Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ingen effekt
Junior medlem

Er netop kommet hjem fra Roskilde Festival, hvor jeg for første gang røg hash, tror det blev sammenlagt en 5-6 gange. Det der undrer mig, er at jeg tilsyneladende ikke blev skæv. Efter et par sug blev jeg en lille smule omtåget, og så skete der ellers ikke noget derfra, det gentog sig flere gange. 4. gang tog jeg et par ekstra sug, med den effekt at jeg vist overdoserede. Efter et par minutter fik jeg det ekstremt skidt, det begyndte at sortne, fik blackout og troede jeg skulle besvime, lysnede dog op igen, havde det derefter ekstremt dårligt, var meget svimmel og svedede til mit tøj var fuldstændigt gennemblødt. Det stoppede efter ca. 10 minutter, hvorefter jeg igen var helt normal og upåvirket.

Snakkede lidt med mine venner om det, og de mente at jeg måske ikke indhallerede ordentligt, hvilket jeg dog ikke kan få til at hænge sammen med at THC'en jo tydeligvis var blevet optaget i kroppen, om ikke alle gange så i hvert fald den gang hvor jeg overdoserede. Prøver desuden at suge røgen godt ned i lungerne, så har lidt min tvivl om hvorvidt mangelfuld indhalering kan være problemet. Det skal nævnes at jeg udover mangel på rus heller ikke får tør mund eller lyst til mad bagefter, samt at jeg har et rimeligt højt stofskifte.

Jeg spekulerer selv på om jeg kan være semi-immun overfor THC, har hørt om andre der har sagt de var det, selvom jeg dog har min tvivl.

Jeg vil meget gerne opleve rusen fra hash, så håber nogen kan kaste lidt lys over mit "problem".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Det kan skyldes det dårlige hash der jo sælges på festivaller.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Krook skrev:
Er netop kommet hjem fra Roskilde Festival, hvor jeg for første gang røg hash, tror det blev sammenlagt en 5-6 gange. Det der undrer mig, er at jeg tilsyneladende ikke blev skæv. Efter et par sug blev jeg en lille smule omtåget, og så skete der ellers ikke noget derfra, det gentog sig flere gange. 4. gang tog jeg et par ekstra sug, med den effekt at jeg vist overdoserede. Efter et par minutter fik jeg det ekstremt skidt, det begyndte at sortne, fik blackout og troede jeg skulle besvime, lysnede dog op igen, havde det derefter ekstremt dårligt, var meget svimmel og svedede til mit tøj var fuldstændigt gennemblødt. Det stoppede efter ca. 10 minutter, hvorefter jeg igen var helt normal og upåvirket.

Snakkede lidt med mine venner om det, og de mente at jeg måske ikke indhallerede ordentligt, hvilket jeg dog ikke kan få til at hænge sammen med at THC'en jo tydeligvis var blevet optaget i kroppen, om ikke alle gange så i hvert fald den gang hvor jeg overdoserede. Prøver desuden at suge røgen godt ned i lungerne, så har lidt min tvivl om hvorvidt mangelfuld indhalering kan være problemet. Det skal nævnes at jeg udover mangel på rus heller ikke får tør mund eller lyst til mad bagefter, samt at jeg har et rimeligt højt stofskifte.

Jeg spekulerer selv på om jeg kan være semi-immun overfor THC, har hørt om andre der har sagt de var det, selvom jeg dog har min tvivl.

Jeg vil meget gerne opleve rusen fra hash, så håber nogen kan kaste lidt lys over mit "problem".

Mange mærker ikke de bliver skæve de første gange de ryger, men det er jo godt nok nogen gange du har røget. men måske du bare skal gå stille og roligt frem ? og ryge en lille smule et par gange, indtil du fanger rusen ordnetligt.

Junior medlem

lacertus skrev:
Det kan skyldes det dårlige hash der jo sælges på festivaller.

Al hashen var medbragt hjemmefra, fra pålidelige folk.

Må se om det ikke kommer med tiden så.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Sådan var det også for mig de første ca. 10 gange jeg røg. Kunne ikke mærke noget. Men kunne li smagen så blev ved og efter et par gange mere skete der noget. Men gør det kun når lysten kommer.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Havde du måske drukket alkohol? -For så får man det rigtig skidt...

Og til de andre gange du røg:
-Tænk tilbage, om du egentlig, faktisk måske var skæv...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kunne dælme ikke forestille mig, at man ikke kan mærke hash de første gange. Men sådan nogen er der, kan jeg se. Mine første gange slog mig fuldstændig omkuld, hvor man har grinet konstant i mange minutter. Jaah, sådan får man det desværre ikke mere, øv.
Som en anden spørger om, drak du alkohol? Alkohol + røg slår mange omkuld, og især når det er din første gang som ryger. Man skal i hvert fald være sikker i sin cannabis-rus, før man skal blande det med alkohol. Har selv set SÅ mange bukke under efter en joint. :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Min personlige teori er den dårlige hash der tit bliver røget første gang, standard, dårlig 70'er og lign. er normalt ikke opbevaret ordentligt og vil ikke virke psykedelisk på samme måde som god hash. Dvs. at rusen primært bliver sløv hvilket stemmer godt overens med manges beretning om "bare en sløvhed i kroppen" og ingen eller lav psykedelisk effekt. Da mange normalt også passer på med at overdosere første gang vil jeg tro at dosen er så lav at den dårlige hash ikke kan give et højt nok level af cannabioder til at det virker rigtig mærkbart. Jeg vil tro at man med stor sandsynlighed vil mærke en effekt med en korrekt mængde THC første gang, men faktorer som at lære rusen at kende spiller også ind.

Personligt gik der et stykke tid før jeg begyndte at udnytte rusen optimalt. Mine første skæverter var ikke overvældende men dog mærkbare når jeg sad stille (svag couchlock og varme i benene, let humør) primært pga. alt for lav dosis fandt jeg ud af. Ændrede dosis og 5. rus var en lykke. Jeg følte ikke noget overvældende hvis jeg bevægede mig, konverserede eller lign.

Der er dog en anden tanke i mit hovede; at hjernen først skal lære at modtage mere anandamid-erstatning end normalt. Måske går der lige et par gange før der rigtigt er hul igennem

Samtidigt er der også et punkt hvor jeg tror folk overser hashrusen: Hvis der ryges halv-dårlig eller dårlig hash første gang kommer rusen primært som couch-lock og sløvhed/træthed hvilket IMO er sværere at mærke hvis man bevæger sig. Jeg har ikke undersøgt dette, men muligvis kan dette have en betydning for visse personers manglende skævert. Måske.

Bevægede du dig første gang du røg?
Dosis i orden?
Fik du effekt?

Ikke desto mindre så er det relativt velkendt at folk ikke mærker det store første gang, men hvorfor får måske af vide engang. Én ting er sikkert, det virker fint efter noget tid, jeg går ihvertfald snart i gulvet :)

/tages forbehold for stavefjel, mystisk sprog/grammatik og dårlig ånde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Vi havde en med næsten samme historie som dig så du er ikke alene! Men så prøvede vi guldkakao ved jeg ikke om kan anbefales! for vedkommende blev selvfølgelig rigtig rigtig skæv

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Havde heller ingen effekt de første mange gange, det kom ligepludselig efter en joint jeg ikke forventede noget af.

Bare bliv ved med at prøve engang imellem, ligepludselig kommer skæverten, hvis ikke du forventer for meget, og ikke prøver at tvinge den igennem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Havde du måske drukket alkohol? -For så får man det rigtig skidt...

Det passer da ikke, kun hvis man har gået på dødsdruk og bagefter skamsuger jointen?
6 øl og et par gode sug af en joint er da super lækkert - synes jeg.

De første gang jeg røg blev jeg også bare træt og havde det slet ikke sjovt. Men så pludselig fik et jeg gennembrud hvor jeg havde det så sjovt så man slet ikke kan fatte det.

Du kan læse min triprapport under trip rapporter

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Som de andre siger er der mange der ikke oplever noget de første gange. Grunden til at du blev dårlig var måske også en nikotin-skævert. Jeg får det som du beskriver når tobakken ikke er ristet ordentligt(især i bong og lignende). Det kan også være dårlig hash med masser af tilsætningsstoffer.

Medlem

Eller også har i bare ikke mixet det ordentligt? - for store noller?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg får generelt ingen effekt af hash, udover svimmelhed og kvalme. Derudover er jeg semi allergisk over for tobak, hvilket ikke ligefrem hjælper, når hash ofte er mixet sammen med det. Jeg kan genkende din oplevelse fra mig selv. Jeg får aldrig tankemylder eller noget som helst af hash. Højest bliver jeg en smule rundtosset, hvilket kan slå over i en gedigen nikotin OD, som ender i koldsved og bræk.

Prøv at skaf noget god skunk/pot og ryg det rent i joint. Du vil blive overrasket over hvor meget af effekten som går tabt, når det har ligget et par år hos din pusher. Jeg havde altid troet at folk spildede lidt på effekten, og grinte osv pga. de troede det var effekten (placebo). I dag ved jeg desværre hvad jeg går glip ad :lol: .

Held og lykke.

Medlem

Paul Muad Dib skrev:
Jeg havde altid troet at folk spildede lidt på effekten, og grinte osv pga. de troede det var effekten .
Man skal da godt nok være skeptiker grænsende til det urimelige for at tvivle så ekstremt på sine venner.

Moderator
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Paul Muad Dib skrev:
Jeg havde altid troet at folk spildede lidt på effekten, og grinte osv pga. de troede det var effekten .
Man skal da godt nok være skeptiker grænsende til det urimelige for at tvivle så ekstremt på sine venner.

Og dog, Placebo er en farlig fætter og hvis man ikke selv føler det så kan jeg da på en måde godt forstå det.

Medlem
Brugeravatar

Urt skrev:
Eller også har i bare ikke mixet det ordentligt? - for store noller?

Betyder det noget? Altså medmindre nollerne virkelig er massive selvfølgelig.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
man kan da godt lave sådan nogle store pølse noller og putte i jointen hvis hashen er god det virker meget godt for der kommer tit for meget tjald i . man kan da godt drikke og ryge på samme tid man skal bare huske at alkohol rusen og thald rusen ikke kommer med det samme så hvis man virkelig er hurtig kan man godt lamme sig i søvn . har prøvet at drikke en halv flaske vodka og ryge en orden joint lige efter og det var så en af de første gang jeg røg på alkohol ( skal siges at 4 folk bar mig 0,5 km. hjem til mig fordi jeg var gået ud )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
det sker da nemlig tit at folk bliver vold skæve første gang de ryger og præcis som du beskriver det, med kvalme, koldsved, hjertebanken og lette kramper. Det er tit reaktionen som nybegyndere får og kan det ikke tænkes at din kvalme bare har overskygget rusen?
jeg får en gang imellem stadig disse symptomer, brækker mig dog aldrig, men det sker at min rus bliver ødelagt pga ubehag.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lyder grangiveligt som en niko-skævert, har selv prøvet det én gang og det er en af de mest ubehagelige oplevelser jeg nogensinde har haft med hash.
Samtidig var det også en af de mest psykedeliske oplevelser jeg har haft med stoffet, ikke at det kan anbefales at prøve at opnå sådan en oplevelse igen, for det var rimelig kortvarigt (10 min.) og ikke særlig behageligt, rent fysisk...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]