Stangss skrev:
Rastløsheden satte igang 5 minutter efter indtagelse.
Jeg foreslog vi skulle gå en lille vandretur, men det hjalp intet.
Rastløsheden er direkte ubehagelig.
Jeg har næsten umuligt ved at tro, at du i løbet af 5 minutter kan have optaget så meget psilocybin, at du begynder at blive totalt rastløs. Det ligner mere en art placebo. Jeg tror i hvert fald din rastløshed er der i forvejen - du er lidt stresset, spændt, oppe at køre, uha svampe er jo lidt farlige, du skramler rundt med glas og bestik oppe ved håndvasken, virker lidt manisk osv. osv.
Prøv og snyd dig selv en dag. "Beslut" at nu tager du svampe, og sig evt. at "så, nu er de spist" ... og se så om du ikke kan se akkurat samme nervøsitet brede sig 5 minutter senere. Jeg vil tro du kan gentage forsøget med succes, hvis du ellers i almindelighed kan få den slags suggestion til at virke.
Du kan have brug for at gå langsommere og mere meditativt til værks. Her er par ideer:
1. Spis 0,25 - 0,50 gram svampe af gangen og lad der være ca. 20-30 minutter mellem hver indtagelse:
Du kommer meget langsommere og blødere op og mange af de ubehagelig effekter plejer at være mindre. Samtidig kan du stoppe i tide og simpelthen lade være med at indtage det sidste halve gram.
2. Sats på en lavere dosis:
Mine erfaringer med svampe siger mig, at doiser på 1-1½ gram er groft undervurderede. Jeg har taget både 3,8 og 4,0 gram cubensis og ingen af disse trips var gode. Mit bedste trip (en ****) var på 2,5 gram indtaget af to omgange (men som **** er det svært at sige at der var dosis der gjorde det). Mit næstbedste og mest lærerige trip, som var en meget stor ***, var på blot 1,17 gram. Det tredjebedste trip var på 1,5 gram cubensis.
3. Meditér eller ryg evt. en smule hash inden selve svampetrippet:
Jeg kan godt lidt at blande en mild dosis hash ind i mine svampetrips. Mange kan IKKE lidt hash+svampe, og det øger da også oplevelsen med en ret ubegribelig styrke. Så lad det være en advarsel om at udvise forsigtighed med denne kombination.
Jeg kan fortælle lidt om mit mest lærerige trip på "kun" 1,17 gram Cubensis (der kommer en triprapport senere):
Min arbejdsteori var, at det ville være godt at starte med at ryge THC, da man bliver dejlig afstresset og slapper af, og at svampevirkningen kunne blomstre op i dette sind med stort udbytte. Her startede jeg med at ryge en smule cannabis kl. 22:00: meget funktionel rus, og jeg kunne sagtens følge med i Barnaby uden trang til at lukke øjnene og forsvinde ned i sofaen. Et kvarter efter første indtagelse af THC var jeg lige præcis distræt nok til at bemærke det, og så spiste jeg de 1,17 gram svampe over 5-10 minutter. Herefter ventede jeg 10-15 minutter mere og røg 1-2 sug mere på jointen: bare for lige at justerer rusen en millimeter længere op. Efter ca. 45 minutter begynder jeg for alvor at mærke svampene, der sparker ind i mit ellers behageligt THC-påvirkede sind, men det er stadig så lidt at jeg sagtens kan følge med i TV. Fra ca. 23:15-23:55 tåger jeg lidt rundt på kanalrundfart men ender med at sætte noget Tori Amos DVD på. THC-rusen er helt klart på tilbagetog her, mens svampene stadig tager til.
Og så sker det: fra 23:55-00:07 trækker lærermesteren mig simpelthen igennem noget nær klicheen for psykedeliske trips, og efter at alle spørgsmålene om livet, døden og disses cyklus er løst, bevægede trippet sig derefter over til de mere nære spørgsmål. 00:30 var denne fase stort set overstået og jeg anede reelt ikke, hvilket damptog, der havde ramt mig. Jeg var dog så heldig, at resultatet af trippet var meget forløsende.
Ja, det blev lidt langt, men jeg ville vise, at 1) en lille dosis svampe kan give et stort og givende trip og 2) at hash kan forstærke virkningen ganske meget.
Man kan også vælge at ryge en smule hash inde i svampetrippet, men det kan virke en del voldsommere. Der skal meget lidt THC til for at accelerere trippet voldsomt afsted, og det er ikke for alle. Pointen er blot, at THC'en kan udgøre det for meditation og sætte sindet i en nyttig, afslappet, modtagelig tilstand.