Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 13:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle :lol:

For omkring 6 måneder siden sidder jeg i min kælder sammen med nogle kammerater. En af mine mates kommer så med noget semi-ryger, og vi beslutter os for at nyde en pind. Jointen bliver så sendt rundt, jeg når at få 4-5 sug - så sker det mærkelige. Jeg for det lige pludselig 2tal mærkeligt. Jeg føler at jeg ser tingene gentage sig- altså at jeg har en slags deja vu. Det er virkelig ubehageligt. Jeg går så udenfor får at trække noget luft og kommer da ind igen.

Jeg sætter mig i sofaen og kigger over på min mate, men det føles som om at, hver gang jeg kigger til højre eller venstre så kommer jeg ind i sådan en drømme verden hvor alt er ondt ( I må undskylde men det er svært at forklare ) På det tidspunkt her er jeg virkelig angst og tænker at det aldrig vil gå over.
Jeg sidder bare i sofaen resten af aftnen og tænker over alle mulige mærkelige ting - blandt andet hvordan jeg skal leve videre når jeg er blevet så sindsyg.

Tiden går, efterhånden går folk og jeg ligger mig til at sove.
Næste morgen har jeg det stadig mærkeligt og har hele tiden brug for at få bekræftet at det jeg gør, er virkeligt ( Altså ikke i en drømme verden ).
Jeg for det bedre næste dag, men månederne efter kan jeg stadig når jeg er i skole få 5-10 sekunder, hvor jeg tænker "Hvor fanden er jeg, hvad sker der" altså en form for angst, men virkeligheden kommer så tilbage til mig igen og jeg føler mig normal.

Jeg tør ikke ryge mere efter dette, men en dag tager jeg alligevel en 2-3 sug af en pind og ½ time efter for jeg det igen mærkeligt - føler mig angst og halluciner i en mild grad. Men slet ikke på samme overdrevne måde som sidst. ( Jeg tror dette har noget at gøre med at jeg er angst inden jeg ryger og bliver det derfor også i rushen?).

Nu sidder jeg her og kigger tilbage på dette og vil virkelig ikke opleve det igen, men omvendt har jeg også ekstremt lyst til en joint med mine venner. Kan jeg godt tage et sug med vennerne? eller burde jeg holde mig væk fra psykedeliske ting :? Kan det være at min psyke bare ikke holder til at ryge? Og kan jeg i væreste fald udvikle en sindssygdom? ( ja ved det lyder ekstremt dumt, men er fandme bange for det)

Titel:
Dedikeret medlem

Du burde nok lade være...

og jeg fik faktisk et "dejavu" ved at læse din tråd.. jeg synes, jeg har læst den før. Har jeg det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det kan meget vel have noget at gøre med at du har angst før du ryger hvilket er en skidt ting og røgen så derfor forstærker din angst og går over i et bad trip!

Der har faktisk lige været en tråd omkring dette: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22803

Senest rettet af Sundi 09 jan 2008 08:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er fordi du har haft en ubehagelig oplevelse, så din hjerne har "lært" at når du har det sådan(skæv) er der grund til at være på mærkerne(angst).

Har det ihvertfald selv sådan, jeg kan sagtens være i godt humør inden jeg ryger men så snart jeg begynder at blive skæv bliver jeg angst.

Titel: Hmm
Junior medlem

Til Vinkelsliber :Tak for svaret, og nej jeg har ikke postet herinde før.

Til Sundi og Waffen: Tak for svaret. Kan godt se logikken i det i siger, men kan man så gøre noget, sådan at denne angst ikke fremkommer? Og evt Waffen ryger du stadig?.. Hvad angår dit link Sundi til en anden tråd, mener jeg ikke at den er relevant, i det han både drak og havde røget alt for meget.
Hvilke man ikke kan sige om mig ( 2-6 sug og ingen øl).

Håber at flere kommer med nogle kommentar.

:)

Titel: Re: Hmm
Medlem
Brugeravatar

gakinovitch skrev:
Hvad angår dit link Sundi til en anden tråd, mener jeg ikke at den er relevant, i det han både drak og havde røget alt for meget.
Hvilke man ikke kan sige om mig ( 2-6 sug og ingen øl)

Nej men det ku jo være der stod nogle relevante ting mht din angst! ;)

Titel: Re: Hmm
Medlem
Brugeravatar

gakinovitch skrev:
Waffen ryger du stadig?..

Nej, hashen giver mig hjertebanken, åndsvage tanker osv så jeg gider det ikke mere.

Titel:
Junior medlem

.

Jeg røg nok for meget og drak lidt øl (mig i den anden tråd) men der er ingen tvivl om at min pyskiske tilstand også spillede en rolle, og jeg tror at jeg venter med at ryge til jeg er HELT oven på.. Ved hjælp af terapi eller anden form for hjælp.

Og en anden ting er, angsten, der kommer når du ikke har været skæv/påvirket, det har jeg også prøvet.. du skal, som de også skriver i min tråd, lære at slappe af og holde det på lang afstand.

Titel: Tak
Junior medlem

Okay mange tak for svarene..

Jeg følger lige med i den anden tråd mht. hvad hash man skal ryge "første" gang.

:)

Sundi: Kan godt se at tråden er nyttig - den må du ha sorry :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er bare iorden :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Jeg har også haft en slags "angst-periode" for en måneds tid siden, jeg fik skøre tanker og svimmelhed.. har det bedre nu skal det siges ;)

Lyder måske sjovt det her, men.. Når du nu kommer til en fest, eller en hygge kom-sammen med vennerne, hvor du føler dig godt tilpas, så drik dig en smule fuld, så du bliver lidt oppe og køre, så ryg en jay med dine venner, så glemmer du måske alt om hvordan du fik det DENGANG, så kan du begynde at ryge igen? det virkede for mig :)

Titel:
Junior medlem

Lyder måske sjovt det her, men.. Når du nu kommer til en fest, eller en hygge kom-sammen med vennerne, hvor du føler dig godt tilpas, så drik dig en smule fuld, så du bliver lidt oppe og køre, så ryg en jay med dine venner, så glemmer du måske alt om hvordan du fik det DENGANG, så kan du begynde at ryge igen? det virkede for mig :)[/quote]

Tror du har ret i det du siger, men tror bare ikke alkohol og hash er et godt mix. Men selve ideen med at have nogle trykke omgivelser og så glemme tanken om angst ville være en god ide :)
Jeg prøver måske her i weekenden og så poster jeg lige tilbage :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

gakinovitch skrev:
Lyder måske sjovt det her, men.. Når du nu kommer til en fest, eller en hygge kom-sammen med vennerne, hvor du føler dig godt tilpas, så drik dig en smule fuld, så du bliver lidt oppe og køre, så ryg en jay med dine venner, så glemmer du måske alt om hvordan du fik det DENGANG, så kan du begynde at ryge igen? det virkede for mig :)

Tror du har ret i det du siger, men tror bare ikke alkohol og hash er et godt mix. Men selve ideen med at have nogle trykke omgivelser og så glemme tanken om angst ville være en god ide :)
Jeg prøver måske her i weekenden og så poster jeg lige tilbage :)[/quote]

Hvis du fik en hård oplevelse på 4-5 sug, så burde du nok passe meget på, hvis du blander med alkohol. Du burde nok nøjes med 1-2 sug og.

Titel:
Junior medlem

Hvis du fik en hård oplevelse på 4-5 sug, så burde du nok passe meget på, hvis du blander med alkohol. Du burde nok nøjes med 1-2 sug og.[/quote]

Det er hermed noteret.. : )

Du afslutter med at skrive og? :?: hehe var det sådan et mind game agtigt trick

Titel:
Medlem

gakinovitch skrev:
Du afslutter med at skrive og? :?: hehe var det sådan et mind game agtigt trick
Oh, the paranoia! :P

Medlem

Har selv haft et virkeligt, virkeligt slemt bad trip. Røg så en uges tid efter igen, og fik det igen lidt dårligt, men slet ikke på nogen måde i samme grad, som før. Så prøvede jeg 3. gang, og der fik jeg en super god rus ud af det, så det kan sgu sagtens lade sig gøre :D

Titel: Re:
Medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Du burde nok lade være...

og jeg fik faktisk et "dejavu" ved at læse din tråd.. jeg synes, jeg har læst den før. Har jeg det?

Mange af mine venner har dette dejavu fænomen når de ryger...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hvis jeg var dig ville jeg ikke ryge til en fest næste gang, men bare sidde et trygt sted f.eks hjemme i sofaen og nyde en mild joint med en god ven og stene "Rune Klan Går Large" eller sådan noget..

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]