Child of Aum skrev:
En Depression er "ikke andet" end din hjerne der sender sine kemikalier forkert rundt, at du har fået indreguleret dine kemikalier af LSD'en, bevirker automatisk ikke at din depression er væk. Slet ikke hvis du tripper LSD f.eks 1 gang om ugen, din hjerne når aldrig baseline igen.
Umiddelbart noget vrøvl. kan du uddybe det, evt en kilde?
Det er almindelig kendt i psykiatrien, at LSD og Psilocybin trips kan have en positiv indvirkning på depression. Der forskes i øjeblikket videre i emnet, efter at det i lang tid har været meget svært at få lov til at eksperimentere med psykedelika i lægevidenskaben. Der er en fornuftig post om det et sted her på boardet, ellers kan man læse mere om fotrskellige forsøg her:
http://www.maps.org/Emnet er stadigvæk uudforsket, og på forsøgsstadiet, så det er måske lige lovlig halsbrækkende at dragede konklusioner før videnskaben, uden at have flere data til rådighed. Med andre ord, synes jeg ikke man skal eksperimenter med den slags selvmedicinering.
Når min løftede pegefinger så har lagt sig igen, skylder jeg nok alligevel at bemærke, at jeg har haft vældig positive oplevelser ved at trippe, hvad depression angår. Jeg er velmedicineret nok fra lægevidenskaben, men humøret de første 14 dage efter et trip, er helt i top. Derefter fader man lidt ud i dagligdag igen, men jeg har en optursfølelse efter et trip, der er at sammenligne med tiden efter god sex, en god koncert eller en rejse. Det kan ikke være nogen ufornuftig følelse når man lider af depression.
-Men, det skal hverken opfattes som en opfordring, eller som en generel observation. Det er kun inden i mig.