DoYouSpeakWak?? skrev:
Hvis der er en skjult dagsorden fra regeringens side ud over uvidenhed så må det være at lave så meget ballade derude så beboerne og de andre der har deres daglige gang derude bliver sure og begynder at blive mere og mere voldlige over for politiet. Når det har udviklet sig tilstrækkeligt vil opbakningen til fristaden fra befolkningen forsvinde og SÅ kan politi og militæret rykke ind og smide alle ud. Familier og børn osv osv, om det så bliver for åben skærm vil familien danmark være ligeglade med når de har hørt nok skræk historier derfra.
Hvor folk skal bo bagerfter behøves regeringen heller ikke tænke på når der først er opbygget nok had over for fristaden.
IMO er det en meget lusket måde at lukke fristaden på, meget udemokratisk og vatpiksagtig for at sige det mildt.
Regeringen har selv sagt de fører en stress-politik mod miljøet. Og stressede mennesker er meget lettere at ophidse end ikke-stressede. Så jeg tror det er en bevidst strategi at ophidse situationen for netop at skabe konflikter der ka' berettige en hård-hændet rydning i den almene befolkning's øjne.
Ikke at jeg tror de ligefrem planlægger at skyde CA-hunde (men på den anden side, hvorfor ikke? Usa udfører jo snig-mord og assasinationer i politikken's navn. De går feks ikke af vejen for at foretage raket-angreb på civile bryllupper hvis de tror en alqeida leder delta'r. Det skete blaa sidste år eller forrige år. Så den slags forbrydelser sker også med vestlig velsignelse. Så hvorfor sku' danmark lige være så meget helligere nu hvor vi er brothers-in-arms med usa i irak og afghanistan? Der står jo trods alt en masse millioner og prestige på spil mht CA og de byggerier regeringen gerne vil ha' derud. Jeg tror sagten's danmark ka' være lige så kynisk og ond-sindet som usa, hvis de virkelig vil (især den højre-orienterede ideologi der ikke værdsætter menneskeliv ret højt), selvom det stadig vil være mest behageligt at holde fast i den rosen-røde tanke om at man her i danmark er dum-naive og altid hjælper ænder over vejen (hvilket danske politi-folk dog faktisk har gjort mindst 1 gang) og altid er så gode så det næsten gør ondt. Sådan var danmark måske for 10-20 år siden, men alting ændrer sig jo og ligenu er hardliner attituden jo desværre meget populær)
Men under alle omstændigheder så er myndighederne's tilstede-værelse og konstante antastning af folk på CA netop en taktik der skaber konflikter og spændinger (og dermed alle de gode tv-billeder stats-tv'et så ka' bringe for at overbevise (i bedste iran-tv stil) hr og fru joe denmark om at CA er noget ondt snask på linie med alqeida eller værre)
Ihvertfald tror jeg man er nødt til at erkende at politikere på elite-plan _er_ udspekulerede. Det ska' man formentlig være i det game. Men jeg håber da at jeg ta'r fejl her, og at danmark bare _er_ et dum-naivt land (da den slags er langt mere attraktivt end kold kynisme) hvor CA-politikken bare er udtryk for en fejl og Uigennemtænkthed fra regeringen's side (selvom dumhed jo sådan set heller ikke ville være en god undskyldning)
DoYouSpeakWak?? skrev:
Lige til sidst. Så husk at betjente også ryger hash og tager andre forlystelsesmidler. Her har i beviserne: Dog på ingen måde vandtætte
Bli'r betjente egentlig urin-testet jævnligt? Nogle virksomheder kræver jo jævnlige tests af deres ansatte, gælder det også i policen?
Og hvis de bli'r, hvad sker der så hvis de testes for feks hash? Det er jo ikke Ulovligt at være skæv af hash eller andet, så hvad ville der ske en sådan betjent?
Nogle af dem må jo blive side-skæve af at rende rundt i cafe'erne på staden når de arresterer folk eller laver razziaer, så hvis de bli'r narko-testet må nogle af dem vel lyse op i test'sne som påvirkede?
Er der nogle der ved noget om det?
Møgsvinn skrev:
Jeg tror ikke du forstår at de ikke er ude på at gøre livet surt for christianitterne, de passer bare deres job, og PRØVER at sørge for at alle overholder loven.. Hvilket kan være svært når christianitterne føler sig hævet over loven.
De passer bare deres job... tja, det sagde vagterne på den østtyske side også når de skød folk der ville ind i vesttyskland. Den undskyldning synes jeg dog ikke er acceptabel. Man ka' ikke undskylde en ond gerning med at man bare fulgte ordre. Et menneske har altid selv et ansvar.
Møgsvinn skrev:
De skader iøvrigt heller ikke nogen derinde, de sørger bare for at de ikke kan sælge hash mens de er der..
De påfører en masse Uskyldige en psykisk skade ved konstant at skabe angst for kampe og vold.
De påfører dem de fængsler en psykisk skade (du husker måske at en del personer sad i varetægt i omkring 1 år, for nogle år siden, og det er næppe sundt for helbredet)
De påfører dem de fængsler en skade i form af plettet straffe-attest, skønt dem de fængsler måske hverken er voldelige eller noget. Narko er jo en offerløs 'kriminalitet' ska' du huske.
Møgsvinn skrev:
Jeg synes selv at cannabis burde være lovligt, men det er ikke mig der laver lovene, og heller ikke politifolkene. De er bare ansat til at få folk til at overholde dem. Hvis alle politifolk i Danmark sagde op nu, fordi de ikke ville ind på Christiania hvordan tror du så det ville være at være her?
Sådan ka' du ikke stille det op. Policen er 1 af de 3 stats-magter, og det betyder de er med-ansvarlige for hvad der sker i danmark. De, ligesom dommerne, er grund-pillerne i samfundet der ska' sikre en fair balance mellem alle 3 grund-piller. Dvs de ska' ku' ta' eget initiativ hvis 1 af de 2 andre grund-piller begynder at gå agurk i magt-misbrug. Policen er ikke regeringen's skøde-hund der bare ska' adlyde. Policen ska' ku' tænke selv og sige fra i tilfælde hvor regeringen kommer ud af balance. Meningen med 3-delingen af magten er netop at holde 'checks-and-balances' iorden.
Og sidst; det burde være selvklart for enhver at der er flest fordele ved at føre en elastisk politik og bøje samfundet blødt rundt om forskellige kulturer så det ikke knækker i hysteri.
Kampen mod hash er en ideologisk kamp, og ikke en sundheds-kamp. Det handler ikke om at forhindre en farlig gift i at blive spredt så en masse Uskyldige dør feks, men om at nægte folk retten til at forvalte deres egen krop. Dermed er der ingen saglige argumenter i den konstante stress-politik. Den gør mere skade end gavn, og enhver med magt bør presse regeringen til at opføre sig ordentligt. Og i 3-delingen's system er det kun policen og dommerne der ka' gøre dette. Så de politi-folk der gladeligt svinger kniplen (og de findes jo altså også, selvom du forsøger at male et skønmaleri over hvor søde danske politi-folk allesammen åbenbart er) svigter deres opgave: at holde fred, ro og orden i landet.
Sålænge folk på CA ka' finde ud af at lave deres handler i ro og orden, så er der ingen argumenter for at sætte polti-folk ind (og gjorde man hash'en lovlig ku' man endda tjene lidt i skat på handlen, og det ku' den trængte regering nok godt bruge)
Men det er en ideologisk kamp regeringen fører (de _vil_ ha' deres vilje (udryddelse af narko og alternative tænke-måder) selvom det går udover fredelige folk), og derfor er den ond.
Jeg har selvfølgelig intet imod de politi-folk der beskytter fredelige folk (Uanset ideologi). Men bevidst at stresse folk for at frem-provokere negative reaktioner man senere ka' bruge imod dem ("se, CA'erne er voldelige") er simpelthen så Usmageligt som noget ka' være. Man ska' være super-led for at ku' gøre noget sådan. Det er un-fair play. Og det er dét regeringen gør mod CA og andre sub-kulturer. Og de har selv sagt det, så det er ikke engang konspirations-teori eller noget.