Hallo! Phanaamana har givet denne tråd overskriften "Hvorfor tror DU de brænder DK af?", og spør' netop om hvad årsagen ka' være. En årsag der selvfølgelig må gå forud for den handling den motiverer. Så det handler altså ikke om bare at dømme dem kollektivt som nogle svin (hvilket jo er totalt kommunistisk at gøre, og derfor burde være langt under dit lav-mål

)
Nogle individder gik amok og ødelagde en masse ting. Noget fik dem til at gøre det. Hvad?
Fint nok hvis du mener årsagen er at de bare sulter efter vold i et forvirret taber-svin sind. Det KAN jo godt være en årsag. Jeg mangler dog nogle gode argumenter for at det sku' være tilfældet.
Men ok, det har du din mening om og det er der ingen grund til at dyrke yderligere.
Men når du si'r at alt det forudgående er irrelevant for en voldelig konflikt, så er det direkte dumt.
Tænk efter; hvis jeg stiller mig op foran dit hjem og begynder at føre en retorisk råbe-kampagne hvor jeg kalder dig alle mulige Ukvemsting, og du så tilsidst får nok og går ud og smækker mig en på låget, er det så kun dig, og dig alene, der har gjort noget forkert?
I dette tænkte eksempel er det jo kun dig der har brugt vold, mens jeg ikke har. Hvis du stadig holder fast i at kun volds-udøveren gør noget forkert her, så er du altså et fjols.
Udøveren af psykisk chikane er selvfølgelig ikke fri-taget for ansvar. Det ville være totalt forrykt at sige man måtte lave psykisk chikane (som myndigheder og politi nogle gange gør, og som vi kender fra vores egen verden mht deres adfærd omkring narko-krigen, og som mange af disse invandrere jo si'r de bli'r udsat for) helt fri for ansvar for eventuelle følge-konsekvenser.
Jeg er overrasket over du ikke ka' se problemet, men alene vælger at dømme den part der bruger åbenlys vold. Det er jo netop myndighederne's bedste mulighed for at fortsætte chikanen, af både os og dem, når du holder dem helt ansvars-frie sålænge de 'kun' bruger redskaber som psykisk hetz (nedgørelse, latterliggørelse, hån, spot, osv)
Hvis en person begynder at forfølge dig på gaden, men hele tiden kun går 2 meter bag dig, og samtidig bli'r ved med at tale nedgørende til dig og pege fingre ad dig og ikke vil la' dig være i fred, så er det da chikane?
Og hvis du tilsidst får nok og klapper ham en, så har du formentlig de fleste's moralske stødte.
Og derfor må man nødvendigvis se på om de folk der flippede ud og gik amok, har været udsat for en sådan slags chikane der måske ka' forklare at de gjorde hvad de gjorde. Hvis policen og myndighederne, og folk generelt, aldrig har generet dem på nogle måder, så er situationen selvfølgelig klar; så er de bare nogle svin. Men har de været udsat for en reel psykisk chikane (som vi ved sker i forbindelse med narko-krigen, og som det derfor er muligt også sker overfor andre minoriteter) så er det naturligvis en formildende omstændighed.
Så det er selvfølgelig relevant at ta' med hvis man virkelig vil debatere emnet, da det er en mulig motivations-faktor.
Hvis du vil ignorere mig så gør du bare det, det er din ret

Personligt ville jeg ønske at policen ville ignorere politikerne's vanvittige ønsker om at føre narko-krig, og istedet la' fredelige mennesker være i fred istedet for at hetze dem i jagten på få gram hash. For jeg ka' sagten's forstår hvorfor de bli'r mødt med vold når de tropper op på CA med al deres hellige anti-narko volds-pis. Og selvom jeg ikke selv ville turde kaste en sten efter nogen, så har jeg ingen sympati med de betjente der kæmper narko-krig. De har squ selv bedt om det de får.