Halugenlampe skrev:
Jeg er kraftedeme arrig på den f*cking grusgrav. Til næste år vil den have sneget sig helt ind på festivalpladsen. Danmarks suverænt største og bedste kulturarrangement er bragt i fare pga. grus. Der må da findes en løsning. Det kan da ikke være rigtigt. Han må godt nok være en nar ham der kører foretagendet.
Tja, tror nu ikke at der er så meget at gøre. Er bestemt heller ikke glad for grusgraven, men den omsætter for meget, meget mere end Roskilde Festival nogensinde kommer til.
Citat:
"I Danmark er det lovpligtigt at udnytte jordens ressourcer, så hvis der skal bruges grus herfra til en eventuel Femern-bro, kan vi godt vinke farvel til yderligere store dele af campingområdet," siger han.
-- fra Ingeniøren, "Roskilde Festivalen ud af Roskilde", 12. jul 2004,
http://ing.dk/artikel/54838.
...og som om omsætningen ikke var nok, så der ovenstående nok også med til at hindre at grusgraven bliver mindre. Jeg er ganske forstående i at mange ikke bryder sig om grusgraven, men at kalde ejeren for en nar, det synes jeg er lige fjollet nok.
Roskilde Festival er et stort stykke dansk kultur der skal værnes om, men der er fandme langt fra de første Roskilde Festival i 1970erne med 10.000 til 40.000 tilskuere til den gigantiske Roskilde Festival vi har idag, med over 110.000 gæster. Vi kan ikke forvente at der altid vil være plads til alle det samme sted.
Roskilde Festivalen har vist også set dette i øjnene, og eksperimenterer mere og mere med satellit-modellen. I mine øjne ville det nu være bedre hvis man kunne flytte festivalen helt og den istedet for kunne være samlet. Men, hvis dette var muligt, så havde de nok allerede gjort det.
-RuneK