Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 149 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Yir! Købte billet i fredags.. Fuckin fee'

Must see:

Teitur
Cat Power (Lækkert countryagtigt)
Tina Dickow
L.O.C.
Valravn
Neil Young
Beardyman (Human beatbox)
Radiohead
José Gonzáles (Smooooth)
The Streets
Black Mountain (Psychedelisk 70'er rock)

Og så en masse heavy!!

Nogen der ka' anbefale noget danceable elektronisk musik i år?

Syns det lyder grineren med "Slagsmålsklubben" :lol:

Dedikeret medlem

Cubensis: Du skal se Digitalism! Ellers er der som nævnt tidligere Goldfrapp, jeg overvejer at se dem selv om jeg ikke ligefrem er overvældet over det jeg hørte. Du kan jo tjekke det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Cubensis skrev:
Yir! Købte billet i fredags.. Fuckin fee'

Altså jeg ville helt klart anbefale dig at gå op og se
Magnetic Man feat. Skream & Benga.
Det er lidt mere dubbet, men rigtig smooth lyd, og meget dansabelt :P
Tjek ham eventuelt ud på Youtube!! Også Skream!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Puhash... Så ser det sku os ud som om naren bliver nødt til at komme på mudstock alligevel:) Glæder mig til at se jer alle sammen...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Cubensis skrev:
:lol:

_C_H_E_M_I_C_A_L_ _B_R_O_T_H_E_R_S_! Ellers som nævnt længere oppe: Digitalism og Skream+Benga ... udover det vil jeg skyde på Familjen og Fedde Le Grand+Friends =)

Medlem

Tirsdag??

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Morfman skrev:
Tirsdag??

Yes tirsdag den 1. juli :wink: Hva' prøver du og sige :?:

Billede
HE HE.... :twisted:

Senest rettet af Қeta-Smølfen 22 maj 2008 19:35, rettet i alt 3 gange.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Keta-Smølfen skrev:
Roskilde Festival er imod stoffer

At tage stoffer er farligt, asocialt og ulovligt. Stoffer giver en utilregnelig adfærd, der kan ødelægge festivaloplevelsen for andre.

Stoffer er ulovlige på Roskilde Festival ligesom i resten af Danmark. Derfor vil politiet være til stede og håndtere stofrelaterede overtrædelser efter dansk lovgivning. Hvis du ser en person, der er syg, deprimeret eller bange og måske påvirket af stoffer, kan du kontakte en festivalmedarbejder, som vil gøre alt for at hjælpe vedkommende.
Billede

Minder mig om 2004 hvor de kørte de dér "Roskilde Against Drugs"-budskaber på storskærmene lige før Fatboy Slim spillede på Orange Scene.

... da han så gik på begyndte storskærmene at vise kæmpestore piller og smiley-faces.

Medlem
Brugeravatar

Nogle der så har et godt "smugler" råd?
Altså at få weed og sån ind?
(Mit første Roskilde)
:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er aldrig blevet undersøgt af politiet, på Roskilde, eller på vej dertil. Jeg kender heller ikke nogen der er blevet det, og i Roskilde-tråden sidste år, var der, såvidt jeg husker, ret bred enighed om, at det ikke er noget man ska' bekymre sig om.
Bare put stofferne i din taske, eventuelt så du let kan komme til det, og eventuelt smide det fra dig - men så'n gør man vel altid :wink:

Ellers plejer politiet på pladsen at vende det blinde øje til joints og deslige. Med mindre du sidder og fixer lige foran dem, så vil mit foreslag være, at du ikke ska' være nervøs, bare du under festivalen bevarer en anelse fornuftig tankegang - lad være med at være alt for åbenlys, la' være med at lave et skilt om "Ecstacy 20 kr" :)

Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey allesammen. Jeg skal ligesom salhcin også på Roskilde første gang (og mange andre garanteret også). Jeg oplevede sidste år på Langelands festivalen, at politiet kom med hunde og lavede razia mod en masse camps. Heldigvis kom de ikke til mit telt :)

Men er der nogen der har oplevet det før, eller ved de godt, de ca. ville finde milliard ton hash og skulle smide halvdelen af festivals-deltagerne hjem :P

Junior medlem

Det sker ikke på roskilde, det kan du være helt sikker på. Det få betjente der er, går bare rundt og hygger sig. Du skal nok ikke sniffe coke lige foran dem men det er min erfaring at man sagtens kan ryge en joint i deres nærvær. Jeg plejer gerne i mine branderter at spørge dem om de har fundet nogen stoffer på festivallen - de plejer så at sige nej hvor efter jeg svarer: Kan i så ikke lige sige til hvis i gør?
Denne ulideligt dårlige, og tilbagevendende, joke har aldrig fremkaldt andet end latter fra politiets side så generelt vil jeg sige de er meget afslappede.
Roskilde festival ligger generelt meeeeeeget langt fra langeland på alle områder!

God festival :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark - Uk - Norway - France
af havd jeg har hørt fra dem jeg kender som tager på roskilde så er de tværtimod blevet hårdere hvad angår den slags..

Junior medlem

At roskilde skulle være blevet hårdere mod narko? det har jeg ikke oplevet. Hvordan hårdere?

Jeg er klar over at de kører en kampagne der hedder Roskilde against drugs men det er jo rent propaganda eller spil for galleriet om man vil, der er jo ingen reelle tiltag bag den. Det eneste man oplever er bannere, storskærme, bus reklamer, flyers og så videre der fortæller om kampagnen. Og selvom informationen ikke altid er lige objektiv vil jeg sige at kampagnen opfordrer mere til at man skal passe på hinanden og hjælpe dem der evt. er kommet galt afsted end den prøver at "straffe" folk der tager stoffer.
Et eksempel: For et par år siden var der en hollandsk pige der fik klippet sit armbånd fordi hun blev taget i at ryge en joint, da dette kom ledelsen for øre fik hun med det samme sit armbånd igen samt en undskyldning og beklagelse over fejlen (og medarbejderen der havde gjort det) da det ifølge ledelsen absolut ikke er Roskilde festivals mål at straffe folk der ryger hash.

Jeg vil holde på at Roskilde er et meget frit sted for folk der tager stoffer. Der findes ikke mange lejre hvor der ikke bliver røget en joint ind i mellem og det er min erfaring at politiet kun foretager sig noget hvis de får en anmeldelse eller hvis kriminaliteten bliver begået lige foran dem (joint rygning undtaget). Jeg har aldrig oplevet eller hørt om hverken stik prøver i telte, hunde patruljer, drugwipes eller andet crap. Og jeg selv og min omgangskreds har vel omkring 100 festivaller på samvittigheden tilsammen.
Jeg har set folk vade forbi politiet fuldstændig blæste på keta, jeg har set folk rende rundt med t-shirts med diverse slogans for stoffer (hårde stoffer) og jeg har set folk ryge jeg ved ikke hvor mange joints helt og aldeles offentligt og med politiet i nærheden uden at der er blevet skredet ind.
De eneste oplevelser jeg har med at politiet skrider ind over for personer, er når jeg har set dem anholde eller smide diverse sigøjnere der stjæler fra teltene eller sælger øl uden tilladelse ud.
Man bliver heller ikke visiteret eller noget som helst i indgangen som der er en der virker bange for i et af indlæggene længere oppe.

Roskilde er generelt noget helt særligt, der er næsten 100.000 mennesker der drikker sig banke lamme i en uge og alligevel er der færre voldtægter og mindre vold end der er i en almindelig dansk provinsby en lørdag aften. Dette siger noget om stemningen og gør jo også at politiet ikke ser nogen grund til at begynde med diverse tiltag mod f.eks stofbrugere da alt jo i forvejen forløber ekstremt fredeligt omstændighederne taget i betragtning. If it aint broken dont fix it kunne man fristes til at sige.
Der plejer godt nok at være en enkelt svensker eller to der OD'er hvert år men det kan man vist ikke stoppe ligemeget hvad man gør.
Jeg tror generelt at politiet synes det er en dejlig hygge tjans at komme på festival og se en masse glade mennesker samt måske at høre lidt musik (der plejer ihvertfald gerne at stå en 10 betjente og småsludre i nærheden af orange ved de store koncerter).

Så med mindre man begår vold, voldtager, systematisk stjæler fra telte eller systematisk sælger stoffer tvivler jeg stærkt på at man overhoved kommer i kontakt med politiet.

Den gennemsnitlige festival gæst og stofbruger har i min optik absolut intet at frygte. :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Shroom skrev:
Der plejer godt nok at være en enkelt svensker eller to der OD'er hvert år men det kan man vist ikke stoppe ligemeget hvad man gør.

Jeg var ude for en uhyggelig oplevelse på roskilde station for 2 år siden. Jeg er på vej hjem fra festivallen mandag morgen. Der kommer fyr hen til mig mens jeg står i kø til billetautomaten, og spørger om ikke han måtte komme foran fordi han var bange for at han ellers ikke ville nå toget. Det var der ikke rigtig nogen der tog sig af for vi andre ville jo også gerne med. Lidt efter mens jeg står og betjener automaten begynder folk i køen at snakke og råbe og køen går i opløsning. Det viser sig at fyrens ven som lige er kommet op fra tunnelen tynd, afkræftet og ligbleg i hovedet er drattet om på perronen. De kan ikke få liv i ham, og falck kommer og forsøger at genoplive ham. Jeg fandt aldrig ud af om han klarede den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lyder virkelig skræmmende..

Sidste år blev min søsters telt også rippet for det hele, mener jeg.
Men - for at få erstatning kan man vidst nok, ikke hæng mig op på det, tage et billede af sit telt, som så er aflåst, og i så fald kan man få erstatning hvis det skulle blive røvet.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Arg, sidste år druknede jeg jo helt i mudder og andet filøjs.
Så jeg venter ihvertfald personligt til '09. Ingen tvivl om at det var en super fed gang sidste år, men til trods af det er jeg måske lidt for sart desværre. Men ja Tiesto og Trente var fremragende.
- Og mon ikke der kommer en masse sol i år? G'damn'it!
Ønsker ihvertfald jeg alle en lækker festival med masser af sol og gode trææpz!

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Lige et lille link til Byggemand Bob camp '08 på facebook til dem som har bruger der :wink:

:arrow: Klik på billedet
Billede

Senest rettet af Қeta-Smølfen 16 jun 2008 09:44, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg skal ind og være portvagt. Så det er mig der tager jeres stoffer :D

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Jeg læste en tråd om roskilde 07'. Der var en checkliste på ting der bare var et must at få med.
Kunne der ikke blive lavet en igen?=)
Hvis folk evt. har fået flere ideér : )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 149 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]