Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Jeg synes nu skunk er det der er hårdest for halsen.
Jeg hoster næsten altid på skunk joints men aldrig med hash.

Jeg synes det er mest behageligt og suge det godt ned i lungerne have det inde 2-3 sec og puste langsomt ud, gør også tit det ikke kradser halvt så meget hvis man bare puster røgen langsomt ud,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dårlig hash kradser mere, ligesom dårligt ristet (for lidt eller for meget (værre) ) også gør det. Til en vis grad er bedre hash mildere at ryge indtil vi kommer op i den kvalitet hvor der er alt for meget olie i klumpen. Hasholie og virkelig stærk hash kan smage alt for kraftigt af nol og snørre halsen sammen. Kommer meget an på hvordan, hvor og så videre klumpen er lavet. Bjergmarokken smager ikke for kraftigt af nol mens en klump i lidt mindre kvalitet kan smage afskyeligt stærkt :)

De fleste gange jeg har oplevet at en joint kradser er pga. for meget ristning ligesom et stykke sort brød ikke smager ligeså godt som et gyldent-ristet et ;)
Derudover så kan hår i mixet give en forfærdelig hoster, specielt mini-hår fra killinger og lign. der ikke kan ses på 30cm afstand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
De fleste gange jeg har oplevet at en joint kradser er pga. for meget ristning ligesom et stykke sort brød ikke smager ligeså godt som et gyldent-ristet et ;)
Derudover så kan hår i mixet give en forfærdelig hoster, specielt mini-hår fra killinger og lign. der ikke kan ses på 30cm afstand.

Lige præsis. Er selv faldet af på den med at riste ordentligt og kan da godt mærke (især ved det sidste af jointen) at det kradser en del, men sådan er det, hvis man er villig / har tid til at ligge den tid og energi i det kræver at riste smøgen / smøgerne, så får man et bedre resultat end den person som aldrig rigtigt har ristet selv.

Det er et spørgsmål om "ristning", andet vil jeg ikke kaldet det. Haster man sig igennem med gryden / ristningen så bliver det sjældent så godt som hvis man tager sig den tid det tager :)

+ hvis du, som du skriver ikke er vant til at riste er det højst sandsyligt fordi det ikke er ristet ordentligt, men har også fået noget "commercielt" "skunk" som kradser som en sindsyg, men det er jo hvis det er curet af lort og halvfugtigt..
Ordentligt skunk burde være som en jævn sommerbrise for lungerne, kan da huske da jeg røg det første jeg selv havde dyrket, der var ikk noget.. Lækkert.. Så kommer man til det "skunk" ens kammerater havde fået fat i, og det smager af kattepis / er direkte vammelt at suge i lungerne..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fwe
mit bud ville være at vandriste det.. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Lige et tip til ristningen. Eller.. det er nok mere min personlige "teori" til god smøg-ristning ;)

Jeg griller med smøgen i selve flammen, med flamme på ~2 cm.

Når man griller, er det kun det yderste af smøgen der varmes op. En del af mine rygervenner, tror den er færdig fordi den er mørk på ydersiden, mens det i virkeligheden, ofte bare er ydersiden der er brændt på og stadig fyldt med nikotin inde i midten.

Det handler om, langsomt, at hæve temperaturen ved skiftevis at grille, så kort puste i smøgen, for at få kølet ydersiden af smøgen lidt ned, så den ikke brænder på. Så det er først når temperaturen er helt oppe, at jeg begynder at puste nikotin ud. Når først smøgen er oppe i den temperatur, tager det 10 sekunder at varme den op til puste-temperatur igen...

Jeg køber altid 20 packs, Prince Light 100. De passer perfekt i en joint og så får de lov at ligge og tørre i min skuffe, så jeg sparer af-fugtningen ;)

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
Gad ikke oprette nyt emne til dette spørgsmål, så spørger her da mit spørgsmål lægger lidt op ad dette emne :)

- I hvilket forhold plejer i mixe Tobak og pot?
- Hvad med skunk?
det er naturligvis en smagssag, men hvordan plejer den enkelte at mixe?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Velkommen til

En halv ristet smøg til 0.25-0.3. Det kommer som du siger an på smag og især nydelse. En god joint som brænder rigtigt og smager af det man ryger. Noget pot kan være meget friskst og andet tørt, noget mindre potent end andet og derfor er det lidt svært at sige. Men prøv med 0.2 så burde du ikke støde ind i noget uheldigt med pot.

Skunk kan være stærkere og har næsten altid en kraftigere og mere fyldig smag end pot, igen du kan få lækkert pot og dårligt skunk som ikke er meget værd, men generelt. jeg plejer at bruge 0.18 eller 0.2 som normal dosis. men hvis der kommer noget nyt og meget potent på bordet kan det være 0.12, i nogle tilfælde ville 0.15 have været for meget. Men det er meget personligt, det kommer især også an på hvor ofte dy ryger og hvad de din tolerance er.

Mvh Mikkel.

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
Mange tak for det gode og uddybende svar DYSW :)

Har lige et spørgsmål til jer proffer som jeg heller ikke mener har brug for sit eget emne;

Har fået noget pot af en bekendt, men det er kun blevet tørret på et loft i et par uger (3-4).
SKAL det også ned i en lufttæt beholder i en måned mere før det kan ryges? eller kan jeg ryge det som det er?
Potten virker fin tør, men man kan jo aldrig vide ;)
Ps. Genialt forum i har jer her! Opdagede det for en uge siden, og har allerede brugt timer på at læse herinde!!! TAK! :D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det kan godt ryges ja - men ville smide ihvertfald noget af det på glas, da det forbedrer smagsoplevelsen væsentligt. :)

Dedikeret medlem

Tobak kradser sku da generelt bare mere end cannabis. Drop tobakken og ryg rent :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]