Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Yay--->

http://www.steinholtz.dk/snd/notatwork_ ... ster01.mp3

Mangler bare lige et navn

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Lækker produktion, selvom genren ikke helt er for mig... Men ikke desto mindre syntes jeg det var godt skruet sammen og godt bygget op!! =)

Keep it up! :D

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg er vild med det! Der er fin dynamik og rigtig god brug af funky percussion.

Det eneste der mangler er IMO noget "production value" ... produktionen er ikke helt "klar" nok hvis du forstår hvad jeg mener.

Kan du fortælle lidt om hvilke kunstnere, der har været inspiration til dit nummer? Jeg kunne godt tænke mig at tjekke genren lidt mere ud :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Jeg må sku hoppe i samme båd som Andreas/Saiko-Pod og HopIFjordeN :lol: .
- super lækker produktion - det er lige mig sådan noget ..

Ja jeg kunne egentlig også godt tænke mig at høre hvilke kunstnere der har inspireret dig :)

- endnu engang, lækkert stykke musik!

Titel:
Medlem

Tak det glæder mig at i kan lide det!

Andreas/Saiko-Pod skrev:
Det eneste der mangler er IMO noget "production value" ... produktionen er ikke helt "klar" nok hvis du forstår hvad jeg mener.

Måske. Med ordet klar mener du så klar, som i færdigt, eller klar som i klar væske, glas eller krystal -klar? Hvis det er det sidste så er det noget jeg altid kommer til. Jeg kalder det for "genert" eller et "tibageholdent" mix. :D Det er ikke så meget action/lyd i mellemtonen/høj mellemtone. Det hele kunne måske godt være en smule mere fremme i "pappet".

Men det var ret sjovt at lave for jeg havde det vilde kreative flow, hvor jeg ikke tænkte så meget over selve lyden af mixen men mere det kunstneriske.

Af inspiration ved jeg ikke helt. Jeg prøver så vidt muligt at undgå at lyde som nogle andre, uden at tænke for meget over det, hvis i forstår. Jeg kender ikke rigtigt noget i den stil men jeg har lyttet en del til Rob Acid på det sidste og er helt sikkert blevet påvirket.
Under promomix er der en del af hans numre som han har mixet sammen: http://www.robertbabicz.de/

Super lækker musik, og helt fantastisk produktions kvalitet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Atratus hold kæft det godt!!
Lige min genre, det er virkelig et flot stykke arbejde.

Har du mere du vil dele med os andre? :lol:

Titel:
Medlem

Tak :)

Nej desværre, jeg er den mindst produktive person ever når det kommer til musik! :( Det her nummer er det første jeg har lavet færdigt i flere år!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Atratus skrev:

Andreas/Saiko-Pod skrev:

Måske. Med ordet klar mener du så klar, som i færdigt, eller klar som i klar væske, glas eller krystal -klar? Hvis det er det sidste så er det noget jeg altid kommer til. Jeg kalder det for "genert" eller et "tibageholdent" mix. :D Det er ikke så meget action/lyd i mellemtonen/høj mellemtone. Det hele kunne måske godt være en smule mere fremme i "pappet".

Jeg synes du skal fortsætte stilen, elsker den måde at gøre lyden "mørkere" men samtidigt tilbagelænet på, med flere detaljer i den dybere ende af toneskalaen end ellers... Jeg kalder det "subsonic" :)

Hvis du har nogle gode kunstnere der praktiserer den stil på hånden, må du i øvrigt meget gerne nævne dem, det er længe siden jeg har hørt noget i den stil...

Synes til gengæld stereobalancen vælter ret meget i dit mix, det er som om der sker meget mere i den vestre højttaler end den højre...?

Ellers et rigtigt lækkert nummer, synes generelt at alt hvad du har lagt op af musik her på psy har været kræs i mine ører, dog virker det til at du har en tendens til at stoppe når du har nået 3/4 af arbejdet, og aldrig helt afslutte et nummer. Har jeg ret?

Hvis du udgav en cd ville jeg købe den...

Titel:
Medlem

Drupe skrev:
Atratus skrev:

Andreas/Saiko-Pod skrev:

Jeg synes du skal fortsætte stilen, elsker den måde at gøre lyden "mørkere" men samtidigt tilbagelænet på, med flere detaljer i den dybere ende af toneskalaen end ellers... Jeg kalder det "subsonic" :)

Hvis du har nogle gode kunstnere der praktiserer den stil på hånden, må du i øvrigt meget gerne nævne dem, det er længe siden jeg har hørt noget i den stil...

Synes til gengæld stereobalancen vælter ret meget i dit mix, det er som om der sker meget mere i den vestre højttaler end den højre...?

Ellers et rigtigt lækkert nummer, synes generelt at alt hvad du har lagt op af musik her på psy har været kræs i mine ører, dog virker det til at du har en tendens til at stoppe når du har nået 3/4 af arbejdet, og aldrig helt afslutte et nummer. Har jeg ret?

Cool. :)

Nå ja jeg har lagt noget op før, men det vidst et godt stykke tid siden og en lidt andet stil en del her. Men ja jeg har flere 100 ideer/skitser med numre som ikke er done. Meget frustrerende.
Har ikke lagt mærke til at der skulle være noget med stereo balancen. Er det den der op og ned arpeggiator synth du tænker på eller bare generelt?
Synes måske at den hælder en anelse til venstre men absolut ikke særligt meget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:

Jeg kan kun give dig ret drupe!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Atratus skrev:
Drupe skrev:
Atratus skrev:

Andreas/Saiko-Pod skrev:

Cool. :)

Nå ja jeg har lagt noget op før, men det vidst et godt stykke tid siden og en lidt andet stil en del her. Men ja jeg har flere 100 ideer/skitser med numre som ikke er done. Meget frustrerende.
Har ikke lagt mærke til at der skulle være noget med stereo balancen. Er det den der op og ned arpeggiator synth du tænker på eller bare generelt?
Synes måske at den hælder en anelse til venstre men absolut ikke særligt meget.

Ha! Det er lige gået op for mig at det er mit anlæg den var gal med, brokoblingen på min højre højttaler havde åbentbart ikke god nok fat, så der var slet igen bas/mellemtone på den. Gad vide hvor lang tid det har stået på? :lol: Beklager min uretmæssige kritik ;)

Ja det er lang tid siden du har lagt noget op, men husker tydeligt et nummer du lagde op, der var et sammenmix af nogle forskellige halvfærdige tracks du havde lavet, i halvt tempo. Jeg kan huske jeg syntes det var super fedt, og kan sagtens genkende din stil i dit nye nummer.

Hvis du kommer på andre inspirationskilder til din musik så nævn dem endeligt, synes det er længe siden jeg har hørt noget rigtig godt prog. trance, synes generelt hele genren (som fx. på Global Underground udgivelserne) er blevet lidt for "houset" i nyere tid. Ved ikke om det bare er mig...

Titel:
Medlem

Haha Drupe! Skulle også til at foreslå at det måske kunne være noget med dit anlæg. :D

Af andre "inspirationekilder" så er der et enkelt eller to numre på Prometheus nyeste album Corridor Of Mirrors som er en anelse der henaf. Det første nummer og de to sidste numre har også det der drømmende element oveni et psy. prog. agtigt beat, hans er dog en del mere psy en mit, men super fede tracks. Især det første.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
.. Men virkelig os det som jeg elsker ved dit track er at der er en dungrende bass, og en masse klare toner mixet sammen på sådan en perkekt måde..

DET ER GOD'DAMN LÆKKERT!

Beklager jeg lavede en post til, men kunne ikke dy mig :lol: :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
wåw. Umiddelbart genial produktion. Har godt nok kun lige hørt den igennem en enkelt gang, men ja. Kan kun tilslutte mig folk der synes om det her. Smæk et par højtalere og en mixerpult op i en tilfældig tunnel i KBH en sommer nat, så lover jeg der nok skal komme folk og gi gas 8)

Fortsæt endelig det gode stykke arbejde!

nnnnnAr

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du burde ligge dit track ind på MyMusic.dk

Men derfor vil vi da gerne have at du også smide det her! :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Atratus skrev:
Haha Drupe! Skulle også til at foreslå at det måske kunne være noget med dit anlæg. :D

Af andre "inspirationekilder" så er der et enkelt eller to numre på Prometheus nyeste album Corridor Of Mirrors som er en anelse der henaf. Det første nummer og de to sidste numre har også det der drømmende element oveni et psy. prog. agtigt beat, hans er dog en del mere psy en mit, men super fede tracks. Især det første.

Et okay album du nævner der, som du siger minder LIDT om din stil. Især Akardia Magik minder lidt om dit track. Arkadia Magik er forresten et fucking lækkert nummer.

Titel:
Medlem

Ja det var især Akardia Magik jeg tænkte på. Ultra fedt track! En skam at der er så få som blander psy med ambient, som jeg synes at Akardia Magik på en måde er blanding af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]