Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Hvornår er det blevet kutyme at hænge hinanden ud på psychedelia? Det her er da personhetz uden lige. Kan i ikke bare køre det her over PM? Moderator?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
grappa_zappa skrev:
Hvornår er det blevet kutyme at hænge hinanden ud på psychedelia? Det her er da personhetz uden lige. Kan i ikke bare køre det her over PM? Moderator?

Jeg synes da diskussionen og problemstillingen er ret spændende, folk skal bare lige tale lidt pænere til hinanden.

Luk ikke tråd - Tal pænere

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Retskemisk har rapporteret en STIGENDE renhed af ecstasy tabletter gennem de seneste år.

Desuden, hvis du kigger på den rapport du selv linker til fra 2005 vil du se at næst efter MDMA er de to mest forekommende stoffer MDE og MDA, og først derefter følger amfetamin og methamfetamin (i relativt få tabletter ifht. MD-analogerne) og først derefter diverse klamme ting i MEGET få konfiskerede piller.

Hvis du lægger tallene sammen får du at 75% af de beslaglagte piller indeholdt MDMA, MDA, MDE eller en kombination af dem. Yderligere 14% indeholder MDMA/A/E og (meth)amfetamin.

Så selv om risikoen for at få noget skidt selvfølgelig er mindst (eller lig 0) ved ren MDMA, så er der altså heller ikke særlig stor risiko for at få noget virkelig nederen i en ecstasytablet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Desuden er det da en fuldstændig irrelevant diskussion. Dem som har adgang til ren MDMA vil naturligvis bruge det, og dem der ikke har vil bruge ecstasy tabletter, til trods for alle advarsler. Jeg synes ærlig talt heller ikke det er særlig smart at æde piller man ikke kender indholdet af, men jeg er ikke naiv nok til at tro at jeg kan omvende alle Danmarks ecstasybrugere, det er trods alt det staten har forsøgt de sidste 15 år uden held.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
MDMA eller Knalder, det kan vel være det samme, bare man tester knalderne først.

Men folk skal til at slappe af med deres forbrug af knalder. Helt Sikkert.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psychomancer skrev:
MDMA eller Knalder, det kan vel være det samme, bare man tester knalderne først.

Men folk skal til at slappe af med deres forbrug af knalder. Helt Sikkert.

Det kan det godt, men sådan er det jo ikke.

Enig i folk burde passe mere på dem selv, men det er alle desværre ikke i stand til.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nej desværre. Men der er jo heller ingen info fra sst mht EZ kits. Det jo bedre at forbyde end at forbygge... ja klart det er....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det er ironisk at MDMA er forholdsvis uskadeligt for sig selv og de mere skadelige stoffer bliver tilsat pga. forbudet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mr.dude skrev:
Max Tramp skrev:
Se dog på tallene. Tag 100 kugler, kom dem i en hat og træk en tilfældig. 82 af kuglerne står der "MDMA" på. Er det meget eller lidt sandsynligt at du trækker en af dem?

Det er da heller ikke ret fedt, hvis de andre kugler indeholder PMA eller andre giftige ting, altså hvor meget respekt har man for sig selv hvis man gider lege den leg?

Lige præcis.

jim fear skrev:
Retskemisk har rapporteret en STIGENDE renhed af ecstasy tabletter gennem de seneste år.

Desuden, hvis du kigger på den rapport du selv linker til fra 2005 vil du se at næst efter MDMA er de to mest forekommende stoffer MDE og MDA, og først derefter følger amfetamin og methamfetamin (i relativt få tabletter ifht. MD-analogerne) og først derefter diverse klamme ting i MEGET få konfiskerede piller.

Hvis du lægger tallene sammen får du at 75% af de beslaglagte piller indeholdt MDMA, MDA, MDE eller en kombination af dem. Yderligere 14% indeholder MDMA/A/E og (meth)amfetamin.

Så selv om risikoen for at få noget skidt selvfølgelig er mindst (eller lig 0) ved ren MDMA, så er der altså heller ikke særlig stor risiko for at få noget virkelig nederen i en ecstasytablet.

Igen vil jeg gerne lige pointere at den statistisk kun viser procenter over de tabletter som politiet har konfiskeret, og er derfor relativt ubrugelig i mine øjne.

Jeg forsøger ikke at få folk til at stoppe med at tage ecstasy, for som du selv siger kan det sku nok godt skydes en hvid pind efter. Men blot at få de rigtige facts bragt på bordet. Så må folk jo selv bedømme derefter. :)

Knowledge is power.

Senest rettet af wEstzIde 31 mar 2008 18:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Citat:
Igen vil jeg gerne lige pointere at den statistisk kun viser procenter over de tabletter som politiet har konfiskeret, og er derfor relativt ubrugelig i mine øjne

Så hvad du tror der muligvis kan være i, er mere brugbart eller hvad mener du? Man kan med et EZ-testkit teste for PMA og andre stoffer, man kan på pillreports læse hvilken effekt andre har fået, selvom det er nogle blæste idioter der er derinde, kan man stadig få et godt indtryk af om der er MDMA i pillen, eller noget andet farligt. Hvis man passer lidt på er der ikke nogen særlig risiko ved at tage ecstasy IMO.

Det lyder for mig som om du tror du er meget bedre end folk der tager ecstasy.

Citat:
Du er en typisk tidligere kikseklapper som har set lyset og nu kører ubegrundet had overfor ecstasy.

Har fuldstændig samme indtryk af dig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Møgsvinn skrev:
Citat:
Igen vil jeg gerne lige pointere at den statistisk kun viser procenter over de tabletter som politiet har konfiskeret, og er derfor relativt ubrugelig i mine øjne

Så hvad du tror der muligvis kan være i, er mere brugbart eller hvad mener du? Man kan med et EZ-testkit teste for PMA og andre stoffer, man kan på pillreports læse hvilken effekt andre har fået, selvom det er nogle blæste idioter der er derinde, kan man stadig få et godt indtryk af om der er MDMA i pillen, eller noget andet farligt. Hvis man passer lidt på er der ikke nogen særlig risiko ved at tage ecstasy IMO.

Det lyder for mig som om du tror du er meget bedre end folk der tager ecstasy.

Nej. Det jeg mener er at du ikke kan bruge de procenter af tabletter med kun MDXX til noget, i og med at det højst sandsynligvis langt fra er det samlede antal af batches der har været på dansk jord.

Du kan netop derfor ikke have en realistisk forventning om at 4/5 batches kun indeholder MDMA.

Citat:
Du er en typisk tidligere kikseklapper som har set lyset og nu kører ubegrundet had overfor ecstasy.

Møgsvinn skrev:
Har fuldstændig samme indtryk af dig

Gider du ikke godt lade være med at gå off topic med dit ubrugelige lort, og holde dig til tråden så den ikke bliver låst?

Det kan godt være at i føler jer stødet over at jeg stiller mig kritisk overfor ecstasy, men derfor skal i ikke blive personlige. Kom med noget konstruktivt eller luk røven.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:
Igen vil jeg gerne lige pointere at den statistisk kun viser procenter over de tabletter som politiet har konfiskeret, og er derfor relativt ubrugelig i mine øjne.

Ja, men statistisk set vil det også give et godt indblik i ecstasymarkedet (forudsat at konfiskationen er tilfældig så de konfiskerede piller er repræsentative for hvad der er på hele markedet). Det er sådan alle statistikker bliver lavet. Så kan man sige at vi i princippet ikke ved hvor stor en del af pillerne der bliver konfiskeret, og det kunne være meget få ifht. hvor mange der er på markedet, eller måske er det kun nogen bestemte leverancer der bliver taget, men det er de tal er det bedste billede af situationen vi kan få og de eneste der giver mening at diskutere ud fra.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ifølge politiet blev der i 2005 konfiskeret 44.195 ecstasy piller.

Citat:
Politiets tal viser, at antallet af beslaglagte ecstasy-piller er steget i 2005. I alt 44.195 af de små, euforiserende piller blev sidste år taget fra sigtede personer og fundet i lommer og lejligheder i hele landet.

Her er linket:

http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/2006/narkodoedsfald_24112006.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes, du er lidt forkert på den. Den fornuftige Ecstasy-bruger vil starte med én tablet for at få et indblik i, hvad den indeholder. Problemet er så, som du selv siger, at mange unge bare fylder sig med tabletterne. Men tror du virkelig, at dem der fylder sig med tabletterne vil tage en fornuftig dosis ren MDMA, hvis de fik fingrene i det. Nej, vel?
De fleste kikseklappere (kunne ikke finde andet ord) starter altså alligevel ikke med at fråde tonsvis ukendte piller. Langt de fleste starter med få, og hvis de mærker, at der er noget galt, vil de fleste helt sikkert stoppe. Der er jo ingen, der håber på at få PCP eller andet skod. Samtidig går erfaring fra mund til mund omkring, hvordan pillerne virker, hvilket jeg synes er vigtigt. Alle går efter de gode tabletter med MDMA, og hvis de får at vide, at en tablet er god, vil de helt sikkert også gå efter ligepræcis den. Som du dog selv siger, er der risiko for, at en tablet med et vist symbol og vis farve kan indeholde forskellige. Men alligevel er risikoen for at en enkelt pille i en stor leverance lige indeholder en sindssyg dosis PMA eller lign.
Folk vil have MDMA i deres Ecstasy-tabletter, og hvis der ikke det i, så vil de højst sandsynligt ikke æde dem. Dog kan der jo være MDMA + (meth)amfetamin, hvilket jo er en dårlig kombo. Det er imo det størtste problem ved tabletterne.
Jeg tror helt klart, at fremtiden for Ectstasy-tabletter er god. Hvis man fx kigger på Pillreports (knap så god kilde, men alligevel), er stortset alle tabletterne kun med MDMA i. Selvfølgelig er ren MDMA klart at foretrække, men jeg synes slet ikke, at tabletterne er den rene død.

Titel:
Medlem

Nu er jeg selv stødt på ecstasy piller der indeholdte mcPP, hvilket satte en brat stopper for mit forbrug i en periode.

Trods det, tror jeg da de fleste prøver én enkelt/halv pille først, for at vurdere indholdet. Eller også har man købt/fået dem af nogen som har prøvet dem, hvorfor risikoen for at netop dé piller du står med i hånden skulle fejle noget, er endnu mindre.

Men alt i alt har jeg aldrig nogensinde oplevet ecstasy piller med andet end MDxx i, over en 3-årig periode med godt skrald på og mange forskellige piller. Ergo ser jeg det selv som statistisk sikkert nok, hvis man tager sig de nødvendige foranstaltninger og ellers træder forsigtigt frem. :wink:

Resist, er du ikke selv en pensioneret k3x3klapper? Why all the fuzz? :)

Titel:
Medlem

Hejsa!
Skriver ikke så tit herinde men vil bare give udtryk for at jeg holder ret meget med Resist i hans mission, blander mig ikke i "hetzdiskussionen". Ectasy er farligt i kæmpe doser, og det er der MANGE i Danmark der ikke fatter. Møder dem og deres tomme hjerner, ectasy sultne maver tit og ofte... De er misbrugere ligesom misbrugere af heroin, alkohol etc. -om det er rent eller ej, hav dog respekt for kemi! Fakta er at hvis du spiser eks. 20 kiks på en aften, så er det ikke dig der er cool, men dit narko der stinker - eller din omgang med det har taget overhånd.

Når det så er sagt ligger problemet jo nok lidt dybere end bare E. Danskere er bare totalt uvidene når det kommer til stoffer... Det er sku ikke i alle lande at børn brænder sig selv af efter at have sniffet butan, ligeledes er nordeuropa hårdest ramt af GHB/GBL problematikken. Tror der er en bred enighed her på sitet om at det skyldes mediernes uvidenhed OG den størtste skyldige Sundhedsministeriet og deres fejlagtige, og direkte farlige fejl-information.
Eksemplet med de 100 romkugler er i mine ører ret skræmmende... forestil dig en pose med med romkugler, hver 5 er lavet af lort.....
For at opbygge en nogenlunde forståelse af stoffer, er det nok en meget god ide at tage stoffet i en relativ ren form, ectasy er ofte en kombination af stoffer, andre gange er det ikke, pointen er at DU ikke ved det.
-Hilsen Mor
:idea:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil til hver en tid anbefale at kun indtage Ecstasy i form af afvejet ren MDMA.

Hvis i endelig går og spiser kex/knalder/knapper/etc. så køb dog et testkit!

Det er en pænt billig livsforsikring! :)

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
transformer skrev:
Hejsa!
Skriver ikke så tit herinde men vil bare give udtryk for at jeg holder ret meget med Resist i hans mission, blander mig ikke i "hetzdiskussionen". Ectasy er farligt i kæmpe doser, og det er der MANGE i Danmark der ikke fatter. Møder dem og deres tomme hjerner, ectasy sultne maver tit og ofte... De er misbrugere ligesom misbrugere af heroin, alkohol etc. -om det er rent eller ej, hav dog respekt for kemi!

Er der nogen i denne diskussion som har sagt at man ikke skal have det? Hvad går Resists mission præcist ud på? *host* et eller andet med at være frelst *host*

transformer skrev:
Eksemplet med de 100 romkugler er i mine ører ret skræmmende... forestil dig en pose med med romkugler, hver 5 er lavet af lort.....

Forestil dig, at du fattede basal statistik. Udsagn som ecstasy er kemikerens romkugle og der er amfetamin i alle ecstasy-piller bliver fremlagt som fakta, men ingen fremlægger dokumentation. Jeg har dokumentation for det modsatte. Uanset om der så er 20 eller 80% af alle piller på markedet som indeholder MDMA, så er det stadigt en betydelig mængde. Tomme udtryk som kemikerens romkugle får det til at lyde som om at der er lige sandsynlighed for at få en pille med udelukkende MDMA, en pille med MDMA og et andet stof, en pille med rottegift, eller noget helt tredje. Og sådan forholder det sig ikke. Er det så svært at forstå?

Det er sådan at videnskab fungerer. Man udtager stikprøver og inducerer. Verdens hemmeligheder udfolder sig for os gennem dataindsamling, og disse præsenteres i publikationer. Jeg mangler stadig at se en eneste reference fra Resists side (nej, noget bliver ikke sandt fordi at det står på flere internetsider). I er ikke faktaens vogtere og I har ikke videnskaben på jeres side. Jeg må atter sige, at ubegrundede løftede pegefingre har intet med HR at gøre.

transformer skrev:
For at opbygge en nogenlunde forståelse af stoffer, er det nok en meget god ide at tage stoffet i en relativ ren form, ectasy er ofte en kombination af stoffer, andre gange er det ikke, pointen er at DU ikke ved det.

Hvornår har du sidst anvendt kromatografiske metoder på dit 'rene' MDMA?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
nu er jeg ikke den store ecstasyelsker.. men det eneste "rene mdma" jeg har set virkede ikke alt for rent... og det var mest kemiske urenheder..

gør det den store forskel, hvis det er de samme slam-kemikere der laver det, om de putter det i pilleform eller kalder det rent mdma?

om en pille er "svag, middel eller stærk" er vel lige så godt som er dit 'rene mdma' 60, 80 eller 90% rent..

- jeg tror ikke på vi opnår ordenligt rene stoffer(jo nogen.. men altså) før markedet bliver kontrolleret... altså, staten burde tage monopol på stofferne..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gæst skrev:
Jeg synes, du er lidt forkert på den. Den fornuftige Ecstasy-bruger vil starte med én tablet for at få et indblik i, hvad den indeholder. Problemet er så, som du selv siger, at mange unge bare fylder sig med tabletterne. Men tror du virkelig, at dem der fylder sig med tabletterne vil tage en fornuftig dosis ren MDMA, hvis de fik fingrene i det. Nej, vel?
De fleste kikseklappere (kunne ikke finde andet ord) starter altså alligevel ikke med at fråde tonsvis ukendte piller. Langt de fleste starter med få, og hvis de mærker, at der er noget galt, vil de fleste helt sikkert stoppe. Der er jo ingen, der håber på at få PCP eller andet skod. Samtidig går erfaring fra mund til mund omkring, hvordan pillerne virker, hvilket jeg synes er vigtigt. Alle går efter de gode tabletter med MDMA, og hvis de får at vide, at en tablet er god, vil de helt sikkert også gå efter ligepræcis den. Som du dog selv siger, er der risiko for, at en tablet med et vist symbol og vis farve kan indeholde forskellige. Men alligevel er risikoen for at en enkelt pille i en stor leverance lige indeholder en sindssyg dosis PMA eller lign.
Folk vil have MDMA i deres Ecstasy-tabletter, og hvis der ikke det i, så vil de højst sandsynligt ikke æde dem. Dog kan der jo være MDMA + (meth)amfetamin, hvilket jo er en dårlig kombo. Det er imo det størtste problem ved tabletterne.
Jeg tror helt klart, at fremtiden for Ectstasy-tabletter er god. Hvis man fx kigger på Pillreports (knap så god kilde, men alligevel), er stortset alle tabletterne kun med MDMA i. Selvfølgelig er ren MDMA klart at foretrække, men jeg synes slet ikke, at tabletterne er den rene død.

Efter et stort overblik inde på pillreports og af hvad jeg har hørt fra gængse kikseklappere sådan generalt, så ved jeg at mange ikke har den fjerneste anelse om hvad tabletterne egentlig indeholder. Altså selvfølig har de ikke dette uden f.eks et testkit. Men hvad jeg vil pointere er at de nærmest bare "gætter" sig frem. Der er uden tvivl en stor del af ecstasy brugere (mest de nye nok) der ikke engang ved hvad MDMA er. Tager man et hurtigt blik over den danske sektion på pillreports vil man også kunne se at mange relaterer til forskellige mærker som "syre kiks". Hvilket jeg kunne forestille mig var et udtryk der kom til live i et mærke, hvis en person havde spist en uansvarlig stor mængde der indeholdte MDXX, hvilket er psykedelisk ved overdoseringer, eller en psykedelisk substans. Udover dette så er det også knap så fedt at diverse tabletter er spækket med MDXX+amfetaminer, hvilket er en knap så heldig kombination, som du selv er inde på.

Så der er jo nok desværre en temmelig stor uvidenhed hos den generale ecstasy bruger, hvilket er en anelse trist.

Max temp: -273C skrev:
Er der nogen i denne diskussion som har sagt at man ikke skal have det? Hvad går Resists mission præcist ud på? *host* et eller andet med at være frelst *host*

Mission ligefrem? Klap lige hesten og tag en dyb indånding. Der er ingen mission her, blot en debat.

Max temp: -237C skrev:

Jeg mangler stadig at se en eneste reference fra Resists side

Hvad vil du se referancer til? Er tingene ikke åbenlyse nok?

grappa_zappa skrev:
Resist, er du ikke selv en pensioneret k3x3klapper? Why all the fuzz? :)

Nej, det er jeg ikke. Max Tramp kan bare godt lide at blive personlig.

spiffeh skrev:
nu er jeg ikke den store ecstasyelsker.. men det eneste "rene mdma" jeg har set virkede ikke alt for rent... og det var mest kemiske urenheder..

gør det den store forskel, hvis det er de samme slam-kemikere der laver det, om de putter det i pilleform eller kalder det rent mdma?

om en pille er "svag, middel eller stærk" er vel lige så godt som er dit 'rene mdma' 60, 80 eller 90% rent..

Max temp: -273C skrev:
Hvornår har du sidst anvendt kromatografiske metoder på dit 'rene' MDMA?

Skulle der forekomme visse urenheder i MDMA ville det være urimeligt usandsynligt hvis ikke det blot var kemiske urenheder/biprodukter fra en sløset syntese af, som du selv er inde på. Jeg tror godt at du kan antage at disse urenheder er af et meget lavt procent.

Oprenset MDMA af høje renheder er klare hvide krystaller. Gerne store og hårde.

Dårligt oprenset MDMA er lysebrunt grynet pulver. Logisk set vil sidste nævnte jo altid være til stede, grundet at det er mere arbejde for den dovne kemiker at oprense det. Samt at mere fyldestof er lig med en større profit.

Min kat har iøvrigt haft succes med at forvandle lysebrunt MDMA til hvidt, vha. iskold acetone.

Under alle omstændigheder Spiffeh, så ville rent MDMA jo klart være at foretrække. Men kan udmærket godt se din problemstilling. :)

Senest rettet af wEstzIde 08 apr 2008 11:16, rettet i alt 4 gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]