Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Er chancen for bad trip på LSD ikke meget overvuderet? Jeg har taget LSD ret så mange gange og har aldrig fået noget der minder om badtrip. Har mange venner der tager LSD og de har heller ikke prøvet det. Som mand kan læse i et af mine tidligere indlæg har jeg brugt LSD til at komme ud af en "depression", en deprission må vel være en af de dårligste set mand kan forestille sig. Nogen der har samme erfaring?

Titel: Re: LSD
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kommer jo meget an på omgivelserne også, kan være i kun har trippet i rigtigt set&setting. Personligt har jeg oplevet en lille håndfuld badtrips generelt og de var alle sammen mere eller mindre udløst af andre der fuckede mit trip op. Man kan helt sikkert bruge det som et værktøj til at udrede nogle af livets problemer, men som alt værktøj indebærer det en potentiel risiko for at komme galt afsted ved forkert brug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du nu søgte på siden ville du finde ud af det ikke er overvuderet, har selv haft et par stykker og har venner som har og ikke har.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Søg og du skal finde.

Vær kun glad for du ikke har badtrippet endnu - det åbner en helt ny verden i trippet... Et helt nyt følelsesregister - en hel anden måde at have det ikke så fedt på.

En Depression er "ikke andet" end din hjerne der sender sine kemikalier forkert rundt, at du har fået indreguleret dine kemikalier af LSD'en, bevirker automatisk ikke at din depression er væk. Slet ikke hvis du tripper LSD f.eks 1 gang om ugen, din hjerne når aldrig baseline igen.

Dette er dog rent gætværk - ved jo ikke om du tager LSD så tit. Ved bare jeg lige har taget den sygeste sommer ever - mht LSD - og skubbede også en masse issues tilbage til underbevidstheden for mig, nu der vinter, der koldt og trippene er forbi - reflektionens time er kommet - velkommen til galskabens tid he he...

Så om det er svært at få badtrip på syre - set og setting som nævnt tidligere gør det svært hvis man ved hvad man laver - men når man så bliver træt af at være i tryg set og setting og får lyst til at gå op opdagelse og lege psykonaut - opleve virkeligheden med et blæst indre - så er det at man får tanker man ikke ville få i en tryg setting. Badabing - vejen til badtrip.....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Det er på ingen måde overvurderet. Jeg har prøvet det flere gange og kender skam mange der har prøvet det. Der skal så lidt til for det hele kan gå hen og blive noget lort. Derfor det altid er en go ide ikke ha have sin tlf fremme, tale om død og ødelæggelse eller se horror film :D .. bliver altså meget hurtigt ubehageligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hvordan kan LSD hjælpe mod en deppression?
Forstår det ikke lige helt da! :idea: :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Bl0dpump - det er heller ikke noget du bør forsøge dig med, hvis det var en mirakelkur vidste du det allerede...

http://www.druglibrary.org/schaffer/LSD/grofhist.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan kun tale for mig selv og vil ikke selvfølgelig ikke opfordrer andrer. Jeg havde i en periode være nede i kul kældreren pågrund af mange forskellige ting, havde blandt andet mistet en jeg holdt af. Jeg tog så 3 aftener på en uge hvor jeg fuckede mig rigtig meget op på LSD, sålå jeg hele natten i min seng og tænkte over mit liv. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklarer det, men det var som om at LSDén gjorde at jeg turde indrømme nogen ting over for mig selv, som jeg ellers ikke ville have turde. Det var nogen ret ubehagelige tanker jeg havde, men de hjalp mig til at finde ud af at komme videre i livet.
Vil dog understrege igen at det ikke er noget jeg vil anbefale andrer, kunne jo have faldet ud til den anden side

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
at tage lsd imens man psykisk har det skidt over en ( omkommet ven ?) og du var nede i kul kældere ( havde det skidt ?) var det så ik ubehageligt at tage lsd oveni den psykiske tilstand ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Child of Aum skrev:
En Depression er "ikke andet" end din hjerne der sender sine kemikalier forkert rundt, at du har fået indreguleret dine kemikalier af LSD'en, bevirker automatisk ikke at din depression er væk. Slet ikke hvis du tripper LSD f.eks 1 gang om ugen, din hjerne når aldrig baseline igen.

Umiddelbart noget vrøvl. kan du uddybe det, evt en kilde?

Det er almindelig kendt i psykiatrien, at LSD og Psilocybin trips kan have en positiv indvirkning på depression. Der forskes i øjeblikket videre i emnet, efter at det i lang tid har været meget svært at få lov til at eksperimentere med psykedelika i lægevidenskaben. Der er en fornuftig post om det et sted her på boardet, ellers kan man læse mere om fotrskellige forsøg her: http://www.maps.org/

Emnet er stadigvæk uudforsket, og på forsøgsstadiet, så det er måske lige lovlig halsbrækkende at dragede konklusioner før videnskaben, uden at have flere data til rådighed. Med andre ord, synes jeg ikke man skal eksperimenter med den slags selvmedicinering.

Når min løftede pegefinger så har lagt sig igen, skylder jeg nok alligevel at bemærke, at jeg har haft vældig positive oplevelser ved at trippe, hvad depression angår. Jeg er velmedicineret nok fra lægevidenskaben, men humøret de første 14 dage efter et trip, er helt i top. Derefter fader man lidt ud i dagligdag igen, men jeg har en optursfølelse efter et trip, der er at sammenligne med tiden efter god sex, en god koncert eller en rejse. Det kan ikke være nogen ufornuftig følelse når man lider af depression.

-Men, det skal hverken opfattes som en opfordring, eller som en generel observation. Det er kun inden i mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chancen for badtrips er bestemt ikke overvurderet imo.
Jeg har trippet på psykedeliske stoffer nogle gange, kun 1 gang har det været positivt,og det var ved lav dose LSD.
Kunne godt mærke at jeg nemt kunne miste kontrollen/forstanden ved højere dosis, og derfor passer jeg på :)

har haft badtrips på både 2c-x og svampe før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Rush skrev:
Kunne godt mærke at jeg nemt kunne miste kontrollen/forstanden ved højere dosis, og derfor passer jeg på

Hvis man er bange for at miste forstanden, er risikoen for bad trip helt sikkert større. Det lyder måske som noegt vrøvl, men tænk lidt over det. At trippe er nok det tætteste man kommer på at "miste forstanden".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo det var da meget ubehageligt og havde mange ubehagelige tanker, men det hjalp mig til at jeg kunne komme videre med mit liv, fordi jeg ligesom fik accepteret hvad der var sket på mine trips. Jeg har selvfølgelig ikke nogen kilder andre end mig selv, da det er egne erfaringer jeg skriver om.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
cool nok :D lyder meget fornuftigt i mine øre overvejer lidt at gøre det samme bare med en dosis svampe istedet for lsd

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]