Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 10:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kava Kava
Medlem

Geografisk sted: CPH
Hey Psy.

- Jeg har den den sidste tid faaet stor interesse for Kava, og koebte mig efter at have least en del noget dehydrede kava juice(instant kava 5:1).
Foerste gang jeg indtog kava(blandet op med kokosmealk(fedtholdig) og +lectihin) gik det ok med at faa det ned, men smagen er ikk lige efter min smag. Igaar vile jeg saa gentage det, og jeg lavet mig en gang kava. Jeg faldt for kavas effekter allerede foerste gang jeg indtog rod juicen, og da det skal bygge sig op i systemet i laengere tid for at opleve den fulde effekt kunne jeg ikke vente med endnu en gang at opleve Kavas utrolige effekter paa krop og sind. Men denne gang kunne jeg ikke holde drikken nede mere en 30sek, smagen var simpelthen for feal, og opkast provokerende.
Saa jeg tankte om det paa en maade var mugligt at lave en form for ekstrakt, saa meangden der skal indtages ikke er saa stor, og saa man maaske kunne den kvalmene konsistens.
Jeg har lige med stor interesse least Chris Kilham - KAVA. Medicine hunting in paridise. I denne beskriver Chris Kilham bla. sin foerste Kava oplevelse, hvor han indtager Kava i form af et ekstrakt.
Udrag fra bogen: "A couple of hours after dinner, my freind Andrew pointed a finger at me and said, "i got something for you to try. Something you are going to like." He slipped out of the room and returned minutes later displaying a small vial held between his thumb and forefinger.
"What do you have there" I inquired.
"Kava - It is root extract." He opend the vial and passed it to me.
"Stick your chopstick in and put a blob about the size of a pea into your mouth."
.....
I sank a chopstick into the vial and pulled out a blob of goocey, black Kava and put it into my mouth. Right away, the spot on my tounge where the Kava sat became numb. I grimaced and looked at Andrew in mock horror. "Nice taste".

- Maaske dette udrag blev lidt laengere en det var meningen.
Mit sporgsmaal er saa, hvordan et saadan ekstrakt der omtales fremstilles?
Hvad kan det evt. fremstilles af, er det en procces der er til at omgaas uden at have den store kemiske viden.
Jeg haaber at jeg fik formuleret mig forstaaligt.
VH Vincent.

-By the way, saa kan Chris Kilhams bog varmt anbefales til alle med interesse indenfor dette omraade....

Titel: Re: Kava Kava
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
Du må ikke hænge mig op på det, men mit umiddelbart bedste bud til hvordan man nemmest får lavet et ekstrakt vil være følgende:

1:Skaf dig ren kava rod pulver istedet for dit 5:1 gøgl,
2:fyld f.eks. 20g i en flaske (en ½liters cola flaske skulle gå an??)
3: dæk med vodka og lad stå i en uge +/- hvor du ryster med jævne mellemrum
4: filterer pulveret fra og vupti, kava-tincture.

Dosering: Lad os sige du har brugt 2dl vodka skal du nu tage 1 centiliter pr. gram kava du ønsker at indtage hvis min hovedregning holder stik.

Skulle mene dette vil virke, vil nok ikke smage forfærdeligt godt men begrænser da mængden af væske du skal indtage :)

Men vent venligst med at kaste dig ud i det til at andre måtte have bekræftet at dette kan lade sig gøre og at det er sikkert, selvom jeg ikke umiddelbart kan se hvorfor det ikke skulle virke/være sikkert.

Medlem

Kava og alkohol er den blanding man absolut IKKE må indtage.

Om en centiliter per gram er noget der gør noget ved jeg dog ikke noget om. :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
Skal siges det var et skud fra hoften uden at have synderlig forstand på kava på daværende tidspunkt.

I mellemtiden har jeg dog fået interesse og som følge læst og fundet denne teknik http://thetreehugger.org/herbs/alcohol-based-kava-extraction/

Umiddelbart lyder den til at lave en slags kava sirup, som det også lyder til at de omtaler i dit uddrag :) Om ikke andet er det da ihvertfald et alternativ der reducerer mængden du skal indtage drastisk.

Held og lykke med det :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
grappa_zappa skrev:
Kava og alkohol er den blanding man absolut IKKE må indtage.

Af hvilken årsag? På grund af risiko for synergistiske depressanteffekter?
Det er en nogenlunde udbredt kombination, også ved traditionel brug: Ask Erowid - How would alcohol affect the absorbtion/effects of a Kava .... Det behøver selvfølgelig ikke betyde at det er smart, men det er næppe ligefrem nogen dræberkombination. Kava er en mild depressant, og jeg tror næppe at kombinationen (med moderate doser) er specielt skadelig eller farlig. Dog skal man være opmærksom på at begge stoffer kan sætte leveren på arbejde.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kava og alkohol er en rigtig god kombi. De to stoffer potentierer hinanden. Kava er ret svært at overdosere på hvis man holder sig til den traditionelle te opskrift. 2-3 øl oveni er rigtig rart. kavaens klare sind og øllens varme lune.

Medlem

Prometheus: Jeg er blevet prædiket fra alle forhandlere at kava og alkohol er fyfy. Noget med at kava er en "detoxifier" og derfor ikke skal blandes med alkohol. Er der noget hold i det?

Synergi effekten kunne jeg sagtens selv tænke mig til, men tænkte der var andre grunde til man ikke må blande det?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
grappa_zappa skrev:
Prometheus: Jeg er blevet prædiket fra alle forhandlere at kava og alkohol er fyfy. Noget med at kava er en "detoxifier" og derfor ikke skal blandes med alkohol. Er der noget hold i det?

Synergi effekten kunne jeg sagtens selv tænke mig til, men tænkte der var andre grunde til man ikke må blande det?

Jeg har søgt lidt mere, og den eneste årsag jeg kan finde til at man ikke bør blande de to (ud over synergien), er at alkoholen muligvis kan forstærke levertoksiciteten af kava. Det er i hvert fald helt sikkert at en druktur + kava er en rigtig dårlig idé. Og hvis man i forvejen har en udsat/svag lever, bør man nok holde sig fra kava i det hele taget, og i hvert fald slet ikke blande alkohol i.
Men så længe man holder det til nogen ganske få genstande, og har en sund og velfungerende lever - og ikke tager kava for ofte - tror jeg ikke det er noget større problem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil give en alvorlig advardsel omkring kava.

Jeg har indtaget kava i 3 maaneder hver dag. De foerste 2 maander var jeg dum da det blev rekreationelt. 2-3 doser igennem dagen. Det gjorde mig semi virkligheds fjern.(40% af valium kan det samlignes med, i guess) Det kognigtive er dog paa plads(styrket staerkt imo, kava rules!!, naermest en gennemvej til at blive buddist med god smag og klare tanker) men alligevel. Du maerker den staerke fokus er vaek kan ikke forklare. Naar jeg stoppede mit kava indtag foelte jeg mig mere i kontakt med mine foelelser. Brug det ikke rekreationelt, en fornuftig dosis(for dig) om dagen og du gavner mest af kava.

Anyways ikke pointen.

Jeg har oplevet boevl med min lever de sidste par uger. Mild dulmende smerte og hvis ikke smerte saa en fuldhed/opsvulmet omkring leveren. Jeg har bestilt tid hos laegen. Denne lever foelelse skete foerste gang da jeg blandede kodimagnyl(hovedpinepille) med kava men gik vaek efter nattens soevn. Whatever.

En uge efter(hvor jeg havde nedsat mit kava forbrug vaesentligt) drak jeg mig i hegnet med sprut. Leveren problemet vendte tilbage og har ikke gaaet vaek igen. Jeg er bange. Jeg har koebt marietidsel.

Nyere forskning fra 2008 har bevist at kava nedbryder leverceller. Det er ikke en myte at kava fucker med leveren laengere. Bland det ALDRIG med alkohol(og tung kost/vitamin supplementering). For gud skyld hold tommelfingrene for mig da leveren er det vigtigste organ i kroppen og gaar haand i haand med din livskvalitet paa det groveste.

Positivt set saa reparere leveren sig selv meget effektivt(som det eneste organ) Men det er stadig uklart om lever oedelaeggelse af kava er reversibelt.

Jeg brugte pulveriseret kavarod som er set som det mest ufarlige.

Hold doserne nede drenge og piger. Overvej masser af pauser paa +2 uger da du stort set ikke kan maerke nogen form for withdrawel.(medmindre din angst forbliver ubehandlet/uforbedret gennem oplevelser etc.)
Ikke kun for at beskytte leveren men ogsa faa det mest optimale ud af kava endda ogsaa for dens tonic egenskaber mht hjernefunktion.

Det er ikke for sjov at store lande forbyder dette substans
Vent paa bedre kava-forskning som jeg tror tager fart snart.

Dette er bare min historie samt subjektive raad, og jeg tror der er en lille chance for at jeg redder en lever eller to ;)

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]