. hvis det er 'mig' det går ud over). Dette finder jeg underligt. Og disse er i øvrigt ikke lucide drømme.

Jeg vil også gerne fortælle om en LD jeg havde for ikke så forfædeligt lang tid siden.
Jeg går sammen med en ven. Vi går hen til en shell, og går hen mod indgangen, da min ven bliver overfaldet af en fulderik. Det går der op for mig at jeg drømmer (ved ikke hvorfor), og spoler da bare tiden tilbage, og fjerner overfaldsmanden fra min drøm. Nå men vi handler og tager hjem til mine bedsteforældres hus, som i drømmen ligger lige optil den smukkeste park jeg nogen sinde har 'set'. I deres bryggers finder jeg nogle kæmpe peberkorn (det er de bare i drømmen, men de lignede mere tang) og begynder at forvandle peberkornene til forskellige slags karameller, som jeg deler ud. Nu kommer det fucked op: men da jeg selv tager en af karamellerne i munden, smager den kraftedme stadig af peber! Jeg vågner straks efter dette, og føler "wtf?!".
Det interessante ved denne LD er at jeg faktisk mest 'tror' på drømmen, jeg er jo både klar over at drømmen ikke er virkelig, men også at min ændring ikke er virkelig , men alligevel er drømmen den mest virkelige? Dette lyder måske ikke som den eneste forklaring på hvad der skete, men sådan oplevede jeg det, og er ikke et sekund i tvivl om at drømmen havde en større sandhedsværdi end min ændring, og at dette er forklaringen på hvad der skete.
Desuden filosoferede jeg lidt over det frie valg, da jeg efter jeg vågnede stenede lidt over hvad jeg havde brugt min LD/mulighed til, kan det virkeligt være rigtigt at jeg ville bruge min tid på at forvandle peberkorn?! Jeg kom frem til at det måske ikke var mit valg, men at det bare føltes sådan, altså at det føltes som om det var mig der styrede drømmen, men i virkeligheden bare var endnu en drøm, altså at en drøm at jeg havde et frit valg. Og kom til at tænke over om denne 'vågne' verden jeg sidder i her, er spor anderledes?

Noget andet jeg har lagt mærke til i mine lucide drømme er at jeg ligesom føler mig drugged, af søvnen, sådan lidt sløv mht. min opmærksomhed osv. Er jeg den eneste?

Hyg jer! Og undskyld hvis der er stavefejl osv. har ikke læst den i gennem. :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
In the province of the mind, what one believes to be true is true or becomes true, within certain limits to be found experientially and experimentally. These limits are further beliefs to be transcended. In the mind, there are no limits.

John Cunningham Lilly

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har det på samme måde når jeg er i drømmen. Jeg ser lige som lidt sløret, lidt som at være fuld, jeg har der ud over enkelte gange oplevet at det har været umuligt at holde mine øjne åben, det er en kanstant kamp og ret provokerene, dette opstår mærkeligt nok kune når jeg er lucid.
Hvis jeg har været på druk sker det tit at jeg er meget tørstig i min drøm, det ender altid med at jeg drikker og drikker men lige meget hvor meget jeg drikker er jeg stadig tørstig, dette fører tit til lucide dreaming fordi jeg så bliver klar over at det må være en drøm.
Min teori er at kroppen bliver ved med at sende infomation til hjernen at den har bug for vand og da det selvfølgelig ikke hjælper at drikke vand i drømmen er det umuligt at slukke for denne infomation.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har lige en opdatering. Jeg er i gang med at lære den såkaldte WILD teknik, den går i det storer og hele ud på at sove direkte ind i lucide dreaming, læs evt. her: http://www.ld4all.com/guide.html#frames ... wild.shtml) for uddybning. I nat lykkes det næsten for mig at blive lucide ved hjælp af WILD teknikken, men da jeg var i mellem vågen tilstand og drømme verden skete der noget ret uhyggligt. Jeg lå og koncentrede mig om at blive ved bevidsthed mens jeg begyndte og drømme, og pludselig hørte jeg min mors stemme sige mit navn, først lavt og så højere og højere og pludselig stod hun inde på mit værelse og kiggede på mig. Da jeg er ude og sejle vidste jeg at det ikke kunne passe at min mor var på mit kammer og jeg blev selvfølgelig meget bange og rejste mig med det samme op, hvor efter hun forsvandt og jeg vågnede rigtig op. Jeg er nu lidt halv bange for at bruge WILD teknikken da det er ret skræmmene at der lige pludselig står en person ved siden af en, mens man stadig er "vågen".

Er der andrer har på psy der praktisere WilD teknikken? Og som evt. har haft lignene oplevelser?

Dedikeret medlem

Jeg har også oplevet "personer" og væsener, der har kigget på mig, enkelte er endda gået til angreb.. ;) Det er ret normalt i forbindelse med "sleep paralysis" (http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis) og det er i denne tilstand jeg har oplevet det. For mig har en form for sleep paralysis altid været mellemstadie mellem vågen og drøm (når jeg har gjort et forsøg på at holde mig bevidst), Det starter som regel med den kendte fornemmelse af at "falde", hvilket for mig finder sted i præcis det øjeblik den normale bevidsthed bliver slukket, herefter er kropsbevidstheden forsvundet eller tilstede som en fornemmelse af en slags vibrationer, eller en fornemmelse af at stige til vejrs (ala i "ud af kroppen" oplevelser). Herefter kan man så meget nemt glemme alt om den fysiske krop og virkelige verden og gå over i almindelig "LD" mode - eller, man kan gå i panik og forsøge at inkarnere sin bevidsthed igen (billedligt talt), hvilket kan være svært til tider. :)

Nå men det lyder ikke som om det var egentlig "sleep paralysis" for dig, men sådan er vi jo så forskellige. For mig at se er "personerne"/"væsenerne" du måtte opleve ren og skær projektioner fra dit eget sind, så der er ikke noget at frygte. Det skræmmende er, at det er sværere at adskille drøm fra virkelighed når man er "midt i mellem" dem. Så husk på, at det er en drøm selvom elementer af virkeligheden stadig er i din bevidsthed.

Mere okkulte/shamanistiske/psykoanalytiske personer ville nok have andre meninger om det, og det er ikke ualmindeligt for den slags at mene, at man kun bør vove sig udover den almindelige dagligdags bevidsthed, hvis man er under opsyn af erfarne lærere o.l.

Anyway, jeg har ikke dyrket LD eller oplevet sleep paralysis i lang tid... det er kun om morgenen, at jeg af og til "vågner op" i en drøm. Jeg ved ikke om det er alderen eller andre sko, der trykker, men nyd det mens du kan.

Sweet dreams! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har slet ikke tænkt på at det evt. er sådan diverse shamaner kommer i "trance" , jeg vil da undersøge om jeg kan finde noget læsestof om emnet på nettet. Det er fantastisk, overraskende og fascinerende hvor meget man kan styrer sin hjerne.

Kan du heller ikke få en lucide dreaming hvis du bruger div. teknikker? Hvor gammel er du og hvor gammel var du da du mistede dine LD drømme?

Dedikeret medlem

Jeg er midt i 30erne. Jeg har faktisk ikke forsøgt i en del år, måske 10-12 år, så jeg ved faktisk ikke om det er min alder, der er årsagen. Jeg mistede lidt interessen for at drømme, hvilket vel kan siges at være et fænomen, der normalt er kraftigt associeret med alderdom. :)
Så det endte med at drømmen bare sluttede når jeg blev bevidst i drømmen. Så jeg vel så at sige blot drømte at jeg ikke drømte. :) I en lang årrække drømte jeg slet ikke, eller var i hvert fald ikke klar over det. Men er dog begyndt at drømme en del igen på det seneste, muligvis grundet en opblomstring af diverse stressfaktorer. Men det kunne være jeg skulle give det et forsøg igen med LD.

Jeg tror ikke drømme er en primær tranceform for de fleste shamaner, selvom de givetvis også benytter sig af drømme, men du må gerne poste hvis du finder noget spændende. Det er ikke noget jeg ved så frygteligt meget om heller.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve Lucid Dreaming.

Men kræver det ikke at man drømmer?? Jeg drømmer aldrig :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Cooker skrev:
Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve Lucid Dreaming.

Men kræver det ikke at man drømmer?? Jeg drømmer aldrig :(

jo det kræver at du drømmer.
men ryger du tit hash? fordi jeg drømte aldrig da jeg røg meget fed.

drømmeurt kan gøre tricket hvis du ryger det hver aften i en længere periode.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle drømmer, der er bare mange der ikke kan huske deres drømme når de vågner. Hvis du bliver mere bevidst om det at drømme, er jeg sikker på du langsomt vil begynde at huske dine drømme. Inden du ligger dig til at sove, skal du tænke: Om lidt drømmer jeg og når jeg vågner vil jeg huske hvad jeg har drømt. I starten vil du nok kun huske små glimt fra din drøm og 5 min. efter du er vågnet vil du have glemt dem, der for er det vigtig at lige når du vågner skriver du ned hvad der er sket i drømmen. På den måde vil du langsomt kunne huske mere og mere af dine drømme, dette er også starten til at blive lucid, men det er hårdt arbejde og kræver tålmodighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I seng før 12 gør også underværker for drømmesøvnen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan tilføje at jeg har lagt lucid dreaming på hylden for en tid. Jeg har valgt at gøre dette, fordi jeg mentalt sad fast i en latterligt sorg. Når det lykkedes for mig at møde personen som jeg savner, gik jeg i flere dage og tænkte på hende. Når det ikke lykkedes for mig blev jeg irriteret på mig selv. Jeg er glad for at jeg kan besøge hende, men jeg ved også at jeg aldrig kommer videre hvis jeg bliver ved med dette.

Bonus info:

Efter min første ægte k-hole oplevelse, er jeg meget overrasket over hvor meget hullet minder om lucid dreaming. At jeg har lært at navigere i drømme universet, hjalp mig og til at styrer min oplevelse i hullet. Jeg har nu fået blod på tanden til at eksperimentere med hesten.

Medlem

Fuck hvor nice ...
så kan du bare tænke på et billede af pamela anderson og håbe du får en lucide drøm så du kan knalde hende hahahah...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, som tidligere nævnt er lucid dreaming perfekt hvis man er glad for våde drømme.

Medlem

nogle der har erfaringer med en urt der bruges til at booste drømmende/lucid dreaming? kan ikke huske hvad den hedder og vil meget gerne have fat i den! er helt vildt opsat på at lærer LD, og er faktisk begyndt at huske mine drømme.

edit; har fundet den Calea zacatechichi, nogle der ved om den virker?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]