Gæst skrev:
Jeg synes, du er lidt forkert på den. Den fornuftige Ecstasy-bruger vil starte med én tablet for at få et indblik i, hvad den indeholder. Problemet er så, som du selv siger, at mange unge bare fylder sig med tabletterne. Men tror du virkelig, at dem der fylder sig med tabletterne vil tage en fornuftig dosis ren MDMA, hvis de fik fingrene i det. Nej, vel?
De fleste kikseklappere (kunne ikke finde andet ord) starter altså alligevel ikke med at fråde tonsvis ukendte piller. Langt de fleste starter med få, og hvis de mærker, at der er noget galt, vil de fleste helt sikkert stoppe. Der er jo ingen, der håber på at få PCP eller andet skod. Samtidig går erfaring fra mund til mund omkring, hvordan pillerne virker, hvilket jeg synes er vigtigt. Alle går efter de gode tabletter med MDMA, og hvis de får at vide, at en tablet er god, vil de helt sikkert også gå efter ligepræcis den. Som du dog selv siger, er der risiko for, at en tablet med et vist symbol og vis farve kan indeholde forskellige. Men alligevel er risikoen for at en enkelt pille i en stor leverance lige indeholder en sindssyg dosis PMA eller lign.
Folk vil have MDMA i deres Ecstasy-tabletter, og hvis der ikke det i, så vil de højst sandsynligt ikke æde dem. Dog kan der jo være MDMA + (meth)amfetamin, hvilket jo er en dårlig kombo. Det er imo det størtste problem ved tabletterne.
Jeg tror helt klart, at fremtiden for Ectstasy-tabletter er god. Hvis man fx kigger på Pillreports (knap så god kilde, men alligevel), er stortset alle tabletterne kun med MDMA i. Selvfølgelig er ren MDMA klart at foretrække, men jeg synes slet ikke, at tabletterne er den rene død.
Efter et stort overblik inde på pillreports og af hvad jeg har hørt fra gængse kikseklappere sådan generalt, så ved jeg at mange ikke har den fjerneste anelse om hvad tabletterne egentlig indeholder. Altså selvfølig har de ikke dette uden f.eks et testkit. Men hvad jeg vil pointere er at de nærmest bare "gætter" sig frem. Der er uden tvivl en stor del af ecstasy brugere (mest de nye nok) der ikke engang ved hvad MDMA er. Tager man et hurtigt blik over den danske sektion på pillreports vil man også kunne se at mange relaterer til forskellige mærker som "syre kiks". Hvilket jeg kunne forestille mig var et udtryk der kom til live i et mærke, hvis en person havde spist en uansvarlig stor mængde der indeholdte MDXX, hvilket er psykedelisk ved overdoseringer, eller en psykedelisk substans. Udover dette så er det også knap så fedt at diverse tabletter er spækket med MDXX+amfetaminer, hvilket er en knap så heldig kombination, som du selv er inde på.
Så der er jo nok desværre en temmelig stor uvidenhed hos den generale ecstasy bruger, hvilket er en anelse trist.
Max temp: -273C skrev:
Er der nogen i denne diskussion som har sagt at man ikke skal have det? Hvad går Resists mission præcist ud på? *host* et eller andet med at være frelst *host*
Mission ligefrem? Klap lige hesten og tag en dyb indånding. Der er ingen mission her, blot en debat.
Max temp: -237C skrev:
Jeg mangler stadig at se en eneste reference fra Resists side
Hvad vil du se referancer til? Er tingene ikke åbenlyse nok?
grappa_zappa skrev:
Resist, er du ikke selv en pensioneret k3x3klapper? Why all the fuzz?

Nej, det er jeg ikke. Max Tramp kan bare godt lide at blive personlig.
spiffeh skrev:
nu er jeg ikke den store ecstasyelsker.. men det eneste "rene mdma" jeg har set virkede ikke alt for rent... og det var mest kemiske urenheder..
gør det den store forskel, hvis det er de samme slam-kemikere der laver det, om de putter det i pilleform eller kalder det rent mdma?
om en pille er "svag, middel eller stærk" er vel lige så godt som er dit 'rene mdma' 60, 80 eller 90% rent..
Max temp: -273C skrev:
Hvornår har du sidst anvendt kromatografiske metoder på dit 'rene' MDMA?
Skulle der forekomme visse urenheder i MDMA ville det være urimeligt usandsynligt hvis ikke det blot var kemiske urenheder/biprodukter fra en sløset syntese af, som du selv er inde på. Jeg tror godt at du kan antage at disse urenheder er af et meget lavt procent.
Oprenset MDMA af høje renheder er klare hvide krystaller. Gerne store og hårde.
Dårligt oprenset MDMA er lysebrunt grynet pulver. Logisk set vil sidste nævnte jo altid være til stede, grundet at det er mere arbejde for den dovne kemiker at oprense det. Samt at mere fyldestof er lig med en større profit.
Min kat har iøvrigt haft succes med at forvandle lysebrunt MDMA til hvidt, vha. iskold acetone.
Under alle omstændigheder Spiffeh, så ville rent MDMA jo klart være at foretrække. Men kan udmærket godt se din problemstilling.