Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 05:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: lsd info?
Junior medlem

Hey da, ny her på forummet.

Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om lsd, har prøvet det før, men virkede ikke visuelt, fik kun griner på, så har nok ikke taget en stor nok dosis.

Hvor mange ug skal man tage hvis man vejer 60 kg?

Kan OEV's og CEV's sammenlignes med 2cb, hvilket jeg har prøvet før.

Får man ligeså stærk bodyload a lsd som man gør af 2cb?

Titel: Re: lsd info?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej og velkommen til. :)

Jeg synes visuals er ret kraftige på LSD, omend meget anderledes end på 2c-b.

Tanker og visuals har det med at flyde sammen på syre synes jeg.

Mht. dose: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har aldrig fået bodyload på syre, men derimod meget på 2cb, visuels er en del kraftigere på syre for mig.

Da du aldrig ved hvor mange ug der er i kan du ikke sige det på den måde, men 1 mærke eller en dråbe er en ok og rimelig normal dose.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Den største fordel ved lsd, er at man slet ikke har det samme budyload som på 2cb. Især en fordel hvis man vil godt ud i rummet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Er det kun mig der ikke rigtig syntes at der er bodyload på 2c-b ?. Kun 5 - 20 min efter nasal indtagelse..

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Sway :arrow: Har det på samme måde, der er kun body load de første 10 min efter man har sniffet det, og efter det er det så bare lykkelig harmoni :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sway skrev:
Er det kun mig der ikke rigtig syntes at der er bodyload på 2c-b ?. Kun 5 - 20 min efter nasal indtagelse..

Men de 20 min kan være rigtig rigtig lange :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Ja, der sidder jeg som regel med hovedet i en spand.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
heduz skrev:
Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om lsd, har prøvet det før, men virkede ikke visuelt, fik kun griner på, så har nok ikke taget en stor nok dosis.

1) Jeg tror ikke LSD-dosering har så meget at gøre med kropsvægt. Jeg tror det afhænger mere af din hjerne-kemi, set, setting osv..

2) Jeg synes at visuals minder meget om 2CB - jeg oplever mønstre, bølgende/åndende ting, farver osv. på begge.
Jeg prøvede engang at trippe LSD og så cirka 6-8 timer inde i trippet, da vi var ved at lande igen, tog vi 20 mg 2CI (der minder meget om 2CB). Dér kunne jeg skelne mellem farverne, mønstrene osv. fra LSD og 2CB.

3) Jeg synes ikke jeg får så kraftigt et bodyload på hverken LSD eller 2CB.
Men jeg synes at jeg bliver meget "giddy"/anspændt/oppe at køre på LSD - specielt i starten af trippet og lige før det begynder.

Bonus-info :wink:

4) Jeg synes at syre adskiller sig fra svampe, 2CB og 2CI ved at give meget mere "mindfuck".
En ven beskrev det engang for mig således: "Det er som om tankerne bliver kastet ind i dit hoved med dobbelt hastighed af normalt... men de er byttet fuldstændig rundt".
Man associerer MEGET frit, og kan nærmest se tingene for sig.
Og man kan (når det er bedst - for mig tit efter 6-8 timer når der ikke længere er visuals og trippet er på vej ned) føle en enorm klarhed - når man har overvundet det kaotiske stadie.

"Mindfuck-aspektet" ved syre er grunden til jeg ikke har taget det siden 2003.
Jeg føler mig simpelthen for psykotisk og skør på det. På en ikke-spirituel, ikke-givende og ubehagelig måde.
Nogle synes sikkert at det er sjovt, underholdende og måske endda konstruktivt i en eller anden spirituel/psykologisk sammenhæng, men jeg synes bare det er vanvid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
heduz skrev:

1) Jeg tror ikke LSD-dosering har så meget at gøre med kropsvægt. Jeg tror det afhænger mere af din hjerne-kemi, set, setting osv..

2) Jeg synes at visuals minder meget om 2CB - jeg oplever mønstre, bølgende/åndende ting, farver osv. på begge.
Jeg prøvede engang at trippe LSD og så cirka 6-8 timer inde i trippet, da vi var ved at lande igen, tog vi 20 mg 2CI (der minder meget om 2CB). Dér kunne jeg skelne mellem farverne, mønstrene osv. fra LSD og 2CB.

3) Jeg synes ikke jeg får så kraftigt et bodyload på hverken LSD eller 2CB.
Men jeg synes at jeg bliver meget "giddy"/anspændt/oppe at køre på LSD - specielt i starten af trippet og lige før det begynder.

Bonus-info :wink:

4) Jeg synes at syre adskiller sig fra svampe, 2CB og 2CI ved at give meget mere "mindfuck".
En ven beskrev det engang for mig således: "Det er som om tankerne bliver kastet ind i dit hoved med dobbelt hastighed af normalt... men de er byttet fuldstændig rundt".
Man associerer MEGET frit, og kan nærmest se tingene for sig.
Og man kan (når det er bedst - for mig tit efter 6-8 timer når der ikke længere er visuals og trippet er på vej ned) føle en enorm klarhed - når man har overvundet det kaotiske stadie.

"Mindfuck-aspektet" ved syre er grunden til jeg ikke har taget det siden 2003.
Jeg føler mig simpelthen for psykotisk og skør på det. På en ikke-spirituel, ikke-givende og ubehagelig måde.
Nogle synes sikkert at det er sjovt, underholdende og måske endda konstruktivt i en eller anden spirituel/psykologisk sammenhæng, men jeg synes bare det er vanvid.

Jeg kan godt relatere til det med at tankerne bliver kastet ind i hovedet på en, med aaalt for meget fart. Man når langt fra at bearbejde mere end et halvt sekund af tanken, så kommer der en ny.

Omend jeg dog kun har oplevet dette på LSD+cannabis. Og ja det føles ret psykotisk og vanvittigt.

Medlem

Det var lige godt mærkligt, for jeg og mine trip buddies har det helt omvendt! Jeg har prøvet et meskalin-trip (peruvian torch), fire svampetrips (copelandi cyanesens), og et LSD-trip. Svampe oplevelserne har alle været forvirrende og fucked up (omend rigtig sjove og spændene også), hvorimod det minst paranoia-inducerende har været LSD. Jeg havde mindst lige så mange visuals som på både meskalin og svampe, men jeg følte mig helt klar i hovedet og fattet. Min beboerformand kom endda ind og klagede over musikken, og det tog jeg bare helt cool (var aldrig gået på svampe, der havde jeg nok gemt mig bag sofaen eller noget :D )

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Psykedeliske stoffer har kun en lille virkning i sig selv, hovedvirkningen består i at forstærke det der allerede foregår i hovedet på én. Hvert psykedelisk stof forstærker dog tingene på deres egen måde, og nogle forstærker visse processer mere end andre. Men pointen er, at det er helt naturligt at forskellige mennesker oplever et psykedelisk stof helt forskelligt. Hvis LSD giver mange og kaotiske tanker er det formentlig fordi man er meget "i hovedet" og tænker meget over tingene i forvejen. Hvis man tog LSD i en dyb meditativ tilstand, hvor tankerne er få og stuktuerede ville man få en helt anden effekt. Sådan er det med psykedeliske stoffer.

Jeg synes der er mange af jer der ville kunne drage fordel af at være mere bevidste om dette aspekt af psykedelika, når i som i denne tråd beskriver de virkninger i får, som nogen der er iboende det stof i har taget. Min påstand er, at i tager fejl! :) - Det i oplever er i virkeligheden forstærkede aspekter af jeres eget sind, og min råd er at betragte dem som dette.

Insane psychedelia user!

balle skrev:
Det var lige godt mærkligt, for jeg og mine trip buddies har det helt omvendt! Jeg har prøvet et meskalin-trip (peruvian torch), fire svampetrips (copelandi cyanesens), og et LSD-trip. Svampe oplevelserne har alle været forvirrende og fucked up (omend rigtig sjove og spændene også), hvorimod det minst paranoia-inducerende har været LSD. Jeg havde mindst lige så mange visuals som på både meskalin og svampe, men jeg følte mig helt klar i hovedet og fattet. Min beboerformand kom endda ind og klagede over musikken, og det tog jeg bare helt cool (var aldrig gået på svampe, der havde jeg nok gemt mig bag sofaen eller noget :D )

Nu skriver du at du kun har prøvet LSD 1 gang, så du kan nok ikke konkludere så meget ud fra det (da hvert trip er så afhængigt af set&setting).

Men... jeg mener heller ikke at jeg ikke føler mig "klar i hovedet" på LSD.
Jeg føler mig svagt stimuleret og "overgearet", men på en meget kaotisk og skør måde. Sådan som jeg forestiller mig at en skizofren eller psykotisk person har det.
Jeg synes også at mine svampetrips har været mere "berusede" og "tågede" end mine syretrips, men jeg har slet ikke haft det samme tanketrip på svampe - kun når jeg røg hash samtidig (på LSD kom det helt uden og meget kraftigere).

Insane psychedelia user!

Drupe skrev:
Psykedeliske stoffer har kun en lille virkning i sig selv, hovedvirkningen består i at forstærke det der allerede foregår i hovedet på én. Hvert psykedelisk stof forstærker dog tingene på deres egen måde, og nogle forstærker visse processer mere end andre. Men pointen er, at det er helt naturligt at forskellige mennesker oplever et psykedelisk stof helt forskelligt. Hvis LSD giver mange og kaotiske tanker er det formentlig fordi man er meget "i hovedet" og tænker meget over tingene i forvejen. Hvis man tog LSD i en dyb meditativ tilstand, hvor tankerne er få og stuktuerede ville man få en helt anden effekt. Sådan er det med psykedeliske stoffer.

Jeg synes der er mange af jer der ville kunne drage fordel af at være mere bevidste om dette aspekt af psykedelika, når i som i denne tråd beskriver de virkninger i får, som nogen der er iboende det stof i har taget. Min påstand er, at i tager fejl! :) - Det i oplever er i virkeligheden forstærkede aspekter af jeres eget sind, og min råd er at betragte dem som dette.

Du har ret i at de beskrivelser man har fået af stofferne selvfølgelig vil komme til at påvirke trippet - enten bevidst eller underbevidst.

Men jeg synes altså at jeg har hørt mange personer snakke om "klarheden på syre", og at man "tænkte hurtigere" og associerede meget friere og hurtigere.
Og det ville være underligt hvis ALLE disse oplevelser udelukkende kunne tilskrives folks forventninger og placebo.

Jeg havde for eksempel hverken læst eller hørt noget om visuelle forskelle på 2CI og LSD før jeg prøvede stofferne, og der var HELT tydeligt en forskel.
Og som sagt tog jeg 2CI'en næsten lige da de visuelle forstyrrelser på LSD'en stoppede, så jeg kunne meget tydeligt observere den ændring der skete.
Mine visuelle forstyrrelser på 2CI var f.ex. mere rød-grøn-tonede.
Og jeg havde også taget 2CI flere gange før og LSD flere gange før denne kombination, og følt at der var en forskel.

En anden forskel på f.ex. 2CB/I og svampe/LSD er ens evne til at kontrollere trippet og styre de visuelle forstyrrelser.
Jeg tror jeg havde læst lidt om at 2CI var "svagere end svampe/LSD" før jeg trippede på 2CI, men jeg havde intet læst om at musik kunne have så stærk en effekt på de visuelle forstyrrelser.

Så der ER altså efter min mening nogle klare forskelle på de psykedeliske stoffer. Selvom de slet ikke er store når man kigger på generelle virkninger - alle "naturlige psykedeliske stoffer" (altså psykedeliske stoffer minus ketamin, PCP, MDMA, Salvia osv.) giver sanseforstyrrelser, bevidsthedsforstyrrelser, ændring i tidsfornemmelse, forringelse af ego osv..

Hvad siger de andre trippere herinde?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Zarathustra skrev:
Du har ret i at de beskrivelser man har fået af stofferne selvfølgelig vil komme til at påvirke trippet - enten bevidst eller underbevidst.

Men jeg synes altså at jeg har hørt mange personer snakke om "klarheden på syre", og at man "tænkte hurtigere" og associerede meget friere og hurtigere.
Og det ville være underligt hvis ALLE disse oplevelser udelukkende kunne tilskrives folks forventninger og placebo.

Jeg havde for eksempel hverken læst eller hørt noget om visuelle forskelle på 2CI og LSD før jeg prøvede stofferne, og der var HELT tydeligt en forskel.
Og som sagt tog jeg 2CI'en næsten lige da de visuelle forstyrrelser på LSD'en stoppede, så jeg kunne meget tydeligt observere den ændring der skete.
Mine visuelle forstyrrelser på 2CI var f.ex. mere rød-grøn-tonede.
Og jeg havde også taget 2CI flere gange før og LSD flere gange før denne kombination, og følt at der var en forskel.

En anden forskel på f.ex. 2CB/I og svampe/LSD er ens evne til at kontrollere trippet og styre de visuelle forstyrrelser.
Jeg tror jeg havde læst lidt om at 2CI var "svagere end svampe/LSD" før jeg trippede på 2CI, men jeg havde intet læst om at musik kunne have så stærk en effekt på de visuelle forstyrrelser.

Så der ER altså efter min mening nogle klare forskelle på de psykedeliske stoffer. Selvom de slet ikke er store når man kigger på generelle virkninger - alle "naturlige psykedeliske stoffer" (altså psykedeliske stoffer minus ketamin, PCP, MDMA, Salvia osv.) giver sanseforstyrrelser, bevidsthedsforstyrrelser, ændring i tidsfornemmelse, forringelse af ego osv..

Jeg er ret enig med dig i det du siger, nemlig at hvert psykedeliske stof har sin egen "signatur" (det var det jeg mente når jeg skrev at hvert stof forstærkede forskellige aspekter af bevidstheden), men at "grundvirkningen" er meget ens. Og jeg synes at mange forveksler ting de oplever som konsekvens af grundvirkningen - en forstærkning, uddybning og hastighedsforøgelse af de processer der foregår i sindet - med en virkning der er iboende i stoffet. Det kræver nok en del trips at kunne skelne de to ting fra hinanden. Er i øvrigt helt enig i at LSD er mere klart og skarpt, mens svampe er mere drømmende og udflydende i virkningen.

Medlem
Brugeravatar

40-70 UG, hvis det bare skal have en mild visual og en eufiserende virkning.
70-150 ug, hvis det skal være en kraftig rus
150+ ug, vil jeg klassifisere som "overpowered"

Correct me if i am wrong

ps. jeg var skæv da jeg skrev det her, havde ædt 3 hash kager ;D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Katten skrev:
40-70 UG, hvis det bare skal have en mild visual og en eufiserende virkning.
70-150 ug, hvis det skal være en kraftig rus
150+ ug, vil jeg klassifisere som "overpowered"

Correct me if i am wrong

Det er sikkert meget gode dosisangivelser til nybegyndere. Men erfarne trippere tager gerne mere, nogle gange 200-400 mics eller endda mere, uden at føle det for voldsomt. Til skovfesten i fredags tog jeg 300 mics og havde et forholdsvist heftigt trip, men jeg tænkte også tanken, at det godt kunne have været kraftigere... Endnu kraftigere trips behøver heller ikke at være "overpowered". Jeg har det sådan med LSD, at når først ens bevidsthed er blevet overtaget af det, så betyder det ikke så meget, om man har fået 1 eller 2 mærker... Eller 2 eller 3... Det er ikke garanteret, at andre har det på samme måde.

For en nybegynder (og især en lille person på 60 kilo) ville jeg dog ikke tage mere end 100-150 mics max. 75-100 vil nok være smartere at begynde med. Får du kun en "sjov" effekt ved den dosis, du indtager, så tag det dobbelte næste gang. Jeg synes, at der er noget bodyload ved det... I den første del af et trip bliver jeg og mange andre anspændte, lidt rastløse og kan ikke finde sig til rette i sig selv... Det går dog over efter noget tid, og man kan nyde det. Men stadig kan man være en smule bundet til sin krop.

LSD og 2C-B kan i grunden godt sammenlignes visuelt, selvom der er små forskelle. I store træk er de fleste psykedeliske stoffer meget ens i deres visuelle effekter. Og både LSD og 2C-B kan frembringe ufattelig kraftige visuals.

Senest rettet af Minimal 03 jun 2008 00:08, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Ja det er rigtigt, jeg er bare lidt skævw

Lav Mag dans dans la ma dans dans dans

Junior medlem

Hey trippere,

Efter hvad jeg har læst og forstået, er setting meget vigtigt for trippet.

er glad for alle de dejlige reply's og glæder mig meget til trippe på lsd.

setting bliver det samme som da jeg tog 2cb, det var meget afslappende og interesandt. (Lille rum, med god musik og 2 gode kammerater man stoler på.)

tror jeg vil skrive nogle stikord ned når jeg er på trippet, for at kunne huske tilbage på det. kunne det være en god idé?

/heduz

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
tror jeg vil skrive nogle stikord ned når jeg er på trippet, for at kunne huske tilbage på det. kunne det være en god idé?

Ja, men det kan ikke garanteres, at du forstår noget af det du har skrevet, når du bliver normal igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]