Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 23:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ?P0T/SKUNK?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Tror ikke helt jeg har forstået forskellen på en Pot plante og en Skunk plante. Jo, skunk er kræftigere og giver muligvis også større buds, men jeg forstår det ikke helt. Er pot bedre Dk-klima egnet eller hvordan?
Jeg tror det eneste hash jeg ikke har røget er pot.

Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
pot/skunk er ikke hash men det er planter hvor hash kommer fra. pot og skunk er sådan set det samme men skunk er noget kræftigere det har noget med thc %´en at gøre skunk for ikke større buds og de er begge gode til det danske klima HVIS de blomstre hurtigt altså 6-9uger alt der hedder noget med early er godt til at dyrke i danmark har selv gang i early durban er ca 9cm høje nu og skal snart ud men ellers noget pot der er dyrket i danmark i mange år kan også bruges så man ikke bare tager en plante der kommer fra afrika også dyrker den i dk det for du ikk noget ud af da den ikke kan nå at blive færdi men af pot der kan dyrkes i dk er nordsjællandskpot, Garden Gangster´s Outdoor Mix, BBQ - Bwana´s Balcony Queen, sydfynskpot osv. men lowryder kan også bruges de giver bare ikke så meget men det er en god skunk

Medlem
Brugeravatar

Okay tak :) . Jeg tænkte bare over at det så i bund og grund er "dumt" at dyrke pot, hvis den vokser lige så godt og får lige så store buds som skunk planter.

I år gror jeg,

Lowryder (x10)
Oldfarmer Nepal (x10)
Thy PotMix (x10)
DCF's UdeSkunkMix (x10)
G-Mix (x10)
Royal Dane (x10)
Grøn Midtsjælland (x10)
DCF's PotMix (x10)
Pot x Purple Peace (x10)

Og lige noget der ikke har så meget med tråden at gøre, men jeg forstår ikke hvorfor så mange af mine planter er døde. Jeg startede dem inde under 200 W indtil de kom op af jorden. Jeg satte dem ud (for ca. 2 uger siden), og stort set alle mine RD, Udeskunkmix, og nogle af de andre er døde :(
Har ikk lige taget pic af det, men stilken er så tynd som tandtråd og de ligger vandret med jorden. Jeg har en idé om at det er kulden der har dræbt dem. De har ikke fået for lidt eller for meget vand. De har fået regnen, og jorden er stadig halv fugtig. Og desuden har de heller ikke vokset overhoved, siden de kom ud for 2 uger siden. Har heldigvis stadig nogle overlevende Thy Pot og Pot mix, og en del frø der ikke er sat igang endnu. Der har været enkelte natte temperaturer lige under frysepunktet siden de blev sat ud. Men stadig surt da jeg havde glædet mig enmormt til at dyrke RD i år. Har kun 2 RD frø tilbage som jeg har sat til spiring idag.

Jeg fik en god potion frø fra en ven, og ingen ved hvad det er for et strain, men de gror skide godt i forhold til mine frø fra DCF. Alle sammen er overlevet og har meget større blade end dem fra DCF, og de har fået samme kulde.

Jeg gider ikke igen til at smide dem i potter først, imorgen smidder jeg de sidste 30 frø direkte i jorden når de har åbnet sig. Kan jeg ikke bare lave en lille fordybning i bedende med noget prikkeljord og evt leca ting?

Håber der er nogen der har noget indput til min plan, eller til hvorfor mine små planter er døde. og hvorfor pot planterne overlever bedre en RD, SKUNKMIX, G-MIX, og andre.
På forhånd tak

Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
jo de er døde af kulden det har jo været frost og grunden til at nogen har over levet kan være mange ting men det kan være fordi det er en bedre strain dem fra DCF er jo bare fra nogen der selv dyrker så de er ikke altid så gode dem du har fået fra en ven kan jo være fra en mere prof dyrker men nogen kan bare ikke lide kulde

Medlem
Brugeravatar

Oki, danke:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]