Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Nu gider jeg ikke at skændes med dig, da jeg er fuldstændigt enig med dig. På den anden side, så er jeg overbevist om at de IKKE vil følge et råd om ikke at indtage et eller andet rusmiddel, for at blive max blæste.. det er set før. Det kan da også godt være at det ikke er svampe og LSD som er bedst egnet til dem, men udfra deres beskrivelse af hvad de søger, så skal de være et stof som kan give dem en voldsom oplevelse. Voldsom ala meget berusende. De lader ikke til at synes at en MDMArus fjerner dem "nok" fra deres baseline.

Det bedste man kan gøre er:

1. råd dem til ikke at indtage noget, og revurdere deres livstil/prioritering af ting.
2. rådgiv dem i sikker brug (noget de allerede har fortalt at de ikke vil følge, da dette er et en gangs forsøg.)
3. anbefal et rusmiddel som er sikrere, i forhold til hvad de søger.

Jeg mener ikke at de lyder som nogle der er i stand til at håndtere rusmidler. Men de KAN gøre som de vil.

Mvh. PMD

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Paul Muad Dib skrev:
Nu gider jeg ikke at skændes med dig, da jeg er fuldstændigt enig med dig.

Jamen så lader vi da bare være med at skændes :(
Paul Muad Dib skrev:
På den anden side, så er jeg overbevist om at de IKKE vil følge et råd om ikke at indtage et eller andet rusmiddel, for at blive max blæste.. det er set før. Det kan da også godt være at det ikke er svampe og LSD som er bedst egnet til dem, men udfra deres beskrivelse af hvad de søger, så skal de være et stof som kan give dem en voldsom oplevelse. Voldsom ala meget berusende. De lader ikke til at synes at en MDMArus fjerner dem "nok" fra deres baseline.

Så sandt, og svampe eller LSD kunne da også være svaret. Selvom jeg tror at denne gruppe af unge nok går efter mottoet: Hurtigere, Vildere, MERE! Så hvad man anbfeler dem er i grunden ligegyldigt, fordi de vil misbruge det uanset hvad, og der kan det altså ende lige så galt på svampe som på MDMA.

Paul Muad Dib skrev:
Det bedste man kan gøre er:
1. råd dem til ikke at indtage noget, og revurdere deres livstil/prioritering af ting.
2. rådgiv dem i sikker brug (noget de allerede har fortalt at de ikke vil følge, da dette er et en gangs forsøg.)
3. anbefal et rusmiddel som er sikrere, i forhold til hvad de søger.

1. jeps, men det vil højst sandsynligvis, som du selv siger, ikke virke. (selvom de virker alt for unge/dumme til at eksperimentere med noget som helst)
2. Ja, med MDMA er det et engangsforsøg, men så rykkere drengene videre til LSD, kokain, dexofaner osv. osv.
3. Så er det nemlig her jeg tænker: De skal langt væk, og de skal ikke være til fare for sig selv eller andre under turen. Mit umiddelbare bedste bud, hvis jeg SKAL anbefale dem noget andet, må være Ketamin(, selvom jeg tror vi har fat i nogle drenge der helst gerne vil stimuleres). Da Ketamin lammer er der lidt mindre chance for at de går amok på andre, og det er MEGET svært at OD'e på, i hvert fald så det begynder at blive livsfarligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Trådstarterens foreslag bliver mødt med mange løftede pegefingre, og jeg synes ikke nogen af dem er malplacerede. I teorien burde én være nok, og jeg kan sagtens forstå hvorfor nogle folk brokker sig over at det bliver en gang bashing af trådstarteren. Jeg/de andre mods, har ladt tråden køre fordi det er rart at se, at der er så mange fornuftige brugere derude, der kan se det forkerte i så vanvittige MDMA doser, og søger at advare i mod det. Det skal selvfølgelig ikke ende i en gang flaming, da der ikke findes dumme spørgsmål på et skadesreduktions forum. Hellere at folk spørger engang for meget end at de kaster sig ud i noget hjernedødt som det eksperiment trådstarter ligger for dagen, uden at forhøre sig ad hvor genialt det nu vil være først.
Der er mange der er aktive i sådanne situationer og giver deres besyv med, og det skal vi absolut ikke klandre folk for, det viser bare at de fleste er indstillet på at gøre en indsats for at så få som muligt kommer galt afsted ved at eksperimentere med alternative rusmideler. Tonen kan måske blive lige hård og bedrevidende nok, men det er godt ment efter min vurdering, og hellere det end at det kommer til at fremstå som om der hersker nogen tvivl om at det er en meget dum idé trådstarter har gang i.

Mht. anbefalingen af LSD fremfor en massiv overdosering af MDMA kan jeg sagtens følge anbefalingen, og LSD ville være et langt bedre og langt fra så harmfuldt stof som MDMA til at 'komme rigtig langt ud'. MDMA bliver først psykedelisk ved overdoseringer, men det er langt mere fornuftigt at tage et decideret psykedelika i stedet hvis en psykedelisk oplevelse er formålet. Dog virker det dog ikke til trådstarter og vedkommendes venner er ansvarlige nok til håndtere noget som helst psykoaktivt, og vil derfor råde jer til at ligge alt narko på hylden, sætte jer mere ind i hvad det er i går el. har planer om at indtage, og først prøve det når målet ikke længerere er at blive så blæste at i ikke husker noget dagen derpå. Not to be a buzz kill, men med jeres indstilling til tingene, er det kun et spørgsmål om tid før stofferne tager røven på jer og i bliver de skræmmehistorier vi alle hader.

Jeg lader tråden køre da en anden diskussion mht om det forsvarlige i at anbefale LSD til folk er ved at tegne sig.

Junior medlem

Utroligt mange henvendelser! :)
Jeg ville lige besvare en del áf dem,

Men for det første kan jeg måske godt se det virker lidt vildt, men aner ikke det vilde om alt muligt..
ihvertfald ikke på jeres niveau. jeg har godt nok prøvet en del stimulanser efterhånden - men som i ved og kan se betyder det jo absolut ikke at men behøver at have kendskab til det men indtager..

Det vi egentligt nok gerne vil er have den glade dejlige mdma følese,
og være "skudt af" og noget syne noget lign lsd, og vi ikke skal rende og reducére hele tiden.

det skal bare være denne her ene gang.
mig og nogle venner ved vandet hele natten igennem,
vi ville helst heller ikke blande alt muligt, da vi ikke ved om der er noget der er "ok" at blande,
vi ved jo fra ecstasy og mange af de andre ting at vi har fået hallucinationer, (om det er fordi det er lort aner jeg ikke)

Mine venner sys vi skal blande ecstasy og mærker, men jeg ved ikke om det er nogle god idé og om men for et fedt trip ud af det - eller om det overhovedet kan blandes?

Jeg har selv prøvet:

- lsd
- svampe (mener det var en svamp kaldet "nøgen spidshat")
- fantasy
- 5-meo-dmt
- amfetamin
- kokain
- eferdrin
- morfin
- hash, pot, skunk
- mdma (i pulver som jeg er ret/meget sikker på har været cuttet i)
- ecstasy

som skrevet: Det har jeg gjort længe men det sidste halve år har det været ca hver 10'ende dag :S
hvilket er gået hen og blevet "FOR MEGET" holder nu en længere pause på 2 måneder - ved dog ikke om det er nok?

Ville bare sige mange tak fordi i gider lytte og hjælpe :)

Drugs ´InSideYou´

Junior medlem

BryGs skrev:
du er da noget nær den største nar jeg nogensinde har mødt. "psykotrip", "lala-land", "Vi skal sku ikke kunne huske det vilde dagen efter".. Hvor gamle er i? 13?

Jeg forstår udemærket hvad du/i mener med det!

men der er også mange der drikker sig så mega stive de ikke kan huske halvdelen af det de har lavet,
det er det vi gerne ville, vi har dog haft mange lign gange sådan,

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hallu'er på MDMA er tegn på overdosering. MDMA + LSD er en meget kendt kombo, bedre kendt som candyflipping. Umiddelbart lyder det som om at det er den oplevelse i søger, hvis i er fortrolige med begge dele.

Hvis i har tænkt jer at gøre det, så doser begge stoffer lavere end i plejer. Der er forskellge tråde på boardet om hvornår folk foretrækker at indtage stofferne og doseringer. Nogle indtager LSD'en på MDMA peaket, andre omvendt, på samme tid, eller noget andet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
InsideYou - Ud fra de stoffer du har taget, lader det til, at du kommer i en af de mere hardcore kredse... Syre og MDMA kan man godt blande. Så længe man er vant til de forskellige trips, er der intet i vejen for det. Det er faktisk en blanding, som mange godt kan lide. Og det er uden tvivl meget bedre, sundere og federe at mixe de to, end det er at overdosere MDMA så kraftigt, at du hallucinerer.

Medlem
Brugeravatar

Efter at have fået lidt baggrundsviden om trådstarter vil jeg også mene at candyflip vil være det rigtige valg, og så vil jeg lige komme med en lille undskyldning, du er sku ikke så fortabt som det billede jeg havde inden i hovedet til at starte med ;)
...I kan evt. krydre turen med lidt ketamin på comedown, hvis i er rigtig vilde.

Ang. din pause, er det så alle stoffer du har tænkt dig at stoppe med?
Og når du er færdig med pausen er det altid en god idé at prøve at holde forbruget på et nogenlunde plan, så man ikke bare falder i hver weekend igen :)

Junior medlem

Phony Orphant skrev:
Efter at have fået lidt baggrundsviden om trådstarter vil jeg også mene at candyflip vil være det rigtige valg, og så vil jeg lige komme med en lille undskyldning, du er sku ikke så fortabt som det billede jeg havde inden i hovedet til at starte med ;)
...I kan evt. krydre turen med lidt ketamin på comedown, hvis i er rigtig vilde.

Ang. din pause, er det så alle stoffer du har tænkt dig at stoppe med?
Og når du er færdig med pausen er det altid en god idé at prøve at holde forbruget på et nogenlunde plan, så man ikke bare falder i hver weekend igen :)

Du er tilgivet :P (men kan også godt se at det lige lyder vildt nok :)

og ja det er med det hele nu her selv alkohol, skal alligevel 3 uger på ferie.. :)
og så starter jeg med at tage engang imellem meget mere stille og roligt..
skal nemligt også på hf efter sommeren..

det er bare træls at komme ind i den der weekends rutine, for den er svær at få hold på...

og jeg sys faktisk det er lettere at tage en "kold tyrker" lidt tid - ift. at trippe ned, det er nok bare mig :)

Medlem
Brugeravatar

InSideYou skrev:
Det er bare træls at komme ind i den der weekends rutine, for den er svær at få hold på...

og jeg sys faktisk det er lettere at tage en "kold tyrker" lidt tid - ift. at trippe ned, det er nok bare mig :)

Tricket er enten at få nogle venner i en kreds hvor folk ikke er så vilde, eller sidde på værelset og stene de fleste weekender. Det kommer lidt an på temperament, ligesom med at nogle folk har det bedst med at trappe ned og andre at tage en kold tyrker.

Men husk nu ang. candyflip af tage forholdsvis små doser af begge stoffer, da 2+2=5, når man snakker om at blande stoffer. Og hvis i sidder nogle timer inde i trippet og alligevel synes at det skal være kraftigere kan man altid tænde en pind.

Medlem

Er det nu blevet sådan at fordi vi ved folk ikke kan køre god stil, skal vi anbefale dem det næst værste?
Hvis folk endeligt vil brande sammen, jamen så må de gøre det. Psychedelia er for dem der vil tage det seriøst, ikke til diregere brianer fra dødlig overdosis til badtrip.
->Til trådstarter: drop ideen om candyflip, det kræver et minimum af indsigt i hvad man foretager sig før man blander.
Skal I alligevel på skovtur og det er jo også hyggeligt. Så gør det ordentligt for en gang skyld. Gå ind og læs triprapporter, forbered jer godt og spis næringsrigt op til(self ikke lige før). Start ud rigtigt og indtag et halvt godt mærke hver. Sæt jer til rette i skovbunden og oplev en ny verden.
At brænde sig selv af er en flugt, at opleve nyt er et tillæg til din verden.

Mvh.
Anarkrig

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
@ Inside you.

folkene her har ret, når de syntes det lyder lettere uansvarligt.
Det kan ikke lade sig gøre at få en 8-timers long-gone-blæser på MDMA, ved at tage 1 dosis... en dose på 150-200mg oralt varer 4-6 timer (medmindre man har et dårligt nedbrydningssystem, eller har taget andre kemikalier)
jo større dosis du tager, jo hurtigere vil din rus være forbi, og jo sværre vil det være at få noget ud af en redosering.
hvis i absolute skal have hele natten til at gå med at være MDMA-lamme, skal i nok starte med 150-180mg, og 2-3 timer senere, tage 100mg mere.
og hvis i gerne vil være dumme(altså at tåge, ogg ikke kunne huske noget dagen efter), er hash nok et rigtigt godt stof til at hjælpe med..
det med de 3 forskellige farver, er det rene lort fra din dealers side. Hvis det er rimeligt pæne krystaller, er det næppe mindre 85% rent, og det rene er næppe mere end 95% rent - derfor er der ikke særlig stor forskel i dosen, du skal tage, for at få SAMME effekt.
en ren krystal er klar.
folk reagerer lidt vildt her, syntes jeg, men jeg må medgive dem at det ikke er den pæneste plan for en rus-aften, jeg har set..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]