Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har haft mange gode, dårlige, sjove, triste og ikke mindst specielle oplevelser i den tid jeg tog stoffer.

Men indimellem fortryder jeg indtagelsen af bevidsthedsudvidende stoffer. Til jer der ikke ved hvad det er, er det; "stof" der efter indtagelse kan gøre meget mere end at "lamme" den enkelte person. Man kan udvikle teorier, udfordre og udforske sin egen spirituelle verden, og i nogle tilfælde kan det føles som om man kan deltage i andres tanker.
Men efter indtagelse af psykedelika/bevidsthedsudvidende stoffer har der udspillet sig et blasfemisk scenarie i mit hoved som er ved at devaluere min sunde fornuft og dømmekraft.

Jeg vil prøve at forklare det så godt jeg kan. Og jeg beder jer ikke om at tro på det, skal såmænd bare ud med det.
Det her er altså ikke endnu en konspirationsteori, men udelukkende mit hoveds isglatte filosofiske skøjtehal omhandlende metafysik.

"Jeg har lige hørt ordene; My mind is the only thing that exists? Har siddet i komplet stilhed indtil nu. De ord? De giver ingen mening, og dog? Hvis menneskenes spirituelitet er det eneste der findes, hvordan kan vi så være sikre på at alt omkring os eksistere? Hvis mennesker ikke er lavet af kød og blod, men blot er en spirituel livsform? Jeg er pludselig skeptisk overfor virkeligheden. Hvis hele dette liv vi oplever blot er en forestilling, hvad forhindre os så i at ændre på det? Og hvordan forklare man så at man i sin "forestilling" yderligere kan forestille sig andre ting? Hvis man ender i fængsel, kan man så forestille sig god velvære og tvinge sig til mentalt at overbevise sig om oprigtigheden? Det giver mig bare endnu et spørgsmål om hvad der sker efter døden. Hvis vi blot er en spirituel og/eller åndelig livsform, hvad sker der så efter døden? Kan vi dø? En tanke eller en forestilling dør ikke bare. Den udvikler sig og ender med at tage form til noget der ikke ligner udgangspunktet. Hvad sker der så hvis man slår et andet menneske ihjel?"

Eksistere vi virkelig?

I behøver ikke svare på spørgsmålene. Men sig jeres mening. Og vær ærlig. Kald mig sindssyg, geni eller for underlig. Jeg er ligeglad, bare i siger jeres mening.

Det skal lige siges at det skete under et voldsomt trip på kiks. Så sig til hvis jeg har formuleret mig helt skævt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle de spørgsmål, som jeg også tit stiller mig selv. Kan man af gode grunde ikke finde svar på. Hvis vi kunne finde svaret ville der ikke længere være plads til nye fantasier og filosofier om hvordan hele "lortet" fungere. Og hvad skulle vi så foretage os?

Hvordan kommer fortrydelsen af dit indtag af psykedeliske stoffer ind i billedet?

Medlem
Brugeravatar

Dobbler skrev:
hvordan kan vi så være sikre på at alt omkring os eksistere?

Hvorfor har du et behov for at vide dette? Bortset fra at det aldrig kunne blive mere end et behov, er det i søgen på lykke? Helt sikkert, tro flytter bjerge men jeg kan ikke helt forstå hvordan søgen på dette svar, ændre noget grundlæggende i ens liv?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Visias skrev:
Hvordan kommer fortrydelsen af dit indtag af psykedeliske stoffer ind i billedet?

:yeah:

Dobbler: Føler du at du lider overlast ved at gå og fundere over de her ting?

Tro mig, jeg har også funderet i timevis over de spørgsmål du stiller dig selv så du er ikke alene med tankerne, men du bliver nødt til at slappe af, lade svarene komme til dig og ikke stresse over at finde den røde tråd i universets sammensætning i aften. Det hele skal nok falde i hak før eller siden.

Prøv at vend tankerne til noget positivt - det giver højst sandsynligt et positivt afkast. =)

Titel:
Insane psychedelia user!

Prøv at se topic'et Hvad er solipisme?. Jeg fik selv den type tanker efter mine første svampetrips, og jeg var simpelthen ved at blive gråhåret af dem.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Alle de tanker du ligger og roder med, er der mange andre der også har. Du er bestemt ikke den eneste. Specielt efter psykedeliske/bevidsthedsudvidende stoffer kan ens hoved blive bombaderet med alverdens tanker og teorier.

Jeg husker stadigvæk, hvordan jeg havde det efter mit andet syretrip. Jeg troede helt seriøst, at jeg var den nye Einstein. Jeg havde tonsvis af teorier og tanker, og i løbet af kort tid havde jeg brugt flere skriveblokke, og der var papirer i hele min lejlighed, som lå og flød på gulvet, så man næsten ikke kun se, der var et gulv :D

Op med humøret. Tag det stille og roligt og prøv at fokusere på nogen af de ting du kender, for at komme lidt ned på jorden igen. Hvis du har en god ven eller lign. så er det sgu altid rart at snakke lidt med den/dem, så de kan få øjnene op på en, og som sagt få en ned på jorden igen :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du er hverken sindssyg, et geni eller for underlig. Du er helt normal :)

Næsten alle mennesker stiller sig selv disse spørgsmål på et eller andet tidspunkt. Det er spørgsmål som vi nok aldrig får svar på, men som vores nysgerrige hjerne gerne vil lege med.

Bare pas på du ikke lader dem drive dig til vanvid.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du er sindssyg, et geni og for underlig. Du er helt igenem unormal

Næsten ingen mennesker stiller sig selv disse spørgsmål på et eller andet tidspunkt. Det er spørgsmål som vi nok skal få svar på, men som vores vrikelighedsfixerede samfund gerne så usagt.

8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
I min opfattelse og efter egne oplevelser, er alt bare rent energi der har bundet sig til noget fysisk materiale og dermed skaber ting. Så den virkelighed vi lever i, er jo ikke andet end en drøm, skabt af den store fællesbevidsthed der kæder alt sammen.

Derfor er der ikke nogen der er mere end andre og du er ikke ved at blive sindssyg. I realiteten kan man jo godt ændre omgivelserne omkring en, starten på dette er altid at acceptere det, fordi når accepten ligger der, så er man jo allerede ved at omstille sin funktionalitet.

Ellers kan man jo altid flygte ud i energien hver nat, vende sin hjerne om til at man lever når man drømmer og selve livet bliver til en drøm, helt sikkert mit valg hvis jeg nogensinde ryger ind og sidde. Fordi i ens drømme, har man jo netop evnen, hvis den ikke "sover" endnu, til at ændre på hele ens "virkelighed". I drømme er det jo ren energi der skaber alt, den energi man kan måle i et menneske som en elektrisk strøm.

Om vi kan dø? Selvfølgelig kan vores fysiske masse ophøre med at eksistere, men det er energien der er dig, ikke den fysiske masse, så du dør aldrig, du bliver bare et med alle os andre igen. Din energi vil blive genbrugt til at skabe nyt liv på jorden.

Hvis du dræber et andet menneske er du for langt ude, du kortslutter en fysisk masse og tvinger energien ud af det, gør det ved noget elektrisk, helst med højspænding og du har svaret på hvad der sker. Den fysiske masse går i stykker og energien forsvinder ud i det store ingenting.

Vi mennesker er skabt af kød og blod, i vores fysiske form, de mentale form vil altid være ren energi. Ligesom når man begynder at miste ego på LSD, til sidst kan man jo høre hvad andre tænker, opleve det de føler, forsvinde et andet sted hen, hvor virkelighedens fysiske rammer ikke længere eksisterer, fordi det hele bare er ren energi.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Kan ikke rigtig udtale mig om din situation og kald mig bare flueknepper, men er det ecstasy, som er det bevidsthedende stof, som du nogen gange fortryder at have indtaget? OBS: Ecstasy er ikke psykedelika.

Undrede mig bare over det, da du nævner ecstasy til sidst.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
kemal skrev:
Kan ikke rigtig udtale mig om din situation og kald mig bare flueknepper, men er det ecstasy, som er det bevidsthedende stof, som du nogen gange fortryder at have indtaget? OBS: Ecstasy er ikke psykedelika.

Nej det er korrekt, MDMA er bare et euforisk empatogen.

Bevidsthedsudvidende stoffer er ikke altid så behagelige, som en MDMA rus kan være. Nogle gange er det jo rent mareridt, men det kan jo også bruges til noget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Citat:
Det er spørgsmål som vi nok skal få svar på, men som vores vrikelighedsfixerede samfund gerne så usagt.

Lige præcist..

Der er massere derude der ikke tør/vil bryde deres opsatte rammer, eller den lille verden de så nænsomt har bygget op. At lige kigge ud over have lågen er rigeligt, med mindre det er på tv.

Samfundet har ændret deres visioner, penge og berømmelse er deres nye drømme..

Sørgeligt de ikke engang kan stoppe op, ryge en joint og filosofere lidt, men hey det er jo deres liv..

Titel: hm
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
meget tankevækkende indlæg. Men hvis man skulle bruge hele sit liv på at tænke over livets store spørgsmål bliver du nok sindssygt langt før du når et brugbart svar. Lad hellere det lægge til vi har bedre muligheder for at svare på den slags spørgsmål nu for det vigtigeste et menneske må indse er at nogle spørgsmål skal ikke svares på for hvis der endelig var et svar ville det være fatalt uanset hvad det var 8)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
kemal skrev:

Nej jeg skrev dette under et trip på ecstasy. Det var blot det jeg mente.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
Alting er jo relativt..

Platon, Nietzsche etc. Havde en masse fine ideer om vores samfund og dets opbyggelse. De skrev en masse velskrevne ord ned på et stykke papir, som de blev meget berømte på. Men det er kun ord. Ord som nok kan gøre dig "klogere", men har de nogen egentlig betydning?.

Var de danske vikinger kede af, at de aldrig fik chancen for at læse Hesse eller kerouac?

Tror faktisk alt filosofi kan koges ned til 2 linier: "LEV VEL".
Det er vel det alt i bund og grund handler om. Hvis du konstant er glad - måske fordi du er dum? Så pludselig betyder filosofi ingenting, og er bare en gang samfundskritisk vrøvl. Hvis vi levede i en verden, hvor vi alle talte og tænkte i girafsprog, ville vi være kureret for denne syge; også kaldet inteligens

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Lev vel, er nok ikke noget dårligt bud..

Jeg lever efter opfattelsen af at eksistens er en illusion.. Jeg har haft nogle oplevelser på DMT mit ellers kritiske sind ikke kan stritte imod. Oplevelsen af en kraft der rystede alt jeg kender til stumper for senere at vende vrangen ud på sig selv. Det var den ultimative zen oplevelse.
Tomt, lysende, magisk..
Glemte alt om ego, virkelighed, mening.. Det var 100% fred..

Jeg har fået den opfattelse at livet blot er en drømmelignende kvalitet, hvori vi tror vi er adskildte og hjemløse.. alene.. sepererede..
Jeg ser det lidt som et spil/drøm hvori der er et mål.. Et mål vi konstant prøver at nå, uden egentligt at vide hvad dette mål er.
Det er det kosmiske spil.. Den kosmiske joke..

Det er sjovt at se hvordan videnskaben og filosofer prøver at finde den primære grund for denne eksistens.. De opdager aldrig at de leger skjul med sig selv. Kilden vil ikke opdages.. Derfor bliver den ved med at multiplere spørgsmålene hver gang en opdagelse har fundet sted.
Vores sind er sku et skummelt spetakel :D

Tja.. Det kan godt lyde new age, men jeg ser det ikke for at være mere new age end ideen om at kvante fysikken har ret, eller det newtonianske synspunkt er korekt. Jeg tror ikke der er nogen sandhed.. I såfald vil vi aldrig finde den.. Hvis vi finder den er det i form af en oplevelse vi ikke kan dele med vores begrænsede og primitive kommunikations former.
Dette er min filosofi, og du har din.. Men i bund og grund gælder livet vel bare om at leve vel.. Det kan vi vel alle blive enige om?

/Cope aka. Lila

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Infected Cope aka. Lila skrev:
Jeg lever efter opfattelsen af at eksistens er en illusion..

Men uheldigvis er det også en illusion, at eksistensen er en illusion. ;)

Infected Cope aka. Lila skrev:
De opdager aldrig at de leger skjul med sig selv. Kilden vil ikke opdages.. Derfor bliver den ved med at multiplere spørgsmålene hver gang en opdagelse har fundet sted.
Vores sind er sku et skummelt spetakel :D

Når man kigger i et spejl kan nogle af objekterne være MEGET tættere på, end det ser ud til!!! :)

Medlem
Brugeravatar

Kan kunne sige, lige mine ord

Junior medlem

deaz skrev:
Alting er jo relativt..

Platon, Nietzsche etc. Havde en masse fine ideer om vores samfund og dets opbyggelse. De skrev en masse velskrevne ord ned på et stykke papir, som de blev meget berømte på. Men det er kun ord. Ord som nok kan gøre dig "klogere", men har de nogen egentlig betydning?.

Var de danske vikinger kede af, at de aldrig fik chancen for at læse Hesse eller kerouac?

Tror faktisk alt filosofi kan koges ned til 2 linier: "LEV VEL".

Det er vel det alt i bund og grund handler om. Hvis du konstant er glad - måske fordi du er dum? Så pludselig betyder filosofi ingenting, og er bare en gang samfundskritisk vrøvl. Hvis vi levede i en verden, hvor vi alle talte og tænkte i girafsprog, ville vi være kureret for denne syge; også kaldet inteligens

Nå, kan godt se det er en gammel post, men jeg prøver sgu alligevel :-)

Hvis alting er relativt, så må der være noget, som alting er relativt til. Men dette noget kan så ikke selv være relativt, for ellers ville 'relativ' ikke give nogen mening. Derfor må der være noget absolut, men så kan alting ikke være relativt. Kontradiktion.(Taget fra 'Tal en tanke' s. 23, men eksisterer vist i mange logik/retorik bøger)

Du spørger om ord ikke har nogen 'egentlig' betydning. Når jeg kigger mig rundt i det samfund jeg lever i, med den teknologi der bliver benyttet, så fornemmer jeg at 'ord' eller måske mere generelt 'symboler' har en betydning.
At sige at alt filosofi kan koges ned til 'Lev vel' er vel i og for sig ikke forkert. Problemet, synes jeg, består i at 'lev vel' ikke siger særlig meget om noget som helst. Jeg mener, der er vist ikke særlig mange der er uenige i at vi skal leve vel. Men hvis vi satte os ned og diskutererede hvori det bestod og hvordan samfundet konkret skal indrettes efter vores 'lev vel' princip, så tror jeg hurtigt at vi ville blive rygende uenige.

Vh.

Insane psychedelia user!

B2 skrev:
Men hvis vi satte os ned og diskutererede hvori det bestod og hvordan samfundet konkret skal indrettes efter vores 'lev vel' princip, så tror jeg hurtigt at vi ville blive rygende uenige.
Vh.

det er vel egentlig det vores "kære" politikkere gør, og er hamrende uenige om... ;0)

netop derfor skal forestillinger, som at der er et samfund skrottes, for at alle kan leve vel.. sådan som jeg lever og kan lide at leve, er jo ikke nødvendigvis sådan som andre vil ha det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]