Min personlige teori er den dårlige hash der tit bliver røget første gang, standard, dårlig 70'er og lign. er normalt ikke opbevaret ordentligt og vil ikke virke psykedelisk på samme måde som god hash. Dvs. at rusen primært bliver sløv hvilket stemmer godt overens med manges beretning om "bare en sløvhed i kroppen" og ingen eller lav psykedelisk effekt. Da mange normalt også passer på med at overdosere første gang vil jeg tro at dosen er så lav at den dårlige hash ikke kan give et højt nok level af cannabioder til at det virker rigtig mærkbart. Jeg vil tro at man med stor sandsynlighed vil mærke en effekt med en korrekt mængde THC første gang, men faktorer som at lære rusen at kende spiller også ind.
Personligt gik der et stykke tid før jeg begyndte at udnytte rusen optimalt. Mine første skæverter var ikke overvældende men dog mærkbare når jeg sad stille (svag couchlock og varme i benene, let humør) primært pga. alt for lav dosis fandt jeg ud af. Ændrede dosis og 5. rus var en lykke. Jeg følte ikke noget overvældende hvis jeg bevægede mig, konverserede eller lign.
Der er dog en anden tanke i mit hovede; at hjernen først skal lære at modtage mere anandamid-erstatning end normalt. Måske går der lige et par gange før der rigtigt er hul igennem
Samtidigt er der også et punkt hvor jeg tror folk overser hashrusen: Hvis der ryges halv-dårlig eller dårlig hash første gang kommer rusen primært som couch-lock og sløvhed/træthed hvilket IMO er sværere at mærke hvis man bevæger sig. Jeg har ikke undersøgt dette, men muligvis kan dette have en betydning for visse personers manglende skævert. Måske.
Bevægede du dig første gang du røg?
Dosis i orden?
Fik du effekt?
Ikke desto mindre så er det relativt velkendt at folk ikke mærker det store første gang, men hvorfor får måske af vide engang. Én ting er sikkert, det virker fint efter noget tid, jeg går ihvertfald snart i gulvet
/tages forbehold for stavefjel, mystisk sprog/grammatik og dårlig ånde