Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
ryg en bønne og se denne film

http://www.zeitgeistmovie.com/

den gir meget at tænke over. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ka anbefale den dokumentar ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Kan ikke lige finde nogen dokumentar med det link? ^^

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ehh? :roll:

EDIT: For mit vedkommende er der ikke noget på det pågældende domæne.

Senest rettet af Halose 16 aug 2007 19:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
Xtreme, sikker på at du ikke bare er lidt utålmodig ;) ?
den starter nemlig lidt underligt

jeg syndes også helt sikkert den er et kig værd (og de 2 timer man bliver hængene derefter) :D

ved ca. 1t 39m når de kommer til skolesystemet, siger de også at det ikke er alt for godt hvis folk bliver for godt uddannede og begynder at tænke for meget, (ulovlig psychedelica ??! eller er det bare mig der er for langt ude :lol: ?)

Senest rettet af cookie 16 aug 2007 20:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der står bare: This web site is comming soon.. Når jeg trykker ind på den? :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
hhm den gør det også ved mig, det kan være at den er så populær at siden er gået ned ;D

update,

http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331&q=zeitgeist+movie&total=421&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cookie: I thank you :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
waggafnipsen skrev:
ryg en bønne og se denne film

http://www.zeitgeistmovie.com/

den gir meget at tænke over. :wink:

Generelt om at poste links til dokumentarer eller artikler:
Et lille rewiev eller et par ord om indholdet ville ikke skade!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja den er satme fed. Tak for linket

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gal man .. Puha da :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan VARMT anbefale den. Giver virkelig stof til eftertanke, og åbner op for et helt nyt perspektiv af religion samt hvordan vores verden er skruet sammen.

Top nudge herfra!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Syntes også den var virkelig spændende, så den 2 gange over et par dage..
Sad så og læste om den rundt omring på diverse forummer hvor jeg gentagne gange faldt over at største delen af det der har med religion at gøre - ikke holder en meter.. Kan ikke komme med nogle kilder på at det er forkert, men her er nogle citater fra folk der påstår at mange af filmens Religions part "facts" ikke holder vand.

Citat:
Well known fact that Jesus wasn't born on the 25th, which throws out the winter solstice,the southern crux wasn't named til 1501 because prior to that it was always thought to be part of centaurus.

Citat:
Horus's mother did not begin with M nor have the claim of a virgin,according to text on the 15th of November in a swamp was when horus was born, with no wise men(neither did Jesus they came to his home,not the manger)Horus never was baptized or taught in a temple

There are many more false parrallels between Jesus and Horus, but I will not waste my time with them, All The Zeitgist movie's religion segment is a bunch of poorly researched information that seems factual and logical until you do the research yourself

Citat:
Religious errors:
--"Christianity" did not "start" with Jesus. It has been from Creation. This is continuously used as "evidence" that Christianity was borrowed, but anyone who has ever read a Bible will know that God pre-dates pagan copies.
--The "15 century" bit about the similarity between Egyptian Gods and Jesus, happened during the captivity of the Israelites. This would suggest a copy of Christianity by the Egyptians, not the other way around.
--Sargon's rescue story is not the same as Moses', and the story given by the movie appears to be partially incorrect. The movie also ignores the mountain of evidence that supports Moses and the Exodus.
--"Easter" and "Christmas" are pagan; it is incorrect to group them with Biblical terms.
--"these people believe that the Earth is 12,000 years old" = False. Cut that in about half.
--Joseph was not born "miraculously" in the sense of virgin birth.
--"Age of 30" is not described in Scripture as the correct age for Jesus, we can only go with human estimates. The "parallels" between Joseph and Jesus are either incorrect, or a number that God uses often (12).

Citat:
Astronomy errors:
--Sirius and Orion's belt line up somewhat, but the sun is nowhere near this line on December 25th.
--The Southern Cross is also nowhere near the sun at ANY time of the year.
--The Sun does NOT move 1 degree north all of a sudden on December 25th. The transition is gradual and much smaller.
--The "half-earth" thing at Spring is a total joke. The sun covers half of the earth at all times of the year. Only the location of the sunlight moves.
--The "wobble" shown of the Earth regarding precession is in the wrong direction.
--The dates given (2150 years) for the precession is an often incorrect estimate. This number varies widely. The equinox will occur with the Sun in Pisces until somewhere between A.D. 2600-2700. Aquarius' "age" lasts from 2600-2700 until 4400-4500.
--The dates for Taurus and Aries are incorrect again. The "age" of Aries starts around 1850 B.C., not 2150. The Exodus was in the 1400s B.C., so this doesn't correlate.
--Although the "age" of Pisces starts in A.D. 1, Jesus was born around 4 B.C. instead, while Herod was still alive. The movie doesn't mention this but instead silently uses the "A.D. 1" as a smokescreen hoping that people believe that the dates match up. Astrology is on its own.

Who ever compiled the astronomy and religious side of things must not have done their homework. Very poor performance so far.

(props til random forum posters)

Nå, men udover Religions parten syntes jeg at filmen var rigtig interresant og skræmmende, alle skulle se den!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zeitgeist: Addendum - http://video.google.com/videoplay?docid ... 7695921912

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A
Og jeg siger tak for linket 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

THE VENUS PROJECT.. Ja tak!!!

Let's do this..

http://thezeitgeistmovement.com/ Launching by Oct 10th

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
JA det er god underholdning, men jeg tror at hvis man går ind og analyserer og følger op på mange af de agumenter og kilder de henviser til, ville en del nok være enten utroværdige, fordrejet eller decideret usande.

Men ja verden er fuckt up

Dedikeret medlem
Brugeravatar

eedeolla skrev:
JA det er god underholdning, men jeg tror at hvis man går ind og analyserer og følger op på mange af de agumenter og kilder de henviser til, ville en del nok være enten utroværdige, fordrejet eller decideret usande.

Men ja verden er fuckt up

Snakker du om addendum eller den første udgave?

Og kan du påpege hvilke punkter du finder mistænkeligt utroværdige?
For det kan da godt være at nogle af deres facts ikke kan bevises eller er fordrejede.
Men det gør ikke budskabet dårligere imo.

Dem der har lavet filmene er nok nogen som til en hvis grad selv har oplevet den onde del af samfundet. Men de er vel også de eneste til at fortælle os andre at den er helt gal !!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Visias skrev:
Snakker du om addendum eller den første udgave?

Og kan du påpege hvilke punkter du finder mistænkeligt utroværdige?
For det kan da godt være at nogle af deres facts ikke kan bevises eller er fordrejede.
Men det gør ikke budskabet dårligere imo.

Dem der har lavet filmene er nok nogen som til en hvis grad selv har oplevet den onde del af samfundet. Men de er vel også de eneste til at fortælle os andre at den er helt gal !!

Jeg snakker om den første udgave. Det er primært det afsnit om 9/11, hvor der citeres fra en hvis professor i fysisk foredrag om 9/11 conspiration teorien. Jeg har set hele det foredrag, og han kommer bl.a. ind på at USA luft forsvag (Norad) skulle kunne finde et kapret fly på 10 min. og skyde det ned hvis det skulle være, dette skulle være sket 68 gange i 2000 hvilket er taget direkte ud af den blå luft. Det samme ang. at Pentagon skulle ha en eller anden form for anti-luftskyts system. Jeg ved ikke om han har set for mange action film, men intet af det er sandt. Ang. at Norad skulle kunne finde et fly så hurtigt, det er simplethen det pure opspind. Det tager timer at finde et forsvundet fly, især når det har slukket komminikation anlægget.

JEg ville sagten kunne finde flere eksempler, så vær på vagt de her film er fyldt med subjetiv journalistik

Jeg mener bare at det forkasteligt at bruge løgne, manipulation og propaganda, lige meget hvilken sag man prøver at få igennem. Jeg er hel med på at USA er fuckt, og 9/11 lugter langt væk af en eller anden hidden agenda. Men de her propaganda film hjælper ikke det fjerneste, tvært imod for de "the left wing" i amerikansk politik til at fremstå som anti amerikansk og løgnagtige og i væreste fald, recikere de at tabe mange vælgere til højre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

zeitgeist addendum har ikke rigtigt noget at gøre med 9/!1.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]