Paul Muad Dib skrev:
Det er da IKKE uansvarligt at anbefale dem psykedelika, når det de forsøger at få ud af MDMA er en overdosering som resulterer i at de ikke kan ænse omverdenen?
Jeg anser da rådet om LSD som værende et forsøg på at give dem den oplevelse som de søger, UDEN risikoen for at dø af en stimulansoverdosis.
De er tydeligvis uerfarne, og vil lægge ud med en startdosis på over 0,5 gram MDMA krystaler, eller hvad der skal til for at påvirke dem i en sådan grad at de intet husker næste dag. Og da tidligere erfaringer viser at idioter som spørger efter rådgivning i fuldkommen hjernedøde forsøg på at blive påvirkede stort set ALDRIG følger rådet om IKKE at tage stoffet, så er det nærliggende at anbefale dem et sikrere rusmiddel, som giver dem en effekt de søger. Det er ihvertfald min holdning.
At anbefale de her fyre at tage nogen som helst stoffer er IMO dybt uansvarligt, og nej, de dør måske ikke af en stimulansOD, hvis de tager svampe eller LSD, men så går de da bare amok i deres syrerus og smadrer alt/alle omkring sig, fordi de liiige skulle se hvor langt ud man kunne komme før det går galt, præcis ligesom nu.
Og hvad hvis gutterne er disponeret for psykiske sygdomme? Hvad gør dig til dommer over hvad der er "sikker" og "usikkert" at eksperimentere med?
...Og hvordan ved du lige hvad gutterne søger? I mine ører lyder det i hvert fald som om de bare gerne vil brænde max af, hvilket ikke har meget med bevidsthedsudvidelse at gøre.
Jeg synes der er en kedelig tendens her på boardet til at man straks anbefaler folk at tage psykedeliske stoffer, fordi de ikke er lige så giftige for kroppen, som de mest udbredte stimulerende stoffer. Til gengæld kan en episode med et bevidsthedsudvidende stof, udvikle sig MINDST lige så ubehageligt som en episode på stimulanser.