Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

vandristede 4 smøger her i weekenden for at prøve og se hvordan det var først røg vi en joint med 100krs og vandrist og det virkede godt på en måde for man kunne slet ikk smage røgen man kunne kun smage hashen. Jointen havde mistet sin unikke smag :shock: syntes ikk det var samme måde som at ryge en joint det var som næsten slet ikke at ryge :( så tænkte vi at det måtte være bedre i bong og lavede en bongmix ud af det andet tobak. det virkede det helt fint meeen. det smage ikk helt rigtigt og syntes heller ikk man bliver lige så skæv.

syntes personligt det er bedre md alm. rist i joint

hvad er jeres mening om smagen af vandrist i joint, bong, chillum, tjubang etc.

Medlem

Kan slet ikke se hvorfor man skulle vandriste tobakken til en joint. Imo skal en smøg til joint kun lige ristes hurtigt så tobakken bliver lidt mere tør. Så smager den bedst og er mildest at ryge. no shit. Men nu ryger jeg også cigaretter normalt, så det nikotin der måtte være tilbage gør mig ikke noget. Men ryger eller ej, en smøg til en joint skal aldrig gennemristes, det smager bare dårligt, så må man sgu hellere lige bide de 3 minutters niko-svimmelhed i sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har vandristet en enkelt gang, som jeg røg med noget skunk. Lad mig sige det sådan, at jointen smagte af LORT. Det kan selvfølgelig godt være skunken, som var megaharsk, men jeg røg også en joint med lighterristet tobak, som smagte fint nok. Tobakken blev grundigt "ristet" i vandet ved at gøre det vådt flere gange og presse alt vandet ud af det flere gange.
Efter vi havde røget den dårligtsmagende joint, funderede jeg over den ringe smag, og jeg kom til konklusionen, at nikotin var der intet af, men der er stadig alle andre ulækre tilsætningsstoffer tilbage, som kun forsvinder ved lighterristning. Om det er rigtigt, ved jeg ikke. Der er selvfølgelig og den mulighed, at det bare var noget klamt skunk, men igen, det røg jeg senere uden problemer.

Medlem

BryGs skrev:
Kan slet ikke se hvorfor man skulle vandriste tobakken til en joint. Imo skal en smøg til joint kun lige ristes hurtigt så tobakken bliver lidt mere tør. Så smager den bedst og er mildest at ryge. no shit. Men nu ryger jeg også cigaretter normalt, så det nikotin der måtte være tilbage gør mig ikke noget. Men ryger eller ej, en smøg til en joint skal aldrig gennemristes, det smager bare dårligt, så må man sgu hellere lige bide de 3 minutters niko-svimmelhed i sig.

Og i det lange løb døje med nikotin afhængighed :?

Ikke-rygere: ryg rent :peace:

Alle burde sku have krav på en kvalitet der kan ryges rent :P Det drejer sig om folkesundheden :wink:

Medlem

Gæst skrev:
Jeg har vandristet en enkelt gang, som jeg røg med noget skunk. Lad mig sige det sådan, at jointen smagte af LORT. Det kan selvfølgelig godt være skunken, som var megaharsk, men jeg røg også en joint med lighterristet tobak, som smagte fint nok. Tobakken blev grundigt "ristet" i vandet ved at gøre det vådt flere gange og presse alt vandet ud af det flere gange.
Efter vi havde røget den dårligtsmagende joint, funderede jeg over den ringe smag, og jeg kom til konklusionen, at nikotin var der intet af, men der er stadig alle andre ulækre tilsætningsstoffer tilbage, som kun forsvinder ved lighterristning. Om det er rigtigt, ved jeg ikke. Der er selvfølgelig og den mulighed, at det bare var noget klamt skunk, men igen, det røg jeg senere uden problemer.

Har du prøvet at lighterriste vandristet tobak let inden rygning?
Ikke ment som en opfordring, har ingen erfaring selv med det, men mere af nysgerrighed :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Den eneste ene gang jeg har vasket mit tobak i vand for at eliminere nikotinindholdet, smagte det ganske forfærdeligt - jeg gør det aldrig igen!
Tobak kan være tilsat en række smagsforbedrende stoffer, som f.eks. lakridssmag og karamel. Jeg har mistænkt "vandristningen" for, foruden nikotin, at trække disse stoffer ud af tobakken, så den smagte af tør ligusterhæk :?
Jeg hader smøger - ryger det aldrig, men når jeg ryger joints, er det altid med en gennemristet smøg.
Såfremt smøgen ristes uden at blive det mindste brændt, kan man sagtens bevare den gode smag ved samtidigt fravær af nikotin. Men så snart den bliver det mindste forkullet, smager det stygt - uanset hvor god klump/urt man ryger.
Jeg har ladet mig fortælle, at en meget hurtig vask af tobakken i iskoldt vand, formår at trække nikotinen ud af tobakken og samtidig bevare indholdet af smagsforbedrende komponenter. Jeg har dog ikke prøvet det, men det kan I jo lade komme an på en prøve!

Min pointe er, at en smøg sagtens kan ristes ganske grundigt og stadig smage fortræffeligt med klump/urt iblandet. Men så snart tobakken bliver en smule brændt, så smager det af gnu!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Øgler: Præcis også min teori, jeg mangler dog også at udføre en praktisk test

Jeg blev overbevist da jeg lavede joint med tilsætningsstofs-frit tobak som smager lidt derhenaf bare lidt bedre.

Medlem

Jeg har prøvet cannabis 3 gange, første gang ren pot, og de 2 sidste gange har det været MEGET grundigt vand-ristet cigar tobak blandet med sort nepal, og jeg synes det smagte rigtig godt. De to joints med nepal smagte næsten af det samme som ren pot, eneste minus var at de dryssede glødene tobakssmulder som bare fanden......

Junior medlem
Brugeravatar

Tændstikken skrev:
Jeg har prøvet cannabis 3 gange, første gang ren pot, og de 2 sidste gange har det været MEGET grundigt vand-ristet cigar tobak blandet med sort nepal, og jeg synes det smagte rigtig godt. De to joints med nepal smagte næsten af det samme som ren pot, eneste minus var at de dryssede glødene tobakssmulder som bare fanden......

Du har evt. glemt at stampe tobakken let
Løft jointen/blunten et par cm. fra bordet, og lad den falde ned mellem dine fingre. Gør det en 5 gange og den burde være der! :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er blevet mægtig glad for vandristet tobak til joints af flere årsager. Det er let. Man kan lave meget på én gang. Og så synes jeg smagen er fin (neutral). Mixer med mit hjemmedyrkede af forskellige sorter, cured efter alle kunstens regler. Laver gerne en tobakspung fra Aldi ad gangen og den holder så nogle måneder i en pølsemandspose. Det eneste der kan ødelægge smagen er når katten fælder i mixet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

goldbb skrev:
Tændstikken skrev:

Du har evt. glemt at stampe tobakken let
Løft jointen/blunten et par cm. fra bordet, og lad den falde ned mellem dine fingre. Gør det en 5 gange og den burde være der! :D

Tak for tippet, men jeg havde skam husket at stampe den :D . Dryssende joints er dog ikke noget problem længere, da 3. gang endte i et voldsomt badtrip, så jeg ryger ikke længere :shock:

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
strik skrev:
vandristede 4 smøger her i weekenden for at prøve og se hvordan det var først røg vi en joint med 100krs og vandrist og det virkede godt på en måde for man kunne slet ikk smage røgen man kunne kun smage hashen. Jointen havde mistet sin unikke smag :shock: syntes ikk det var samme måde som at ryge en joint det var som næsten slet ikke at ryge :( så tænkte vi at det måtte være bedre i bong og lavede en bongmix ud af det andet tobak. det virkede det helt fint meeen. det smage ikk helt rigtigt og syntes heller ikk man bliver lige så skæv.

syntes personligt det er bedre md alm. rist i joint

hvad er jeres mening om smagen af vandrist i joint, bong, chillum, tjubang etc.

Jeg har også vandristet før, det smagte hæsligt! Desuden rådnede tobakken efterfølgende, en uge efter eller noget. Det kradsede uden at smage af noget rigtigt, og brændte elendigt. Det kan langt fra anbefales hvis i spørger mig!

Medlem
Brugeravatar

Har haft lidt den samme oplevelse med vandrist, specielt i joint. Smagen er meget anderledes, og det kan i hvert fald ikke anbefales. Der burde dog ikke være nogen forskel i hvor skæv man bliver. Det kunne jo være jeres hash der havde en anden kvalitet end det plejer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]