Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ja
Hej alle sammen.

Jeg har en del erfaring med psykedelika.
Dog har jeg kun oplevet egodød på salvia- og nu også skunk.
Er der andre som har oplevet noget lignende? For det var ærligt talt lidt kritisk, da egodøden indtraf i metroen i KBH.
Jeg mistede først fornemmelsen af min krop. Rørte mig i ansigtet for at bevare overblikket, da min mund/hovede "smeltede" ud (og min kropsbevidsthed forsvandt).
Jeg kunne lige nå at mumle "salvia flashback, hjælp" til min kammerat, inden mit "jeg" forsvandt, og jeg sad som en passiv observatør til verdenen.
Jeg kunne i korte øjeblikke "kæmpe mig tilbage", hvilket jeg altid forsøger, da jeg ikke er i stand til at give mig hen i en sådanne oplevelse.
Det varede en time, hvorefter vi begav os ud i trafikken.
Her vandrede jeg i tre tilfælde ud på vejen, da jeg stadig havde svært ved at forholde "MIG" i forhold til den ydre verden. Jeg havde ganske enkelt knap nok genvundet mit "ego".

Men er der andre som har oplevet egodød på hash/skunk/pot?
For det er første og eneste gang det er sket for mig. (overdoserede en smule).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lyder sku ikke rart og godt at du ikke kørte bil, eller noget andet køretøj. Nej jeg køre ikke bil eller cykler når jeg er skæv. Jeg har kun oplevet egodød på dxm. Lyder ret vildt at få et så vildt flashback. Godt der ikke skete noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg har prøvet det mange gange. og de fleste gange var det uvante stedet og måske for lidt mad /sukker som gjorde udfaldet. Du var vist heldig din ven var med, en anden gang kan det måske betale sig at få noget sukker i kroppen og noget at drikke og så bare sidde den ud istedet for at begi sig ud i traffikken, alt det stress gør det kun værere efter mine erfaringer.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Burde man så ikke stoppe med at tage det lort. Det ender jo galt en dag ! Altså salvia o.l. Fuldstændig hul i hovedet, vidste ikke at det kunne give sådanne flashbacks. Har heldigvis aldrig rørt det lort.

Medlem

Det var ikke et flash back, selvom jeg sagde det.
Jeg kunne ganske enkelt ikke formulere mig, og forsøgte i desperation at indvie ham i min tilstand- derfor valgte jeg at sige det, så han ligesom forstod at jeg havde et "problem".
Så det var på ingen måde salvia d. som gjorde noget, men tror jeg valgte at sige at jeg havde fået et salvia flash back var for at han forstod mig, da jeg havde fortalt om min oplevelse på et tidspunkt.

DoYouSpeakWak:

Måske har du ret. Jeg har bare ikke oplevet lignende. Jeg har oplevet svimmelhed o.lg. men dette var ala et kraftigt psykedelika. Hvis det er pga. lavt blodsukker, bør man ihvertfald tage det med i sin overvejelse inden man ryger på et offentligt sted.
Min anden teori er at jeg ganske enkelt fik en for høj dosis, pga. skunkens uventede kvalitet.
Men normalt oplever jeg ikke cannabis på den måde- heller ikke når jeg får for meget eller er sulten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Doseringen har helt sikkert også noget at sige, især hvis i har eye-ballet den(ingen vægt). Og nogle skunk sorter er meget psychoaktive ift andre. Men normalt tager de her sorter længere tid at gro og giver mindre udbytte, så hvis det var skunk købt på staden kan jeg næsten garantere at det ikke så meget var skunken men mere din tilstand der gjorde forskellen og til sidst, så er der også forskel på hvordan vi hver især oplever en thc rus. Men oplever du ofte svimmelhed og den slags når du ryger ? Sådan mere end dine venner f.eks gør.

Mvh Mikkel

Medlem

Altså, jeg oplever svimmelhed hvis jeg blander med tobak- men det er fordi jeg er EKSTREMT følsom overfor nikotin. Jeg oplever aldrig paranoia osv.

Dette var en ren skunkjoint, med skunk fra staden, som jeg iøvrigt finder ganske psykedelisk i forhold til hash. Jeg har aldrig oplevet tankemylder osv. på hash, og jeg ryger aldrig dårlig kvalitet, da jeg ikke vil udsætte mine lunger for det.
Men altså, det som undrer mig er at det var selve rusen. Der var intet ubehag, men effekten var bare så overvældende.
Hvis jeg kunne opnå tilstanden bevidst (altså med en opmålt dosis, hvor det er overlagt) ville jeg bestemt forsøge et par eksperimenter.
Mit indtryk er dog at højdosis THCrus ikke er så voldsomt psykedeliske (som jeg vælger at kalde en egodødsoplevelse).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har aldrig røget mig så meget ned, men jeg har sgu kigget i spejlet på en gang Cinderelle 99 og sagt "jeg aner ikke hvem jeg er" :lol:

God cannabis - om det er hash eller skunk - har efter min mening en sær evne. Evnen til at finde alt naturligt forekommende i din bevidsthed og forstørre det, og det undre mig slet ikke at nogen har oplevet ego-død på det.

Der er også noget med at hash kan virke anderledes alt efter ens kropslige tilstand. F.eks. synes jeg det er helt vildt at ryge efter lang tids fysisk udfoldelse. Mig og brormand blev ramt fuldstændig urealistisk af en California Orange Bud efter at vi gik fra Hovedbanegården ud til Forum i højt solskin og lige havde spist en ordentlig burger. Han blev så ramt, at hans ben simpelthen ikke lystrede og han måtte støtte sig gevaldigt til den nærmeste husmur. Men det var lidt fra egodød. Den tid den sorg? ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes, i høj grad, at god skunk er et godt psykedelika så det kommer ikke bag på mig. Har ikke selv prøvet ego-død, men har prøvet andre sjove ting de få gange jeg har røget skunk. Min gode ven fik dog en gevaldig opringning engang vi havde røget god hash på chillum. Jeg ved ikke om det var decideret ego-død men det påvirkede ham meget. Lige på sidelinjen: så kommer der White Widow til mig i morgen. Glæder mig meget :)

Medlem
Brugeravatar

Funky Fungus: Hvor tit ryger du cannabis? - og mere væsentligt måske - hvor tit ryger du skunk? Er man bare vant til at ryge hash i moderate doser, er det den klassiske rus som alle kender. Selv har jeg haft nogle gange hvor jeg også har været langt, langt væk, i en tid hvor jeg havde et dagligdagsforhold til cannabis. Northern Lights som mit bedste eksempel. Men for folk som prøver at ryge skunk - i en solid dose - uden at have røget skunk før, kan det virke som om verdenen falder ned rundt om én. Jeg har på det sidste oplevet det med flere forskellige der har haft lyst til at ryge med. De var simpelthen så langt væk at de knapt nok var ved at komme i kontakt med.
Jeg tror bare det er et spørgsmål om kvalitet samt dose, så kan (næsten) alt forekomme.

Medlem

Søren00 skrev:
Men for folk som prøver at ryge skunk - i en solid dose - uden at have røget skunk før, kan det virke som om verdenen falder ned rundt om én. Jeg har på det sidste oplevet det med flere forskellige der har haft lyst til at ryge med. De var simpelthen så langt væk at de knapt nok var ved at komme i kontakt med.
Jeg tror bare det er et spørgsmål om kvalitet samt dose, så kan (næsten) alt forekomme.

Ja, er helt enig. God skunk kan sende dig ret langt væk hvis du ikke er vandt til at ryge, eller kun har røget almindelig hash til tider. Det er lidt ligesom guldkakao og brownies, som også kan komme bag på en hvis man er uvandt (læste et sted at leveren omdanner THC'en til et mere psykoaktivt stof, som giver voldsommere effekt end ved rygning, hvilket jeg helt klart selv har oplevet før, hehe).

Da jeg startede med at ryge det skunk, som jeg har røget dagligt i en rum tid nu, blev jeg ret overrasket over effekten, havde sådan set hallucinationer og voldsomme næsten ud af kroppen oplevelser ofte, som svagt kunne sammenlignes med svampe. Har dog aldrig oplevet noget som voldsomt som beskrevet her i threaden, kun påvirket af THC, synes at det lyder ret voldsomt. Har prøvet noget lignende under et svampetrip hvor jeg ikke helt kunne styre mine egne bevægelser og vandrede lidt rundt uden rigtig at vælge hvilken retning jeg gik i, jeg oplevede også samme aften at hver gang jeg ville snakke, så væltede det ud med afbrækkede ord og sætninger helt ukontrolleret, usammenhængende og voldsomt hurtigt, hvilket gav mine kammerater lidt noia på, for det lød sgu ret sygt. Men det var også det første rigtige svampetrip jeg oplevede og var meget overrumplet, hehe. Det var en helt 100% positiv oplevelse dog.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]