kemal skrev:
Citat:
han sagde at jeg sagtens kunne lade mine planter stå indtil november / december, da de dels ville blive tørret lidt
... Og hvorfor skulle de blive tørret af det? Der er da dårligere vejr i de måneder, så det vil da nærmere have modsat effekt, hvis det begynder at regne meget eller eventuelt sne.
frost gør lufugtigheden lavere og derfor ville de blive tøret lidt
Rasta Drengen skrev:
Det ville sku se underligt ud med et hamp bed dækket af sne

jeg tror kun det er nogen få planter der kan finde ud af at overleve fornuftigt i vintermånederne. Altså hvis man har avlet planter der vokser i sne i mange generationer.. agtigt..
mener han sagde noget om at det entenlig ikke gjorde så meget om planterne døde, da de ville blive "møre" og det skulle være en god ting før man tøre dem :s
laver lige en lille sum up
argumenterne for ikke at lade dem stå indtil november / december er indtil videre.
- planten bliver overmoden så THCen bliver iltet og bliver til de mere stenede canibioler
- planten dør af hagl/hårdt vejr
argumenterne for er:
- planten bliver piret til at producere mere THC pga. frost
- Planterne tøre lidt og der bliver derfor kortere efterbehanligstid.
intil videre vejer det mest for at man ikke skal lade dem stå, vil dog stadig jeg prøve med en enkel plante og melde tilbage med feedback
Det jeg ville med denne tråd var mest at se på om argumentet om at THC er hamp plantens naturlige forsvar om frost og det derfor vil pire planten holder.