Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej!

For første gang har jeg valgt at lave grow i år.
Regnede med at så længe jeg IKKE tørrer mit skunk i solen, men derimod hænger det i en tråd ned fra loftet i et mørkt rum 14 dage, det ville være nok. Men har så hørt at man skal "vandtørre" sit skunk. Altså tage alle sine dejlige skunk topskud og smadre alle sine krystaller ved at smide det i varmt vand og lade det trække i et døgn, inden man tørrer det.

Dette har jeg meget svært ved at forstille mig, men vedkommende siger at skunken får den klamme *clorofol efter smag ellers.

Er det rigtige at skunken får den efter smag selv om man IKKE tørre det i sol lys?

Venlig hilsen Crunk.

Moderator
Brugeravatar

Tjah, kommer an på hvordan man tørre det, altså temperaturen, og ventilationen i rummet.

Ideen med "vand tørring" er at klorofyl er vandopløselig, så vidt jeg husker skal vandet ikke være varmt, men i hvert fald over 4 grader så krystallerne ikke fryser og knækker af, derfra kan man så udskifte vandet engang imellem og tage det op og tørre, eller blive ved med at have det i vandet, og tage det op efter brug og tørre.

Dedikeret medlem

Det her har jeg godt nok aldrig hørt om. Skulle det mindske tørringstiden? Det virker lidt langt ude...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg prøvede watercuring i efteråret og synes ærlig talt ikke det var bøvlet værd. Smagsmæssing var resultatet udemærket, men skuddene så ikke nær så godt ud. Og så lugtede det skidt mens det stod på. Du kan sagtens opnå gode resultater med et syltetøjsglas. Når din skunk er så tør at stænglerne ikke er seje længere, lægger du skuddene i syltetøjsglas og lufter ud ved dem ca. dagligt. Du kan så tilføje ting som appelsinskræller og vanilje, hvis du er til den slags. Anyway, så bliver smagen bedre og mindre klorofylpræget jo længere de ligger. Mit får lov at ligge til det fra året før et gået op i røg. Det er vist er afsnit i CF guiden om curing/efterbehandling. Den har du selvfølgelig læst, når du er ny i faget :wink:

Hvis du prøver med vand, så søg på siden. Der er en længere tråd om emnet. Og det er, som Bismann siger, vandhane koldt vand der skal til.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Tak for hjælpen!
Efter overvejning vil jeg ikke bruge vandmetoden, da jeg tror på jeg nemt kunne komme til at ødelægge en masse dejlige skud på denne måde.

Hvis jeg tørre dem i i et mørkt rum, og et syltetøjsglas bagefter - så er klorofyl smagen da ikke særlig stærk er den?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
crunk skrev:
Tak for hjælpen!Hvis jeg tørre dem i i et mørkt rum, og et syltetøjsglas bagefter - så er klorofyl smagen da ikke særlig stærk er den?

Ikke hvis du gør det grundigt og først og fremmest giver sig god tid. Du kan i nogen grad se på farven hvordan det vil smage. Jo mere grålige skuddene er, jo bedre.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]