the-red-pill skrev:
Hvorfor ville det være fedt at folk lammer sig på den dag? Det er bare en dårlig undskyldning for at lamme sig i en stor forsamling. Det giver godt nok en herlig fællesskabsfølelse, MEN som sagt- dårlig undskyldning. Drop det og lam dig en anden dag.
Jeg tror du misforstår mig.
Folk ska' selv bestemme hvordan de vælger at fejre sin 1. maj, man (du) kan ikke bare sætter grænser op for hvad der er "god 1. maj etikette".
Og en dårlig undskyldning? Er "fredag" og "lørdag" ikke også bare en dårlig undskyldning? Hvad med sidste skoledag? Sku' eleverne hellere tilbringe en tilbagetrukken dag, hvor de reflekterer over de færdigheder, de har tilegnet sig, samt hvorledes de personligt har udviklet sig?

Nej tak!

At du føler det højner din solidaritet eller whatever at høre på (forudsigelige) taler, betyder ikke det forholder sig sådan med alle andre.
Jeg må også sige, at jeg langt hellere synes folk skulle bruge dagen som en undskyldning for selv at finde på noget sjovt at lave, noget der kan huske deres medmennesker på at det er 1. maj.
... i stedet for at troppe op foran talerstolen og bræge billigene når deres leder afslutter den sædvanlige smøre - i dagens anledning hældt i 1. maj flasker