Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 13:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Drugejogge skrev:
sorry for at bringe en gaaaaammel tråd op, men synes aldrig der blev svaret på Hopifjorden's "var det noget der bare sådan var til at kaste sig ud i, altså er der noget farligt i processen? HVilke fordele er der ved at omkrystalisere i dette tilfælde?"

Synes jeg ku være interessant lige at få et konkret svar på.

Nej processen er ikke specielt farlig, det lysebrune Methylon blev dengang opløst i (næsten kogende) IPA, til der var en fin supersatureret opløsning.
Derefter blev væsken filtreret gennem vat (hvis der var behov for det, jeg kan ikke helt huske det), og derefter hældt i et drikkeglas, som er det i kan se det ligger på bunden af.
Derefter ladet nedkøle langsomt, og da det nåede stuetemperatur blev der hældt en sjat Acetone i, og det blev sat i køleskabet i nogle timer, og fryseren natten over... SÅ VIDT JEG HUSKER!
Næste dag blev solventet dekanteret fra, og krystallerne ladet tilbage i glasset og lufttørre.

Det er den generelle metode at omkrystallisere amin-salte på, men det kræver en del øvelse!

http://en.wikipedia.org/wiki/Recrystallization

Så nej, det er ikke nogen særlig farlig process, så længe man holder åben ild væk fra det!
Men det burde ikke være nødvendigt at omkrystallisere RC's... De sku gerne være pæne at se på fra starten af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Det er da noget underligt noget at bruge tid på. Jeg er da lige glad hvordan det jeg indtager ser ud, jeg er sku mere interesseret i virkningen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Årets klogeste kommentar^ - sådan åge!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Øeh lige i min rigtig gode middagsskævert her, der hvor hjernen ikke gider tænke ret logisk.

Men drømte i nat om jeg havde noget ganske udemærket, dog cuttet, meth. I min drøm fik jeg det lavet til krystal.

Lige nu kan min hjerne ikke fortælle mig om jeg kan det i virkeligheden, men det vil jeg da kraftigt mene er muligt, vil dog hellere lidt spørge inden jeg drømmer om noget rigtigt dumt igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
HopIFjordeN skrev:

Ja er sku også ret stolt :whogives: :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
BadGer skrev:
HopIFjordeN skrev:

Ja er sku også ret stolt :whogives: :lol:

Dude overvej hvad de ting er som får det til at se anderledes ud... Højst sandsynligt synteserester pga. en sjusket kemiker der har lavet det, dem har du sgu ikke lyst til at æde eller sniffe.

Dextrose > Den "generelle" metode er ikke at dekantere solventet fra, så vil der jo stadig sidde rester af solvent i din skål og mellem krystallerne og dette solvent vil indeholde de urenheder du netop har fået fjernet fra stoffet. Normalt ville man (suge)filtrere produktet og vaske krystallerne med noget kold, ren solvent af samme type som blev brugt til omkrystalliseringen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]