Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bs skrev:
Citat:
Man hader politiet, lige indtil man selv har brug for dem.

Jepper, og det er så der de fleste finder ud af at man ikke kan bruge dem til så meget!!

Det er jeg desværre enig i. Jeg har endnu til gode at opleve en situation hvor politiets indblanding forbedrede situationen på nogen måde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg har oplevet situtioner og mødt et par betjente som var positive og ikke ude på at lave ballade kun for balladens skyld.

Men lige på christiania vil jeg mene at de ikke rigtigt har noget valg. Det er deres arbejde og mange af dem kan heller ikke selv forstå hvorfor der bruges så mange kræfter lige på det her område. Det er resultatet af en politisk beslutning som er blevet taget uden nok viden på området. Det er den klassiske, politikerne trækker en beslutning som de slet ikke ved nok om . og tager kun imod råd fra egne rækker og fra folk som er bange for at sige dem imod.

Hvis der er en skjult dagsorden fra regeringens side ud over uvidenhed så må det være at lave så meget ballade derude så beboerne og de andre der har deres daglige gang derude bliver sure og begynder at blive mere og mere voldlige over for politiet. Når det har udviklet sig tilstrækkeligt vil opbakningen til fristaden fra befolkningen forsvinde og SÅ kan politi og militæret rykke ind og smide alle ud. Familier og børn osv osv, om det så bliver for åben skærm vil familien danmark være ligeglade med når de har hørt nok skræk historier derfra.

Hvor folk skal bo bagerfter behøves regeringen heller ikke tænke på når der først er opbygget nok had over for fristaden.

IMO er det en meget lusket måde at lukke fristaden på, meget udemokratisk og vatpiksagtig for at sige det mildt.

Lige til sidst. Så husk at betjente også ryger hash og tager andre forlystelsesmidler. Her har i beviserne: Dog på ingen måde vandtætte <<
Billede
Billede

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I må forstå at en betjent laver altså sit arbejde, det kan så diskuteres om den enkelte gør det godt nok..

En betjent modtager ordre daglig, og kommer der en ordre de ikke vil følge siger man for jo ikke bare op. Hvor man af jer, hvis i på arbejde eller i skolen får en opgave som i ikke bryder jer om, dropper ud eller siger op?

Titel:
Junior medlem

Portuz:

Ja, han har et arbejde hvor hans arbejdsgiver kræver bestemte ting af ham.

Men er det virkelige spørgsmål ikke hvorvidt det er moralsk forsvarligt at adlyde de ordrer blindt? Skal han aldrig stille spørgsmål til de handlinger hans arbejdsgiver kræver af ham?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
JEL skrev:
Møgsvinn skrev:
Rasta Drengen - Hvorfor skal politifolkene opsige deres job, og miste muligheden for at forsørge deres familie og børn bare fordi du ikke har lyst til at følge loven? Er det rimeligt?

Ville du ta' ethvert job for penge? Hvis nu, meget tænkt eksempel men alligevel, regeringen fandt på at de ville gasse hash-rygere, ligesom hitler gassede jøder, ville du så som politimand bare sige "ja det må jeg jo så gøre fordi det jo er mit job"???

Politi-folk er mennesker der ka' se forskel på rigtigt og forkert, så når de vælger at gå efter folk der _ikke_ skader andre... så er det ikke iorden.

Det er Ulovligt at skade andre for egen vinding's skyld. Dvs en politi-person må _ikke_ skade andre fordi der ska' skaffes brød til konen derhjemme.

Det er præcis samme problem-stilling som med soldaterne i irak. De har _selv_ valgt at kæmpe den krig. Var de ordentlige mennesker ville de sige nej til at jagte rygere og istedet forlange at indsatsen mod vold blev skærpet.

La' vær' med at gøre politi-personer til sådan nogle dumme jyder der ikke ka' tænke selv.
De har samme valg som alle andre der har valget mellem at jagte fredelige mennesker eller ej; de ka' blive avis-bude. Det gælder for politi-personer som for bande-medlemmer: enten tjener de deres penge på aktiviteter der skader fredelige mennesker, eller også gør de ikke. Der er ingen der tvinger politi-folk til at jagte rygere, så der er ingen grund til at hellig-gøre dem sådan.

Jeg tror ikke du forstår at de ikke er ude på at gøre livet surt for christianitterne, de passer bare deres job, og PRØVER at sørge for at alle overholder loven.. Hvilket kan være svært når christianitterne føler sig hævet over loven.

De skader iøvrigt heller ikke nogen derinde, de sørger bare for at de ikke kan sælge hash mens de er der..

Jeg synes selv at cannabis burde være lovligt, men det er ikke mig der laver lovene, og heller ikke politifolkene. De er bare ansat til at få folk til at overholde dem. Hvis alle politifolk i Danmark sagde op nu, fordi de ikke ville ind på Christiania hvordan tror du så det ville være at være her?

Titel:
Medlem

Rasta Drengen skrev:
Bare fordi 100.000 mennesker ikke vil følge loven, ikke kun mig, og fordi at de også genere christianitter som ikke har noget med hash at gøre, det er da i det hele taget aldrig rart at der lusker bevæbnede mennesker i uniformer rundt..

Så hvis en lov bliver vedtaget, men alt for mange bryder den, så skal man bare give op? Ja okay, fuck fartgrænserne alle bryder dem alligevel? Med alt det sort arbejde som folk går rundt og laver kan vi vel også lige så godt droppe at betale skat? Er det din holdning?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Jeg tror ikke du forstår at de ikke er ude på at gøre livet surt for christianitterne, de passer bare deres job, og PRØVER at sørge for at alle overholder loven.. Hvilket kan være svært når christianitterne føler sig hævet over loven.

HØRT!! Kunne ikke havde sagt det bedre selv!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Møgsvinn skrev:
Så hvis en lov bliver vedtaget, men alt for mange bryder den, så skal man bare give op? Ja okay, fuck fartgrænserne alle bryder dem alligevel? Med alt det sort arbejde som folk går rundt og laver kan vi vel også lige så godt droppe at betale skat? Er det din holdning?

Regeringen bør i hvert fald overveje om loven er som den skal være. Jeg synes aldrig vi hører nogen vandtætte argumenter fra regeringen ang. hash lovgivningen - eller bare argumenter i det hele taget. one-liners og signalpolitik :(

Titel:
Relativistisk båthorn

DoYouSpeakWak?? skrev:
Hvis der er en skjult dagsorden fra regeringens side ud over uvidenhed så må det være at lave så meget ballade derude så beboerne og de andre der har deres daglige gang derude bliver sure og begynder at blive mere og mere voldlige over for politiet. Når det har udviklet sig tilstrækkeligt vil opbakningen til fristaden fra befolkningen forsvinde og SÅ kan politi og militæret rykke ind og smide alle ud. Familier og børn osv osv, om det så bliver for åben skærm vil familien danmark være ligeglade med når de har hørt nok skræk historier derfra.

Hvor folk skal bo bagerfter behøves regeringen heller ikke tænke på når der først er opbygget nok had over for fristaden.

IMO er det en meget lusket måde at lukke fristaden på, meget udemokratisk og vatpiksagtig for at sige det mildt.

Regeringen har selv sagt de fører en stress-politik mod miljøet. Og stressede mennesker er meget lettere at ophidse end ikke-stressede. Så jeg tror det er en bevidst strategi at ophidse situationen for netop at skabe konflikter der ka' berettige en hård-hændet rydning i den almene befolkning's øjne.

Ikke at jeg tror de ligefrem planlægger at skyde CA-hunde (men på den anden side, hvorfor ikke? Usa udfører jo snig-mord og assasinationer i politikken's navn. De går feks ikke af vejen for at foretage raket-angreb på civile bryllupper hvis de tror en alqeida leder delta'r. Det skete blaa sidste år eller forrige år. Så den slags forbrydelser sker også med vestlig velsignelse. Så hvorfor sku' danmark lige være så meget helligere nu hvor vi er brothers-in-arms med usa i irak og afghanistan? Der står jo trods alt en masse millioner og prestige på spil mht CA og de byggerier regeringen gerne vil ha' derud. Jeg tror sagten's danmark ka' være lige så kynisk og ond-sindet som usa, hvis de virkelig vil (især den højre-orienterede ideologi der ikke værdsætter menneskeliv ret højt), selvom det stadig vil være mest behageligt at holde fast i den rosen-røde tanke om at man her i danmark er dum-naive og altid hjælper ænder over vejen (hvilket danske politi-folk dog faktisk har gjort mindst 1 gang) og altid er så gode så det næsten gør ondt. Sådan var danmark måske for 10-20 år siden, men alting ændrer sig jo og ligenu er hardliner attituden jo desværre meget populær)

Men under alle omstændigheder så er myndighederne's tilstede-værelse og konstante antastning af folk på CA netop en taktik der skaber konflikter og spændinger (og dermed alle de gode tv-billeder stats-tv'et så ka' bringe for at overbevise (i bedste iran-tv stil) hr og fru joe denmark om at CA er noget ondt snask på linie med alqeida eller værre)

Ihvertfald tror jeg man er nødt til at erkende at politikere på elite-plan _er_ udspekulerede. Det ska' man formentlig være i det game. Men jeg håber da at jeg ta'r fejl her, og at danmark bare _er_ et dum-naivt land (da den slags er langt mere attraktivt end kold kynisme) hvor CA-politikken bare er udtryk for en fejl og Uigennemtænkthed fra regeringen's side (selvom dumhed jo sådan set heller ikke ville være en god undskyldning)

DoYouSpeakWak?? skrev:
Lige til sidst. Så husk at betjente også ryger hash og tager andre forlystelsesmidler. Her har i beviserne: Dog på ingen måde vandtætte

Bli'r betjente egentlig urin-testet jævnligt? Nogle virksomheder kræver jo jævnlige tests af deres ansatte, gælder det også i policen?

Og hvis de bli'r, hvad sker der så hvis de testes for feks hash? Det er jo ikke Ulovligt at være skæv af hash eller andet, så hvad ville der ske en sådan betjent?

Nogle af dem må jo blive side-skæve af at rende rundt i cafe'erne på staden når de arresterer folk eller laver razziaer, så hvis de bli'r narko-testet må nogle af dem vel lyse op i test'sne som påvirkede?

Er der nogle der ved noget om det?

Møgsvinn skrev:

De passer bare deres job... tja, det sagde vagterne på den østtyske side også når de skød folk der ville ind i vesttyskland. Den undskyldning synes jeg dog ikke er acceptabel. Man ka' ikke undskylde en ond gerning med at man bare fulgte ordre. Et menneske har altid selv et ansvar.

Møgsvinn skrev:
De skader iøvrigt heller ikke nogen derinde, de sørger bare for at de ikke kan sælge hash mens de er der..

De påfører en masse Uskyldige en psykisk skade ved konstant at skabe angst for kampe og vold.

De påfører dem de fængsler en psykisk skade (du husker måske at en del personer sad i varetægt i omkring 1 år, for nogle år siden, og det er næppe sundt for helbredet)

De påfører dem de fængsler en skade i form af plettet straffe-attest, skønt dem de fængsler måske hverken er voldelige eller noget. Narko er jo en offerløs 'kriminalitet' ska' du huske.

Møgsvinn skrev:
Jeg synes selv at cannabis burde være lovligt, men det er ikke mig der laver lovene, og heller ikke politifolkene. De er bare ansat til at få folk til at overholde dem. Hvis alle politifolk i Danmark sagde op nu, fordi de ikke ville ind på Christiania hvordan tror du så det ville være at være her?

Sådan ka' du ikke stille det op. Policen er 1 af de 3 stats-magter, og det betyder de er med-ansvarlige for hvad der sker i danmark. De, ligesom dommerne, er grund-pillerne i samfundet der ska' sikre en fair balance mellem alle 3 grund-piller. Dvs de ska' ku' ta' eget initiativ hvis 1 af de 2 andre grund-piller begynder at gå agurk i magt-misbrug. Policen er ikke regeringen's skøde-hund der bare ska' adlyde. Policen ska' ku' tænke selv og sige fra i tilfælde hvor regeringen kommer ud af balance. Meningen med 3-delingen af magten er netop at holde 'checks-and-balances' iorden.

Og sidst; det burde være selvklart for enhver at der er flest fordele ved at føre en elastisk politik og bøje samfundet blødt rundt om forskellige kulturer så det ikke knækker i hysteri.
Kampen mod hash er en ideologisk kamp, og ikke en sundheds-kamp. Det handler ikke om at forhindre en farlig gift i at blive spredt så en masse Uskyldige dør feks, men om at nægte folk retten til at forvalte deres egen krop. Dermed er der ingen saglige argumenter i den konstante stress-politik. Den gør mere skade end gavn, og enhver med magt bør presse regeringen til at opføre sig ordentligt. Og i 3-delingen's system er det kun policen og dommerne der ka' gøre dette. Så de politi-folk der gladeligt svinger kniplen (og de findes jo altså også, selvom du forsøger at male et skønmaleri over hvor søde danske politi-folk allesammen åbenbart er) svigter deres opgave: at holde fred, ro og orden i landet.

Sålænge folk på CA ka' finde ud af at lave deres handler i ro og orden, så er der ingen argumenter for at sætte polti-folk ind (og gjorde man hash'en lovlig ku' man endda tjene lidt i skat på handlen, og det ku' den trængte regering nok godt bruge)

Men det er en ideologisk kamp regeringen fører (de _vil_ ha' deres vilje (udryddelse af narko og alternative tænke-måder) selvom det går udover fredelige folk), og derfor er den ond.

Jeg har selvfølgelig intet imod de politi-folk der beskytter fredelige folk (Uanset ideologi). Men bevidst at stresse folk for at frem-provokere negative reaktioner man senere ka' bruge imod dem ("se, CA'erne er voldelige") er simpelthen så Usmageligt som noget ka' være. Man ska' være super-led for at ku' gøre noget sådan. Det er un-fair play. Og det er dét regeringen gør mod CA og andre sub-kulturer. Og de har selv sagt det, så det er ikke engang konspirations-teori eller noget.

Titel:
Medlem

Gæst skrev:
Nu er der i første omgang ikke nogen grund til at give politiet skylden, da det jo ikke er politiet, som er den udøvende magt i Danmark. Når det så er sagt, så må regeringen vel snart fatte, at det er spild af resurser. Giv dog hellere de stakkels betjente en fridag.

Den udøvende magt er da Politiet :S

Den dømmende magt : Retssalene

Den lovgivende magt : Folketinget

- Eller hvad er det jeg ikke har fået fat i ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Audhumla skrev:
Gæst skrev:
Nu er der i første omgang ikke nogen grund til at give politiet skylden, da det jo ikke er politiet, som er den udøvende magt i Danmark. Når det så er sagt, så må regeringen vel snart fatte, at det er spild af resurser. Giv dog hellere de stakkels betjente en fridag.

Jeg ved ikke, hvad du har fået fat i og, hvor du har fået det henne, men i DK er den udøvende magt regeringen. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Psyklon-b skrev:
Audhumla skrev:
Gæst skrev:

Jeg ved ikke, hvad du har fået fat i og, hvor du har fået det henne, men i DK er den udøvende magt regeringen. :wink:

Nej.
Den udøvende:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ud%C3%B8vende_magt
Citat:
Underordnede organisationer (såsom politistyrken, militære enheder, skoler og så videre) regnes som en del af den udøvende magt.

Den dømmende : Domstol
Den lovgivende: Folketinget

Titel:
Medlem

JEL skrev:

De passer bare deres job... tja, det sagde vagterne på den østtyske side også når de skød folk der ville ind i vesttyskland. Den undskyldning synes jeg dog ikke er acceptabel. Man ka' ikke undskylde en ond gerning med at man bare fulgte ordre. Et menneske har altid selv et ansvar.

Men er det virkelig en ond gerning at prøve at få folk til at følge loven, som man er ansat til ?

JEL skrev:
De påfører en masse Uskyldige en psykisk skade ved konstant at skabe angst for kampe og vold.

De påfører dem de fængsler en psykisk skade (du husker måske at en del personer sad i varetægt i omkring 1 år, for nogle år siden, og det er næppe sundt for helbredet)

De påfører dem de fængsler en skade i form af plettet straffe-attest, skønt dem de fængsler måske hverken er voldelige eller noget. Narko er jo en offerløs 'kriminalitet' ska' du huske.

Dem de fængsler bryder jo også loven, altså er det en del af deres straf at de får en plettet straffeattest? Jeg kan slet ikke forstå hvad du mener. Skal man så også lade mordere gå fri, fordi man ikke vil skade dem ved at plette deres straffeattest? Jeg ved ikke noget om dem der har siddet varetægtsfænglset et år, men hvis de gjorde det, var der vel en grund til det?

Titel:
Medlem

Citat:
Men er det virkelig en ond gerning at prøve at få folk til at følge loven, som man er ansat til ?

det kan det nemt blive. tænk nurnberg her. Bare fordi at man "bare gør sit arbejde" fristiller ikke en for ansvaret for at deltage i urimeligheder. Det er ingen undskyldning at man bare passer sit job, for der er masser af arbejde, man behøver ikke tage et hvor man er andres undertrykker.

Citat:
Dem de fængsler bryder jo også loven, altså er det en del af deres straf at de får en plettet straffeattest? Jeg kan slet ikke forstå hvad du mener. Skal man så også lade mordere gå fri, fordi man ikke vil skade dem ved at plette deres straffeattest? Jeg ved ikke noget om dem der har siddet varetægtsfænglset et år, men hvis de gjorde det, var der vel en grund til det?

Persiflage. du sammenligner hashrsælgere og mordere. Alle ved at loven om stoffer er latterlig, og derfor behandler de den sådan, som en latterlig lov. Der er ingen der mener at loven om drab er latterlig, og er der beviser det bare hvorfor vi har brug for den.

Det er og bør aldrig være stjernerne i hatten der giver respekten, men måden hvormed den bliver båret. Politiet et generelt nogle sørgelige tumper, og her er endnu en overraktion i en uheldig situation skabt af dem selv.

Ja der er både hvide og sorte svaner, men jeg har ikke set de sorte derude, derfor må jeg kalde det for ren spekulation at de skulle eksistere, hvor er beviserne? Politiet laver stortset ikke andet end at lyve og dække overhinanden, man kan f.eks som betjent lyve for retten, derved overtrumle adskillge øjenvidner og slippe fri for rovmord.

Så jeg skulle lytte til hvad de siger fordi??? fordi???

Titel:
Relativistisk båthorn

Møgsvinn skrev:

I tilfælde hvor det handler om frivilligt samkvem mellem 2 indforståede parter (sælger og køber) og hvor der _ingen_ ofre er (ingen tvinges til noget mod deres vilje); ja.

Møgsvinn skrev:

De sad varetægts-fængslet for at sælge hash, og for at ha' været 'vagt-værn' der advarede når policen kom for at lave razzia'er. Dvs det var folk der _ikke_ skadede andre.

En morder skader andre, så det er en helt anden situation.

og ellers har enki allerede sagt hvad jeg mener.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
yeti skrev:
Bs skrev:
Citat:
Man hader politiet, lige indtil man selv har brug for dem.

Jepper, og det er så der de fleste finder ud af at man ikke kan bruge dem til så meget!!

Det er jeg desværre enig i. Jeg har endnu til gode at opleve en situation hvor politiets indblanding forbedrede situationen på nogen måde.
:stupid:

Titel:
Dedikeret medlem

Møgsvinn skrev:

Rigtigt rart. Uden politistyrke ville staten være en kæmpe på lerfødder, og folketingsmedlemmerne ville derfor være tvunget til enten at ændre loven eller få et ærligt arbejde.
Derefter kunne betjentene få deres job igen og bruge deres tid på noget fornuftigt istedet for at genere fredelige mennesker.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du roder i det kemal. Den udøvende magt er regeringen, under regeringen hører justitsministeriet. Politiet hører til under justitsministeriet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Møgsvinn skrev:

Min familie og jeg boede i de første 13 år af mit liv på staden. Mine forældrer har begge boet der betydeligt længere. Derfor sårer det mig når folk kalder min familie og jeg forbrydere. Min storesøter og jeg er nok den eneste lovbryder (i de sidste 20 år) i familien. Besiddelse af hash...

Jeg har selv støttet dem økonomisk, men mange af pusherne er simpelthen psykopater. De er ikke Christianitter, bor ikke på staden og er der kun for at tjene penge (dette er måske ikke alle pusherne). Nu kalder du altså min lovlydelige, skatteydene, kedelige kernefamilie for arrogante idioter/psykopat pushere der føler sig hævet over loven, og derved andre mennesker?

Hvor jeg ELSKER når folk siger den slags.

Møgsvinn skrev:

Nej, størstedelen af politiet skadede ikke nogen. Der var bare nogle få der ikke kunne lade være med at udnytte magten der giver at ingen vil tro på nogle Christianitter, frem for Lovens Stolte Vogtere, politiet.

Og jo, de skader nogle... Bl.a. min gamle fader som efter at have prøvet at snakke nogle slagsbrødre til ro (som han ikke vidste var URO'er) fik tæsk og lå med hjernerystelse i tre uger. Og det var ikke første gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]