Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey allesammen.

Jeg har nu prøvet 4 svampe trip fordelt over 6 måneder.

Den største dosis har været på 2.7 Cubensis, det blev alt for vildt for mig.

Men jeg har lagt mærke til noget, hver gang svampene begynder at virke, det er at jeg bliver så fandens rastløs.
Det er simpelthen ubehageligt.
Ved aldrig hvad jeg skal give mig til, vælter rundt i min seng, vender og drejer mig på gulvet osv.
De gange jeg har haft vellykkede trips har været på 1.5g og der har jeg også været utrolig rastløs indtil vi fik røget en joint.

Skal lige siges at jeg har et hverdags forbrug af thc, som ikke er voldsomt overhovedet..

Nogle som også oplever denne rastløshed.??
Mvh Stangss

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
ja oplever en rastløshed men det som jeg synes er sjovt.. er at sidde og fokusere på svampene.. kan du se noget ændret osv det synes jeg er meget sjovt snak med din trip ven eller et eller andet...

Titel:
KingOfBongbong skrev:
ja oplever en rastløshed men det som jeg synes er sjovt.. er at sidde og fokusere på svampene.. kan du se noget ændret osv det synes jeg er meget sjovt snak med din trip ven eller et eller andet...

Rastløsheden er mega ubehagelig.
Jeg kan ikke koncentrere mig om ting, feks at snakke og holde et emne.
Jeg farer rundt i lejligheden og prøver at finde noget jeg har lyst til, det ender med jeg bliver sur :(
Da jeg tog en dosis på 2.7 cubensis udviklede det sig til et badtrip da jeg blev så rastløs, jeg kunne slet ikke holde fast i noget, det var som om jeg druknede i visuals, det var ikke skræmmende, men de gav mig en rigtig irreterende følelse i hele kroppen.

Det forsvinder først når jeg ryger en pind, Kan det tænkes at min krop har brug for thc
?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stangss skrev:
KingOfBongbong skrev:

Rastløsheden er mega ubehagelig.
Jeg kan ikke koncentrere mig om ting, feks at snakke og holde et emne.
Jeg farer rundt i lejligheden og prøver at finde noget jeg har lyst til, det ender med jeg bliver sur :(
Da jeg tog en dosis på 2.7 cubensis udviklede det sig til et badtrip da jeg blev så rastløs, jeg kunne slet ikke holde fast i noget, det var som om jeg druknede i visuals, det var ikke skræmmende, men de gav mig en rigtig irreterende følelse i hele kroppen.

Det forsvinder først når jeg ryger en pind, Kan det tænkes at min krop har brug for thc
?

Måske har det også noget at gøre med, at du ryger Cannabis. Den blanding kan godt virke meget stærk for nogle, fordi det helt sikkert forstærker trippet. Prøv at lad være med at ryge næste gang. Det er da også bedst at prøve med den rene svampeeffekt først.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg har fået det sådan der med svampe efter ufatteligt mange trips der er gået godt.... Nu kan jeg ikke spise de små sjove fætre mere og må holde mig til lucy, ingen rastløshed, intet badtrip...

Men gør noget gak, få dig selv til at grine, gør noget fuldstændig langt ude så i alle sammen flækker af grin....... har jeg set virke mere end en gang...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
de fleste af mine comeups på svampe, har også noget underligt over sig, rastløs kan man vel godt kalde det, men det ophører dog når jeg bryder igennem..

Men hvis jeg nu har taget en alt for lille dose svampe og ikke bryder igennem, så har jeg den rastløse fornemmelse under hele rusen...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Den rastløshed jeg har oplevet har kun været til det bedre: skabt humørløft og spøjse indfald.. Men ellers så se en film så du tænker på noget andet? Epic Movie kan anbefales - ikke fordi den er god, men den er satme sjov på svampe!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
det er sq meget sjovt så forskelligt det er for person til person.. har spist 4 gram cubensis uden noget negativt rigtig... jeg tror måske det kunne være en god ide at gå trippet i gang.. så man brænder noget energi af og laver noget sammen tidigt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tag dem mindst en gang alene så får du se hvorfor du bliver så rastløs når trippet begynder ;). Det er meningsløst at kæmpe med det eller prøve at afdæmpe det.
Jeg kan faktisk godt lide den rastløshed. Vælter over sengen, strækker musklerne, sætter knogler på plads osv. ;), det føles som en god fysisk opvarmning, især fordi jeg får en fornemmelse af kulde samtidig med rastløsheden. Man ved, at der begynder at ske noget stort! Bagefter bliver jeg dejligt stimuleret og inspireret. Så løber jeg rundt, krammer træer, vælter over græsset, leder efter ukendte livsformer, beder til Solen osv. ;). Jeg kan også lide at tegne, når rastløsheden er gået. Man jeg er altid nødt til at lave min lille "svampe-yoga" i trippets begyndelse. Det kan se mærkeligt ud, men dem jeg tripper med forstå det godt. Nogle af dem har det selv sådan, så jeg opfordrer dem til at strække musklerne godt ud og så hengive sig til trippet bagefter istedet for at fokusere på de mærkelige fornemmelser og lade spændingen gro.

Jeg tror, at denne rastløshed dukker op hos folk der selv er rastløse indeni, tja... eller dem der er følsomme, hvis de foretrækker det bedre end at blive kaldt for rastløse :P.

Og så mine 25 ører til emnet - hvad tror I svampene er? Er det der bare for sjov, hygge osv.? Bad trips? Ja, de viser vores svage sider, skræmmende sandheder om os selv og så tror I stadigvæk, at de er døde, at de bare er noget kemi? De er den ægte kommunion og hvis man behandler dem forkert, kommer til dem med en dårlig indstilling, uden respekt, så kan de meget gerne vise helvede til en! :evil: :twisted:
De er her for at belære os om verden, om os selv, så vis dem respekt og giv dem lidt af dig selv, så får du noget til gengæld. Hengiv dig til dem uden frygt, så bliver de venlige ;). Lad dem vise sine hemmeligheder til dig.

Titel:
Mit badrtrip på 2.7 var også utrolig dårlig set og setting.

Jeg har aldrig prøvet at trippe udenfor, har kun sat på mit kollegieværelse, da vejret aldrig har været til det, måske er det der gør at jeg bliver så rastløs.
Tror at jeg vil tage i skoven næste gang også evt prøve med lidt over 2g.

Tak for svarene alle sammen, det giver mig lidt stof til eftertanke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du har måske også ret i det, at du bliver rastløs fordi du sidder på et lille værelse. Jeg kan huske mit første syretrip. I tre timer gik jeg bare frem og tilbage i min lejlighed. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre og jeg vidste bare, at jeg skulle lave et eller andet. Til sidst besluttede jeg at komme ude og det hjalp.
Og hvis du vil tage til skoven (rimelig god ide), så tag en ædru person med. En som du stoler på, og som har erfaringer med psykedelika, eller bare en der kan tolerere din mærkelig opførsel, når den kommer, uden at sende forkerte signaler til dig (må ikke grine af dig og sådan). Du kan også få tanker om, at du er faret vild osv. og det må du heller undgå :P. Det kan din guide hjælpe med.

Der er forår nu! Verjet bliver flot! Jaa! :D
Så... held og lykke! :)
Jeg skal nemlig også på en skovtur snart ;]

Titel:
Medlem

A.Z.BEST skrev:
en der kan tolerere din mærkelig opførsel, når den kommer, uden at sende forkerte signaler til dig (må ikke grine af dig og sådan).
DET kan jeg kun være enig i. Der findes ikke noget mere nedtrykkende end folk der siger "Hæhæ, du er godt nok langt ude, hva? Haha!". Det gør mig faktisk næsten decideret sur når folk siger den slags, både når man tripper, er skæv eller bare godt gammeldags fuld - så jeg plejer altid at gøre det klart for folk at det gider jeg bare ikke :D . :D

Dog synes jeg også næsten altid at den slags kommentarer kommer fra folk der er meget uerfarne med den psykedeliske oplevelse...

(Minder mig i øvrigt om dette Jimi Hendrix-citat (Fra "If 6 Was 9"):
Citat:
White collar conservative flashin' down the street
Pointin' their plastic finger at me, ha !
[...]
I'm gonna wave my freak flag high, high !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Den rastløshed oplever jeg også, men den ekstisterer kun indtil der bliver sat noget fed psychedelic/goa på anlægget, med go volumen.

Det virker ihvertfald for mig.

Jeg har taget et trip igen, på 1.8 g cubensis.
Jeg gik en tur ned til havnen med 2 gode kammerater for at nyde den flotte udsigt der om aftenen.
Rastløsheden satte igang 5 minutter efter indtagelse.
Jeg foreslog vi skulle gå en lille vandretur, men det hjalp intet.
Rastløsheden er direkte ubehagelig.
Den sidder helt ude i fingerspidserne, og gør at jeg slet ikke kan slappe af.
Ligemeget om jeg står op eller ligger ned eller rører mig.
Vi kommer tilbage til min lejlighed og jeg får lyst til at smutte med det samme igen, men aner overhovedet ikke hvad jeg vil.
Det er som om at jeg drukner i visuals og jeg er helt alene ude i en ørken hvor ingen kan hjælpe mig. Trippet bliver dog bedre en time eller 3 når jeg føler jeg kan mærke jorden under mig igen, og vi ryger en lille pind og det bliver skidehyggeligt og symbolsk.

Jeg er næsten kommet frem til at jeg ikke rigtig er klar til svampe, men måske skulle jeg prøve nogle andre end mexikanske cubensis.

Hva siger i ?

Mvh

ps. Det hjælper lidt at rejse sig op og gøre gakkede ting :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stangss skrev:
Rastløsheden satte igang 5 minutter efter indtagelse.
Jeg foreslog vi skulle gå en lille vandretur, men det hjalp intet.
Rastløsheden er direkte ubehagelig.

Jeg har næsten umuligt ved at tro, at du i løbet af 5 minutter kan have optaget så meget psilocybin, at du begynder at blive totalt rastløs. Det ligner mere en art placebo. Jeg tror i hvert fald din rastløshed er der i forvejen - du er lidt stresset, spændt, oppe at køre, uha svampe er jo lidt farlige, du skramler rundt med glas og bestik oppe ved håndvasken, virker lidt manisk osv. osv.

Prøv og snyd dig selv en dag. "Beslut" at nu tager du svampe, og sig evt. at "så, nu er de spist" ... og se så om du ikke kan se akkurat samme nervøsitet brede sig 5 minutter senere. Jeg vil tro du kan gentage forsøget med succes, hvis du ellers i almindelighed kan få den slags suggestion til at virke.

Du kan have brug for at gå langsommere og mere meditativt til værks. Her er par ideer:

1. Spis 0,25 - 0,50 gram svampe af gangen og lad der være ca. 20-30 minutter mellem hver indtagelse:

Du kommer meget langsommere og blødere op og mange af de ubehagelig effekter plejer at være mindre. Samtidig kan du stoppe i tide og simpelthen lade være med at indtage det sidste halve gram.

2. Sats på en lavere dosis:

Mine erfaringer med svampe siger mig, at doiser på 1-1½ gram er groft undervurderede. Jeg har taget både 3,8 og 4,0 gram cubensis og ingen af disse trips var gode. Mit bedste trip (en ****) var på 2,5 gram indtaget af to omgange (men som **** er det svært at sige at der var dosis der gjorde det). Mit næstbedste og mest lærerige trip, som var en meget stor ***, var på blot 1,17 gram. Det tredjebedste trip var på 1,5 gram cubensis.

3. Meditér eller ryg evt. en smule hash inden selve svampetrippet:

Jeg kan godt lidt at blande en mild dosis hash ind i mine svampetrips. Mange kan IKKE lidt hash+svampe, og det øger da også oplevelsen med en ret ubegribelig styrke. Så lad det være en advarsel om at udvise forsigtighed med denne kombination.

Jeg kan fortælle lidt om mit mest lærerige trip på "kun" 1,17 gram Cubensis (der kommer en triprapport senere):

Min arbejdsteori var, at det ville være godt at starte med at ryge THC, da man bliver dejlig afstresset og slapper af, og at svampevirkningen kunne blomstre op i dette sind med stort udbytte. Her startede jeg med at ryge en smule cannabis kl. 22:00: meget funktionel rus, og jeg kunne sagtens følge med i Barnaby uden trang til at lukke øjnene og forsvinde ned i sofaen. Et kvarter efter første indtagelse af THC var jeg lige præcis distræt nok til at bemærke det, og så spiste jeg de 1,17 gram svampe over 5-10 minutter. Herefter ventede jeg 10-15 minutter mere og røg 1-2 sug mere på jointen: bare for lige at justerer rusen en millimeter længere op. Efter ca. 45 minutter begynder jeg for alvor at mærke svampene, der sparker ind i mit ellers behageligt THC-påvirkede sind, men det er stadig så lidt at jeg sagtens kan følge med i TV. Fra ca. 23:15-23:55 tåger jeg lidt rundt på kanalrundfart men ender med at sætte noget Tori Amos DVD på. THC-rusen er helt klart på tilbagetog her, mens svampene stadig tager til.

Og så sker det: fra 23:55-00:07 trækker lærermesteren mig simpelthen igennem noget nær klicheen for psykedeliske trips, og efter at alle spørgsmålene om livet, døden og disses cyklus er løst, bevægede trippet sig derefter over til de mere nære spørgsmål. 00:30 var denne fase stort set overstået og jeg anede reelt ikke, hvilket damptog, der havde ramt mig. Jeg var dog så heldig, at resultatet af trippet var meget forløsende.

Ja, det blev lidt langt, men jeg ville vise, at 1) en lille dosis svampe kan give et stort og givende trip og 2) at hash kan forstærke virkningen ganske meget.

Man kan også vælge at ryge en smule hash inde i svampetrippet, men det kan virke en del voldsommere. Der skal meget lidt THC til for at accelerere trippet voldsomt afsted, og det er ikke for alle. Pointen er blot, at THC'en kan udgøre det for meditation og sætte sindet i en nyttig, afslappet, modtagelig tilstand.

Hey malkavian.

Tak for de gode råd, jeg har haft 2 trips hvor jeg har røget cannabis, synes også det hjælper lidt på rastløsheden. Næste gang vil jeg prøve at dosere over 2-3 gange.
Angående den hurtig indtræffene rus, virker den altså ret hurtigt 5-10 minutter og jeg begynder at få små visuals og farvene bliver meget intense.

Men tak for det lange svar :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stangss skrev:
Angående den hurtig indtræffene rus, virker den altså ret hurtigt 5-10 minutter og jeg begynder at få små visuals og farvene bliver meget intense.

OK, du er måske flinkere end mig til at faste inden trippet :)

Malkavian skrev:
Stangss skrev:

OK, du er måske flinkere end mig til at faste inden trippet :)

Det er jeg utrolig go til :)

Der er intet være end at sende sin afgnavede pizza på et trip

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]