Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 00:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
inspireret af dagens station 2 om narkopushere der stiller sig på et hjørne og prikker til tilfældige forbigående og tilbyder narko, så vil jeg leg lige høre jeres mening til den slags?

okay lige det sted er måske et dårligt eksempel da folk der vader rundt der klokken 2 om natten nok har i planerne at købe narko, men kunne i nogensinde finde på at købe narko fra et par gutter man ikke kender der står og sælger til højre og venstre? eller er det kun for de helt afbrændte hardcore stik-narkomaner?

personligt ville jeg aldrig kunne handle med sådan nogle da jeg for det første ikk køber bare fordi jeg lige får tilbudet, og fordi jeg gerne vil kende og stole lidt på den man køber af.

plus at de fremstiller det som om de KUN sælger hero og coke.. nogen der kan be/afkræfte det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De sælger jo også hash fra gaden. Jeg ville nok aldrig gøre det,men omvendt skal du jo huske at når folk at været der en gang så "kender" de dem jo, og så er det ikke så slemt igen.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg har handlet hos sådan nogle dealere et par gange, og det er ikke særligt betrygende, hverken det offentlige lys, handlen foregår i, deres upålidelige kilde, deres komplette afhængighed af salgets vellykken (og hang til at snyde), eller for den sags idéen om deres personlig hyggiejne. dog er jeg kommet helskindet ud af det, og er endt med produkter der har virket.

Jeg syntes dog det er noget svineri, at det skal foregå så offentligt, til gene for beboere og besøgende... legalisering nu

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
Jeg har overvejet det, men har altid tænkt at kvaliteten af det de sælger har været i den ringere ende (ikke sikkert det har forholdt sig sådan, skal jeg ikke kunne sige), så har altid fundet en mere pålidelig kilde

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Da jeg var 15-16 år, skulle jeg og en ven da lige prøve at købe coke på Istedgade, det var en dårlig idé, da vi kom hjem med et ubrugeligt pulver.

Ellers har jeg i udlandet benyttet mig af store, lede negere, der render på gaderne og ser suspekte ud... Det var faktisk med et okay resultat, vi skulle bare presse dem et par gange og kritisere mængden og prisen, så endte vi da med et okay udbytte af rimelig god kokain. Det var på højde med standardcoke her i Danmark (som ikke er købt på gaden). Men det er rigtig nemt at blive snydt, og det er i grunden det sidste sted, man bør købe noget som helst.

Har prøvet at komme hjem med en sort klump plastik-agtigt materiale i stedet for tjald, selvom vi havde presset gadepusheren og fulgt ham gennem flere tomme gader og insisteret på at dufte til det (man skal være fræk og anmasende, det er det eneste sprog, de forstår, og ellers bliver man næsten med garanti snydt på den ene eller anden måde)... Han fik formået at sætte varme på noget rigtig lækkert ryger, så vi kunne lugte en dejlig dunst af cannabis, men han fik skiftet hænder og alligevel givet os en falsk vare.

Generelt er jeg også ret overbevist om, at det primært af kokain, heroin og hash, der bliver solgt på den måde. Måske amfetamin flere steder også.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes det kan have sin egen slum-romantiske charme.

Specielt de første gange man står foran Maria-kirken/Mændenes Hjem og køber dope af en eller anden ussel jugoslav med pis ned ad sine Everlast-bukser og 4 tænder i munden kan man ikke lade være med at føle den dér opkvikkende stemning af at være levende og prøve nye ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Zarathustra skrev:
Jeg synes det kan have sin egen slum-romantiske charme.

Specielt de første gange man står foran Maria-kirken/Mændenes Hjem og køber dope af en eller anden ussel jugoslav med pis ned ad sine Everlast-bukser og 4 tænder i munden kan man ikke lade være med at føle den dér opkvikkende stemning af at være levende og prøve nye ting.

:D

Jeg benytter mig udelukkende af gadehandlere når jeg er i udlandet. De gange jeg har købt tjald på gaden bl.a i spanien har jeg stort set altid fået godt produkt. Kun en enkelt gang endte jeg op med den føromtalte sorte plastikklump, og det var på et meget turristet skiområde i Frankrig. Coke har jeg udelukkende dårlige erfaringer med, både i DK og i udlandet. Det er dog mange år siden jeg har købt stoffer på gaden i DK. Gadehandlerne er nok kun for desperate folk uden kontakter. Men man skal jo starte et sted :)

T D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm tjo man kan være heldig eller uheldig... kan jo være de ikk' har lyst til at snyde en så får man enten noget der virker ellers holder de sig væk men ja de sorte på istedgade er en flok røvere hvis du endelig skulle få noget rigtig cola kan du være ganske sikker på at inde under det første tynde lag cola lægger en ny plastikkugle med et eller andet crap i, men hvis man er knap så heldig er det f. eks toiletpapir i plastik eller lignende... og de nakker vist en for ingen penge så man gider nok ikk overfalde dem grundet varen, og det med at "kende dem" på istedgade bliver de udskiftet temmelig hyppigt så du ska tage cola mindst hver weekend hvis ikk mere og kende absolut ingen andre hvis du skal kende dem...

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Hmm, har kun gjort det én gang, hvis Staden ikke rigtig tæller, og det var coke på Istedgade..

Skulle jeg selvfølgelig aldrig ha' gjort, fik omkring et ½ gram coke i hånden fra en fed negers mundhule.. For 500 kroner :shock:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Ellers har jeg i udlandet benyttet mig af store, lede negere, der render på gaderne og ser suspekte ud

Haha, præcis det samme her. Køb altid af de farvede, de er for det meste ærlige og rare. Køb aldrig af hvide narkoman typer, de tager røven på dig, og køb aldrig af en med en cykel

Medlem

Hehe, jeg har også prøvet det et par gange. Har kun prøvet at købe coke (nåå nej, også E i Lloret), men både på Istedgade i DK og i Barcelona og Lloret, Spanien.

Coke på Istedgade kan ikke anbefales, og alligevel har jeg gjort det 2 - 3 gange. Som nævnt er det tit en lille plastikkugle, men inde i den er der et lagt toiletpapir og så ca. et ½ gram coke (helt inde), som ikke er god kvalitet.
I Spanien hvor jeg har købt på gaden har jeg prøvet forskellige ting. Coke-kvaliteten var nogenlunde i Barcelona (el. dvs. en lille smule bedre end den fra Istedgade), men til gengæld fik man et helt gram, plus at prisen er væsenligt billigere i Spanien (30 - 35 € ca.).

I Lloret oplevede jeg at blive snydt mængdemæssigt på samme måde som på Istedgade, men til gengæld fik jeg noget fantatisk coke (faktisk noget af det bedste jeg har prøvet). Godt nok var der kun til 2 - 3 små streger (ud af hvad skulle ha' været et gram), men de 2 - 3 streger ramte mig nu ganske udmærket!

I Lloret købte jeg også E-piller (2 gange). Ved første handel fik vi nogle som var ganske udmærket, ved næste handel (af anden dealer), fik vi noget lort, selvom vi indtog to stk. på én gang (som ved første køb). Det var dog også forskellige mærker, som jeg vidst ikke må komme nærmere ind på her.

Jeg står pt. og savner noget MDMA (E-piller, da jeg tvivler på jeg kan få fingrene i det andet), men har "mistet" min dealer. Jeg har derfor overvejet at tage et smut ned til Istedgade igen, og høre om det er noget de gør sig i, for pillerne kan de vel næppe lave om på - og der kan man jo lige tjekke pillreports inden man tager afsted og handler. Hvorvidt prisen så er i orden, og om de overhovedet har den slags, er ikke til at sige. Men det er begyndt at kilde i maven efter MDMA (sidste gang var i juli måned), så det er måske bare prisen man må betale, nu når man ikke har kontakterne i orden længere ;-(

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
OhImNew skrev:
Coke på Istedgade kan ikke anbefales, og alligevel har jeg gjort det 2 - 3 gange. Som nævnt er det tit en lille plastikkugle, men inde i den er der et lagt toiletpapir og så ca. et ½ gram coke (helt inde), som ikke er god kvalitet.

Jeg har gjort det 1 enkelt gang, og der fik jeg negeren til at åbne kuglen helt for mig, og lade mig smage på indholdet før jeg købte.
Alt andet er sgu idioti når man køber fra folk man ikke kender i forvejen.

OhImNew skrev:
Jeg står pt. og savner noget MDMA (E-piller, da jeg tvivler på jeg kan få fingrene i det andet), men har "mistet" min dealer. Jeg har derfor overvejet at tage et smut ned til Istedgade igen, og høre om det er noget de gør sig i, for pillerne kan de vel næppe lave om på - og der kan man jo lige tjekke pillreports inden man tager afsted og handler. Hvorvidt prisen så er i orden, og om de overhovedet har den slags, er ikke til at sige. Men det er begyndt at kilde i maven efter MDMA (sidste gang var i juli måned), så det er måske bare prisen man må betale, nu når man ikke har kontakterne i orden længere ;-(

Jeg har ikke selv prøvet, men jeg har en fornemmelse af at MDMA er et af de sidste stoffer du kan finde dér (måske udover LSD og svampe).
Mit indtryk er at du kan få heroin/ketogan/metadon osv., kokain og så diverse benzoer. Måske også amf.

Men meld endelig tilbage på din lille markeds-analyse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Gadehandel har altid været lige lovlig utrygt for mig. Måske er jeg bare for følsom, men jeg synes der hænger en dunst af forfald og nedtur over den slags. Jeg kan sagtens følge slumromantikken, men helt ærligt synes jeg den slags gør sig bedst i fiktionens verden.

Medlem

Zarathustra skrev:
OhImNew skrev:

Jeg har gjort det 1 enkelt gang, og der fik jeg negeren til at åbne kuglen helt for mig, og lade mig smage på indholdet før jeg købte.
Alt andet er sgu idioti når man køber fra folk man ikke kender i forvejen.

OhImNew skrev:

Jeg har ikke selv prøvet, men jeg har en fornemmelse af at MDMA er et af de sidste stoffer du kan finde dér (måske udover LSD og svampe).
Mit indtryk er at du kan få heroin/ketogan/metadon osv., kokain og så diverse benzoer. Måske også amf.

Men meld endelig tilbage på din lille markeds-analyse.

Bare rolig, jeg smagte også på varerne inden jeg købte. Men jeg tænkte at jeg da ikke ville ha' en brugt/åben kugle (som der jo var taget lidt af), og derfor fik jeg en helt ny (begge gange). Det faldt mig aldrig ind, at der kunne være forskel på kuglernes indhold, hvilket selvfølgelig er naivt i sig selv. Men man tænker sig jo ikke helt så meget om når man står på en skummel sidegade til Istedgade fredag aften med coke-cravings, nervøsitet for at blive busted af politiet, nervøsitet for at blive jumpet af dealeren og hans allierede osv. :D
Jeg var dog smart nok til begge gange, at på forhånd at lægge 400 kr. i min baglomme, så jeg ikke skulle ha' penge op og tælle midt i det hele. Således fik jeg prisen presset ned fra 600 til 400 kr. begge gange, med argumentet "that's all I got, mayn", som taget ud af en amerikansk gangsta-film... :D Jeg kan godt følge dét med charmen ved gadehandel... Især tænker jeg altid på nogle scener fra Streets of New York (The Basketball Diaries), hvor bl.a. Leonardo DiCaprio står og dealer på et tidspunkt - skægt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg har da også fra tid til anden prøvet at købe i gaden. Den største skuffelse var da jeg fik et lille stykke toilet papir i en plastik kugle. Men på den anden side har jeg også prøvet at få et 200kr brev for hundrede, jeg tror pusheren har byttet rundt på dem.
Hvis man virkelig skal være sikker på om man får noget ordentligt er man nødt til at smage på det, og det ved pusherne også.

Så hvis pusheren pakker pakken op når man skal til at købe, behøver man ikke smage på det, så ved man næsten han er ærlig.

venlig hilsen
Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]