Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 20:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Kan det passe at jeg er blevet "syg" af de frø jeg spiste i fredags?? Jeg får hele tiden sådan nogle stød i hjernen faktisk lidt som efter en tur på ecstasy bare ikke så slemt. Har haft de her stød samt svimmelhed både i går og i dag. Er også meget træt i både krop og hovede og det føles faktisk nogen gange som om at der stadig er nogle små muskler der er trukket sammen i benene men det var mest i går.

Da jeg indtog frøene fik jeg ingen virkning dog en masse bivirkinger, tog 7 frø.

Synes det er meget underligt, så jeg vil lige høre efter om andre har fået det sådan efter en tur på de frø eller om jeg bare er blevet syg på ganske normal vis

Titel:
Er der virkelig ikke nogen der ved et eller andet?? Efter 50 visninger skulle man da tro at der bare var en der vidste noget :lol:

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Du må væbne dig med tålmodighed kære psylvester :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Jeg har personligt ikke lyst til at give råd om noget jeg ikke ved noget om - og som potentielt set er et alvorligt symptom ("stød i hjernen") - til folk jeg ikke engang kender. Jeg vil nødigt male fanden på væggen, men også ret nødigt bagatellisere. Derfor svarede jeg ikke.

Måske du skulle poste dit spørgsmål i "medaljens bagside" istedet. Og uddybe, hvor alvorlige symptomerne er. Ligger du i sengen, kan du ikke spise, kan du ellers tænke klart... osv. Hvis du har det virkeligt skidt så er det nok ikke nogen dårlig idé at besøge lægen.

God bedring i hvert fald.

Titel:
Nej det er ikke helt så alvorligt som jeg muligvis har givet det til, har haft en del svimmelhed hvor det nogen gange føles som et lille stød, har dog været i skole alle dage, dog er jeg utrolig træt og får tit koldsved. Har også sovet hver dag når jeg kom hjem fra skole samt gået tidligt i seng. Men svimmelheden er ved at være forsvundet nu.

Det skal måske lige siges at jeg pga den manglende effekt af frøene valgte at køre mine øjne rundt i cirkler for så kunne jeg mærke lidt men det var fakisk bare den svimmelhed jeg oplevede i dagene efter også.

Dengang jeg fik svimmelhed og stød efter ecstasy var også fordi at jeg fik rysteøjne hvor de køre fra side til side

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
det er mig der har luret herinde 30 gange

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mit svar kommer lidt sent fordi jeg har holdt en ufrivillig pause fra foraet.

Ligesom dig har jeg også oplevet stød i hjernen i forbindelse med lsa-indtagelse. Noget som blev ved at komme igen flere uger efter selve trippet (som i øvrigt var noget bæ), især når jeg røg hash og når jeg skulle sove.

Jeg har ikke rent fysisk drejet mine øjne rundt når det er sket, men synes mere at det var "det indre billede" der drejede alt for hurtigt rundt, som om man ikke kunne styre det. Det gav li'ssom et lille sæt i hjernen (nogle gange ned gennem kroppen tror jeg).

Da jeg oplevede disse symptomer var jeg ligesom dig bange for hvad det var, men efter at have gransket situationen til bunds kom jeg til den konklusion at ubehaget var stressrelateret. Som om kroppen og hjernen var spændt og ventede på et eller andet, hvilket måske også passer meget godt sammen med det faktum at vi begge er blevet injured ved et trip uden egentlig kulmination. Siden at har jeg prøvet at sove bedre igennem, spise godt og regelmæssigt, ryge og drikke mindre, få mere orden i mine ting etc.

Siden da har jeg taget lsa uden ubehag, og stødne forsvandt med det samme.

Nå, men det korte af det lange er: ryger man ofte hash, og tripper man hårde stoffer en gang imellem er det vigtigt at have en ellers rimelig sund livsstil ellers får man sgu stød i hjernen gør man. :wink:

Hvis du søgte svar på dit spørgsmål i mit sinds dunkleste mørke, ville du desuden også finde en frygt for at vores extraction-project http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=21110 kan have haft noget med sagen. Der er både denatureret ethanol (for mit vedkommende i hvert fald) og rensebenzin involveret. Måske var benzinen ikke fordampet fuldstændigt da man brugte frøene; måske fordampede ethanolen ikke helt fra ekstraktet, eller noget i den stil :twisted: .

Selv har jeg passet godt på at sådanne ting ikke gik galt, men før jeg har fået en bekræftelse af ekstraktionsmetodens ufarlighed fra én der ved lidt om kemiske processer og what not, tror jeg bare jeg holder mig til "knus- og- drop" metoden med de smerter der følger med.

ciao

Titel:
Hey tak for dit indlæg det er sku rart at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette. Men synes det er underligt at det begge gange har været efter dårlige trips. Jeg kunne bedre forstå det hvis hjernen for alvor havde været på overarbejde.
Jeg har også droppet ekstrationer totalt da det er for bøvlet og det kunne som du siger godt være usundt hvis man ikke får det hele fordampet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psylvester skrev:
Hey tak for dit indlæg det er sku rart at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette. Men synes det er underligt at det begge gange har været efter dårlige trips. Jeg kunne bedre forstå det hvis hjernen for alvor havde været på overarbejde.Jeg har også droppet ekstrationer totalt da det er for bøvlet og det kunne som du siger godt være usundt hvis man ikke får det hele fordampet.

Mine problemer kom også efter dårlige trips. Som du sikkert ved går der 2-4 timer efter indtagelse, nogle gange mere, hvor man bliver lettere overrumoplet og forvirret over "alt det nye" før det 3. øje åbnes :) og virker som en afladning af energi og spænding eller orgasme om du vil. Når så opklarelsen udebliver foralvor, ligger du tilbage, stadig lidt forvirret, stresset af fuck til og ude af stand til at sove. Når du så samtidig lever forholdsvist usundt ødelægger det lidt den fysiske og psykiske balance.

Når trippet fungerer derimod sidder man tilbage, umådelig afslappet og i fantastisk harmoni med sig selv og sin krop.

Undskyld hvis jeg lyder lidt halvbøsset, men det kan jeg ikke lade være med når talen falder på lsa :D

Titel:
Der er da en vis mulighed for at det er rigtigt hvad du siger, men så igen har jeg svært ved at tro at man kan føle sig så fysisk syg pga af en psyke. Der må også være et eller andet i frøene som fremkalder de symptomer. Men siden det er naturligt svinger de stoffer sikkert meget fra frø til frø og er åbentbart højest i ikke potente frø.

Dette er 100% gæt værk men har svært ved at acceptere at det skulle være noget rent psykisk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, men stress (altså "sygdommen"), giver bl.a problemer med hjertet så psyken kan påvirke kroppen kraftigt. Desuden er der jo giftstoffer i frøene der fx får blodkarrene til at trække sig sammen så helt ufarlige er de heller ikke.

Men det er mærkeligt at man ikke har læst om andre der har prøvet noget tilsvarende. Måske er de døde :evil: ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Jeg har aldrig prøvet symptomer som dem du beskriver pga. LSA, men da jeg var yngre led jeg meget af stress, hvilket resulterede i blodtrykssvingninger og indtil flere blackouts, svimmelhed, kvalme og så videre, altså ting der minder om dem du fortæller om. og det var 100% min psyke der udløste de fysiske symptomer. Så det er altså muligt at dit sind kan påvirke din krop mere end du tror. Det er selvfølgelig også muligt at det giftstofferne i frøene der udløser det fysiske ubehag, men tror personligt mere på at det er pyskisk. Et LSA trip(om du får virkning eller ej) påvirker jo din hjerne på et underbevidst plan som ikke er let at gennemskue.
Men håber da du bliver helt frisk igen! :)

Titel:
Ja i dag fik jeg så svar fra lægen og jeg har reddet mig en omgang kyssesyge. Kyssesyge skulle vidst kunne blive udløst efter en stressende oplevelse i mit tilfælde frøene. Det kan være i kroppen i 30-50 dage inden det slår til så det er altså synderen.

Kyssesyge er i øvrigt noget af det værste jeg nogensinde har været med til, kæft man bliver syg af det skidt :x

/ Hvorfor kan jeg ikke finde ud af hvad kyssesyge hedder på engelsk?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Psylvester skrev:
Ja i dag fik jeg så svar fra lægen og jeg har reddet mig en omgang kyssesyge. Kyssesyge skulle vidst kunne blive udløst efter en stressende oplevelse i mit tilfælde frøene. Det kan være i kroppen i 30-50 dage inden det slår til så det er altså synderen.

Kyssesyge er i øvrigt noget af det værste jeg nogensinde har været med til, kæft man bliver syg af det skidt :x

Få en computerordbog. ;)
kyssesyge en (med) 'mononucle'osis.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Psylvester skrev:

Det er meget forskelligt fra person til person hvor ramt man bliver. Har også selv haft kyssesyge for nogle år siden, og det var overstået efter lidt febervildelser og 4 dage på langs.
Mononucleose bliver meget ofte blot omtalt som "mono" i engelsktalende lande -- så ved du det :)

God bedring!

Hey jeg kunne godt tænke mig snart at tage nogle frø igen men ved ikke om det er sikkert nu når jeg har kyssesyge. Men det er vel ikke hårdt for leveren at skulle bearbejde lidt frø? Det virker ret sikkert men hvad mener i?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Lad hellere være. Du har en meget forhøjet risiko for at få hjerneskade, eftersom din lever er ustabil.

Det vidste jeg sku ikke :shock: Ja så må jeg jo vente til at det hele kommer i orden men frøene holder jo ikke evigt :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]