Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 08:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
sad og snakkede med en gammel hippi om dyrkning idag.

han sagde at jeg sagtens kunne lade mine planter stå indtil november / december, da de dels ville blive tørret lidt
og at planten ville gøre endnu mere for at producere THC, da det er plantens forsvar mod frost.
mit mod argument var så at tricomes ville blive over modnet så man ville ende med det største koger pot / skunk.

han argumenterede med at planterne vokser op af sneen i nepals bjerge og at THCén er dens naturlige forsvar mod frosten.

skal lige siges at "den gamle hippi" har røget fede i 40 år og ikke er dum, han er revisor og har været et år for at førdigøre et studie i kemi.

mit spørgsmål går ikke så meget på om det ville være en god ide at lade dem stå, men om det har noget på sig, og om der er nogle der har forsøgt sig med det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
min egen gamle farmand har snakket om dette også, har snakkede også om det skulle forstærke planten. dét og så give planten vand sjældent skulle gi' en heftig plante. men det er sgu ikke noget jeg ellers ved så meget om, er ikke den store hjemmedyrker ;-)

Moderator
Brugeravatar

Trikomerne krystalliserer og knækker nemmere af ved omkring 4 grader.
Hamp planter (i hvert fald spirer) dør hvis de får for meget frost. Det er noget med at cellevæggen brydes ved nedfrysning. Og som du siger så vil de nok være overmodne, med mindre man sætter dem i blomst sent, og så vil der være for få lystimer til at der kommer noget godt ud af det.

Jeg ville ikke gøre det.

Medlem
Brugeravatar

tror jeg vil lade en plante eller to stå bare for at se resultatet.
ved godt at tricromes bliver "stive" ved ca. 4 grader og at man udnytter dette når man laver ice, men som jeg har forstået det skal der allligevel rimlig meget vold til at få dem af alligevel.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
han sagde at jeg sagtens kunne lade mine planter stå indtil november / december, da de dels ville blive tørret lidt

... Og hvorfor skulle de blive tørret af det? Der er da dårligere vejr i de måneder, så det vil da nærmere have modsat effekt, hvis det begynder at regne meget eller eventuelt sne.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Det ville sku se underligt ud med et hamp bed dækket af sne :) jeg tror kun det er nogen få planter der kan finde ud af at overleve fornuftigt i vintermånederne. Altså hvis man har avlet planter der vokser i sne i mange generationer.. agtigt..

Dedikeret medlem

nemmerlig.

Jeg er så lidt i tvivl, om det gør fra eller til. Det kræver jo at thc'en også er skabt til at modvirke frosten, og det har jeg godt nok aldrig hørt om. Men dette emne skal jeg ikke gøre mig klog på.

Derimod ville jeg bare lige advarer dig om de regionale hagl-byger vinteren byder på. Hvis planterne støder på sådan nogle byger, som vi har haft iår og sidste år, så overlever de ikke! Og for at kvæle din sidste tanke om at hampen er stærk og kan klare det, så vil jeg da lige nævne at vinters hagl kan gennemhulle en presenning fuldstændig, som var den målskive for en gal iraker..

og hvis der skulle være mere tvivl så:
DR, vejret skrev:
Kæmpe hagl i Europa
17. jun. 2006 14.54 Vejret Opdat.: 18. jun. 2006 20.24

At kraftige regn- og tordenbyger ind i mellem kaster hagl af sig er ikke ualmindeligt i den europæiske sommer, når kontinentet varmes kraftigt op, men fredag blev alligevel speciel.

Langs et stort område fra den tyske Østersøkyst, ned over Bayern til det sydlige Spanien, voksede der fredag eftermiddag adskillige voldsomme tordenskyer op og flere steder faldt der meget store hagl, helt op i hønseægge størrelse.

Store Skader
Kæmpehagl springer ikke blot tilbage når det rammer objekter, i Andalusien i Sydspanien, samt i den tyske delstat Sachsen blev mange biler bulede, ruder blev smadret såvel i boliger som biler. Også markafgrøder er meget sårbare overfor haglbyger.

I Østrig blev en 15 km vejstrækning oversvømmet af muddderskred og 150 redningsfolk kæmpede hele natten med oprydning, flere frugtplantager led stor skade og de samlede skader er på 4 mill. euro.

Fodbold VM transmissionen i Leipzig og Berlin blev også kortvarigt forstyrret af den voldsomme aktivitet i atmosfæren.

Kilde

Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Citat:

... Og hvorfor skulle de blive tørret af det? Der er da dårligere vejr i de måneder, så det vil da nærmere have modsat effekt, hvis det begynder at regne meget eller eventuelt sne.

frost gør lufugtigheden lavere og derfor ville de blive tøret lidt

Rasta Drengen skrev:
Det ville sku se underligt ud med et hamp bed dækket af sne :) jeg tror kun det er nogen få planter der kan finde ud af at overleve fornuftigt i vintermånederne. Altså hvis man har avlet planter der vokser i sne i mange generationer.. agtigt..

mener han sagde noget om at det entenlig ikke gjorde så meget om planterne døde, da de ville blive "møre" og det skulle være en god ting før man tøre dem :s

laver lige en lille sum up

argumenterne for ikke at lade dem stå indtil november / december er indtil videre.
- planten bliver overmoden så THCen bliver iltet og bliver til de mere stenede canibioler
- planten dør af hagl/hårdt vejr

argumenterne for er:
- planten bliver piret til at producere mere THC pga. frost
- Planterne tøre lidt og der bliver derfor kortere efterbehanligstid.

intil videre vejer det mest for at man ikke skal lade dem stå, vil dog stadig jeg prøve med en enkel plante og melde tilbage med feedback

Det jeg ville med denne tråd var mest at se på om argumentet om at THC er hamp plantens naturlige forsvar om frost og det derfor vil pire planten holder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg er ret sikker på at det ikke er en fordel med planter så sent ude, alt for meget sløvende, for få solskinstimer og det faktum at væksten begrænses en del når temperaturen når under 10 grader

Derudover så er det ikke ligefrem normalt for en hampplante at have meget sne, så tvivler på at trichomes er udviklet for at hjælpe planter mod kulde

Af teorier omkring cannabisplantens trichomes er denne nok den dummeste imo

Det kan dog lade sig gøre at lade dem stå, et par nætter med frost plejer ikke at tage livet af dem, men så heller ikke længere. Sne kan de også overleve i begrænset tid, den isolerer også på varmen.

Men det ville være smart hvis sæsonen blev forlænget til december, så kunne sativa sorter modnes korrekt i DK

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Har hørt fra en hash vejleder at planten udvikler thc for at undgå at tørre ud.
Har hørt fra en anden hash vejleder at planten udvikler thc for at undgå insekter.
Har hørt fra en som havde snakket med en hippie at planten udvikler tch for at kunne klare frosten?
Har hørt fra en joint at planten udvikler tch så vi kan ryge det og komme i kontakt med ånderne :?

Kunne i teroien godt være all incl, men jeg tror ikke på vinterhamp...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]