Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil gerne starte med at pointere hvad der har startet denne tråd. Netop en kort debat der kan ses her:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... ht=#304004

Hvorfra jeg lige citerer et par indlæg indlæg:

Max Tramp skrev:
Jaspar, hør nu her; Jeg har set dig skrive det samme i så mange tråde efterhånden. Har du læst nogle af de publikationer på SST's hjemmeside som er lavet af retskemikere? Rapporter omkring hvilke stoffer politiet har konfiskeret og hvor rene at de er. Særligt i nyere tid har vi set særdeles rene piller, så det er noget pjat du skriver, og det er altså ikke værre end at man kan købe et EZ-test kit, hvilket enhver ecstasy-bruger med respekt for sit helbred bør gøre, så hold venligst op med at male fanden på væggen. Dine indlæg har intet hold i virkeligheden, og næste gang du taler for alle, så hold venligst mig udenfor.

Max Tramp skrev:
Er dit indtag statistisk signifikant? Er din mave udstyret med en særlig MDMA detektor? Lyt til kendsgerningerne. De står lige her. Det er altså meget sandsynligt* at man får en pille der kun indeholder MDMA, spørgsmålet er nærmere hvor meget der er i. Og igen, vil man være på den sikre side, så kan man købe et testkit.

Det forholder sig desværre sådan at den danske ungdom indtager abnormale mange ecstacy tabletter. Alt for tit og alt for mange på den samme aften.

Du får ecstasy til at generalt fremstå som en relativt sikker ting at indtage, hvilket jeg finder uforsvaligt.

I SST's nyeste rapport, hvilket der bliver linket til, kan der ses at 82% af tabletterne fra det nyeste kvartal, indeholder MDMA og ikke andet. Men det betyder altså STADIGVÆK at der er 18% hvilket indeholder alt fra psykedeliske substanser til piperaziner. Og da det er umuligt at kende styrken på sine tabletter, er det tydeligvis dybt uforsvarligt for sit eget helbred at indtage dem, men langt mere uforsvarligt finder jeg det, at fremstille dem som acceptable og ufarlige.

Grunden til at der bliver linket til SST's nyeste kvartal over ecstasy, er jo tydeligvis grundet den høje procent (82) af tabletter med kun MDMA. Men nu skal vi ikke glemme at ecstacy har været på det danske marked i en del år efterhånden. Og at der har været meget store svingninger imellem renheden, som årene er gået. I 2005 var der kun 43% af tabletterne, hvilket indeholdte MDMA og ikke andet.

Dette kan ses her: http://www.sst.dk/publ/Publ2005/CFF/Ecs ... ort_05.pdf

Hvad så med de kommende år? Hvordan kan vi vide med sikkerhed at renheden ikke vil falde igen, nu da den har været så svingende, og fyldt med ret så usunde biprodukter såsom piperaziner? Det kan vi lige præcis ikke, og derfor er det skide uforsvarligt at få ecstasy til at fremstå som ufarligt. Nu, og også i fremtiden!

For lige at få debateret om ez-testkits til ecstasy, hvilket bliver nævnt i tråden jeg henviser til, kan jeg røbe at de til en vis grænse er ubrugelige.
Da MDMA netop slår ud på testen som sort, er det begrænset hvor mange andre substanser der kan testes for, hvis MDMA også er et af de aktive substanser. Da farven sort jo netop overskygger en del.

For lige at summe op, vil jeg tillade mig at kalde ecstasy for en omgang bras. Anskaf jer hellere nogen klare hvide MDMA krystaller. ;)

Know your drug, know your source!

Senest rettet af wEstzIde 28 mar 2008 21:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
:yeah:

Godt indlæg Resist.

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Hvis du kunne fatte nogle simple ting havde vi begge været fri for at spilde vores tid

a) Jeg argumenterede for at ecstasy-tabletter er ikke kemikerens romkugle, hvad end det skal dække over. I mine øjne dækker det over at de kan indeholde hvad som helst. En ting som statistikkerne viser, at de ikke gør. Man får ret ofte rent MDMA. Men det er selvfølgelig ikke let at se når jeg bliver citeret udenfor sammenhæng. Dårlig stil. Er du uenig i mit udsagn, dvs. mener du virkeligt at ecstasy er kemikerens romkugle, så fint, præsenter dit modargument, men lad vær med at hænge mig op på noget jeg aldrig har sagt. Jeg opfordrer (i modsætning til dig) ikke folk til at tage rusmidler.

b) Man laver altså en EZ-test med individuelle reagenser på individuelle prøver. Men det undrer mig ikke at du aldrig har haft et i hånden. Du er en typisk tidligere kikseklapper som har set lyset og nu kører ubegrundet had overfor ecstasy.

Fail (as usual).

Hvis du gerne vil kværulere, så kan du jo passende svare mig i dette topic. Eller skal jeg bare citere dig ud af kontekst under topic-titlen "Ecstasy - Alt for overvurderet"?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du siger at 82% af pillerne består af ren MDMA. De sidste 18% kunne jo så i princippet indeholde 99% MDMA, hvis jeg forstår dig ret?

Dette er ikke for at forsvare ekstasytabletter! Jeg synes det er et rigtig godt initiativ at tage! Folk tager alt for mange piller alt for uansvarligt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Max Tramp skrev:
Hvis du kunne fatte nogle simple ting havde vi begge været fri for at spilde vores tid

a) Jeg argumenterede for at ecstasy-tabletter er ikke kemikerens romkugle, hvad end det skal dække over. I mine øjne dækker det over at de kan indeholde hvad som helst. En ting som statistikkerne viser, at de ikke gør. Man får ret ofte rent MDMA. Men det er selvfølgelig ikke let at se når jeg bliver citeret udenfor sammenhæng. Dårlig stil. Er du uenig i mit udsagn, dvs. mener du virkeligt at ecstasy er kemikerens romkugle, så fint, præsenter dit modargument, men lad vær med at hænge mig op på noget jeg aldrig har sagt. Jeg opfordrer (i modsætning til dig) ikke folk til at tage rusmidler.

Fail (as usual).

Sjovt som du altid bliver personlig og opdigter nonsens. Du er et kæmpe bidrag til psychedelia.

Citeret dig for noget du ikke har sagt? Jeg har KUN citeret hvad du har sagt.

Hvis du anstrengte dig lidt, ville du nok kunne se at dine indlæg bærer præg af, at du indirekte får ecstasy til at fremstå som sikkert. Det er vigtigt at vi forholder os kritiske på psychedelia, og udfører harm reduction. Og hvad er det du ikke fatter? Ecstasy ER jo kemikerens romkugle. Der kan jo netop være hvad som helst i. Et er at SST har oplyst om diverse piperaziner og MDMA+methamfetamin kombinationer, hvilket er en yderst uheldig blanding. Men noget andet er at deres liste over opsnappede substanser, jo kun indebærer alle de forskellige batches der er blevet beslaglagt. Hvem siger at politiet beslaglægger piller fra hver eneste batch der kommer på gaden?

Max Tramp skrev:
b) Man laver altså en EZ-test med individuelle reagenser på individuelle prøver. Men det undrer mig ikke at du aldrig har haft et i hånden. Du er en typisk tidligere kikseklapper som har set lyset og nu kører ubegrundet had overfor ecstasy.

Nu har jeg slet ikke haft den store interesse indenfor ecstasy, så vil da indrømme at jeg muligvis ikke er up2date med de forskellige testkits, i modsætning til folk der gerne spiser de her tabletter, som dig f.eks? Men før i tiden reagerede MDMA ved at vise sort på en test. Og som nævnt ville du så ikke kunne se om der var andre substanser i din tablet, grundet at den sorte farve overskyggede det. Under alle omstændigheder dækker et testkit ikke over alle de forskellige substanser der tænkeligt kunne være i en ecstasy tablet. Drop det nu bare og indrøm at du ikke kan vide dig sikker med dem.

Max Tramp skrev:
Hvis du gerne vil kværulere, så kan du jo passende svare mig i dette topic. Eller skal jeg bare citere dig ud af kontekst under topic-titlen "Ecstasy - Alt for overvurderet"?

Jeg har jo svaret dig? Hvis der er et eller andet personligt der sidder ved i dig som et irriterende ar, må du lige smide en pm om det.

Senest rettet af wEstzIde 28 mar 2008 21:59, rettet i alt 5 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Du siger at 82% af pillerne består af ren MDMA. De sidste 18% kunne jo så i princippet indeholde 99% MDMA, hvis jeg forstår dig ret?

Dette er ikke for at forsvare ekstasytabletter! Jeg synes det er et rigtig godt initiativ at tage! Folk tager alt for mange piller alt for uansvarligt.

Erh ikke 99% nej. Da tabletterne kræver bindemidler for at kunne blive på en fast form. De resterende 18% vil indeholde andet end MDMA eller MDMA samt andre substanser.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Resist->

Men de 18% kan stadig være næsten lige så rene som resten af pillerne? Det kan være de indeholder minimale mængder af derfor ikke engang nævneværdige stoffer, da det ikke vil have nogen skadelig effekt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Resist->

Men de 18% kan stadig være næsten lige så rene som resten af pillerne? Det kan være de indeholder minimale mængder af derfor ikke engang nævneværdige stoffer, da det ikke vil have nogen skadelig effekt.

I teorien jo. Men de kan også indeholde heftige doser farlige substanser. Der har f.eks. været en del ecstasy tabletter ígennem tiden der indeholdte PCP, Hvilket er dødeligt i for høje doser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:
the-red-pill skrev:
Resist->

I teorien jo. Men de kan også indeholde heftige doser farlige substanser. Der har f.eks. været en del ecstasy tabletter ígennem tiden der indeholdte PCP, Hvilket er dødeligt i for høje doser.

Hvilket stof er ikke det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Portuz skrev:
Resist skrev:
the-red-pill skrev:
Resist->

Hvilket stof er ikke det?

Hehe, god pointe. Men visse substanser er selvfølige markant værre end andre. PCP er nok et af de, hvis ikke DET stof der har været mest skyld i at folk er kommet galt afsted med ecstasy.

Problemet opstår jo desværre når folk indtager 10-20 tabletter på en aften.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Resist > Hvor har du det fra? Har ellers altid troet det var PMA.

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Resist skrev:
Du er et kæmpe bidrag til psychedelia.

Tak. Jeg er glad for at vi kan blive enige om noget.

Resist skrev:
Citeret dig for noget du ikke har sagt? Jeg har KUN citeret hvad du har sagt.

I et andet lys end det jeg sagde det i. Hav dog nosser til at erkende at det, du har gang i, er under bæltestedet. Hvis der er nogen som vil HR her, så er det mig. Du vil bare køre hetz på ecstasy-tabletter.

Resist skrev:
Hvis du anstrengte dig lidt, ville du nok kunne se at dine indlæg bærer præg af, at du indirekte får ecstasy til at fremstå som sikkert. Det er vigtigt at vi forholder is kritiske på psychedelia, og udfører harm reduction.

Hvis du anstrenge dig lidt og læste mine ord og stoppede digteriet ville du kunne se mine udsagn som de skulle fremstå. Det er tåbeligt at jeg skal forsvare noget jeg ikke har givet udsagn for.

Interessant fremgangsmåde at promovere HR på. At tage ting ud af den blå luft og køre ubegrundet hetz.

Resist skrev:
Og hvad er det du ikke fatter? Ecstasy ER jo kemikerens romkugle. Der kan jo netop være hvad som helst i.

Hvad som helst? Rottegift? Miltbrandsporer? Benzaldehyd?

Se dog på tallene. Tag 100 kugler, kom dem i en hat og træk en tilfældig. 82 af kuglerne står der "MDMA" på. Er det meget eller lidt sandsynligt at du trækker en af dem?

Resist skrev:
Et er at SST har oplyst om diverse piperaziner og MDMA+methamfetamin kombinationer, hvilket er en yderst uheldig blanding. Men noget andet er at deres liste over opsnappede substanser, jo kun indebærer alle de forskellige batches der er blevet beslaglagt. Hvem siger at politiet beslaglægger piller fra hver eneste batch der kommer på gaden?

Det hedder en stikprøve. Lær noget statistik hvis du vil modbevise statistisk baserede argumenter i stedet for at bare snakke som du har forstand til. Jeg synes det er en rimelig antagelse at politiets konfiskeringer er repræsentative for hvilke tabletter der ses i landet.

Resist skrev:
Før i tiden reagerede MDMA ved at vise sort på en test. Og som nævnt ville du så ikke kunne se om der var andre substanser i din tablet, grundet at den sorte farve overskyggede det. Under alle omstændigheder dækker et testkit ikke over alle de forskellige substanser der tænkeligt kunne være i en ecstasy tablet. Drop det nu bare og indrøm at du ikke kan vide dig sikker med dem.

Prøv nu at fatte at du blander ikke reagenserne sammen og derfor overskygger de ikke hinanden.

Der er absolut heller ingen grund til at tro at man finder alverdens spøjse substanser i ecstasy-tabletter. Endnu engang siger jeg, kig på SST's undersøgelser. Du ER dækker ind med et ordentligt kit.

Hvad gør dig så sikker på at det du får som rent MDMA virkeligt er rent og ikke 5% chloroquin, 2½% PCP og 2½ laktose fx.?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hold nu forhelvede jeres lort til PM, og tag resten deri

Hverken Resist eller Max Tramp bidrager med noget som helst lige nu.

Titel:
MEGATRON

Resist skrev:
Der har f.eks. været en del ecstasy tabletter ígennem tiden der indeholdte PCP, Hvilket er dødeligt i for høje doser.

w00t? Jeg har aldrig hørt om pcp i e-piller før, hvor har du det fra?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:
Resist skrev:
Der har f.eks. været en del ecstasy tabletter ígennem tiden der indeholdte PCP, Hvilket er dødeligt i for høje doser.

Må være en vrøvler. Der har ikke været PCP i ecstasytabletter, men PMA.

Og self er det dødeligt i for høje doser. Det er alting. Det er blot dødeligt i langt lavere doser end mange andre psykoaktive substanser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Electric skrev:
dopamin skrev:
Resist skrev:

Jo der er skam blevet fundet ecstasypiller med PCP i. De er ikke længe siden at der blev konfiskeret nogle hvor der var lidt PCP i. Søger stadig efter kilde, måske kan en af jer hjælpe mig?

Titel:
MEGATRON

FlæmMing skrev:
Jo der er skam blevet fundet ecstasypiller med PCP i. De er ikke længe siden at der blev konfiskeret nogle hvor der var lidt PCP i. Søger stadig efter kilde, måske kan en af jer hjælpe mig?

I DK?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
the-red-pill skrev:

I 82% af pillerne er mdma det eneste aktive stof. Om dette gælder de forskellige "mærker/typer" piller, eller gennemsnit pillen folk indtager, ved jeg ikke. Hvis tallet 82% er fra de forskelige"mærker/typer" piller man har fundet, så kan tallet ikke bruges til særlig meget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Electric skrev:
dopamin skrev:
Resist skrev:

Og self er det dødeligt i for høje doser. Det er alting. Det er blot dødeligt i langt lavere doser end mange andre psykoaktive substanser.

Min fejl, tænkte selvfølig på PMA.

Men nu vi alligevel er ved PCP snakken så er der da blevet sendt lidt af hvert ind til ecstacydata, hvilket indeholdte denne substans.

http://www.ecstacydata.org/results.php? ... =Substance

Senest rettet af wEstzIde 25 mar 2008 09:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Max Tramp skrev:
Hvis du anstrenge dig lidt og læste mine ord og stoppede digteriet ville du kunne se mine udsagn som de skulle fremstå. Det er tåbeligt at jeg skal forsvare noget jeg ikke har givet udsagn for.

Interessant fremgangsmåde at promovere HR på. At tage ting ud af den blå luft og køre ubegrundet hetz.

Max Tramp skrev:
Se dog på tallene. Tag 100 kugler, kom dem i en hat og træk en tilfældig. 82 af kuglerne står der "MDMA" på. Er det meget eller lidt sandsynligt at du trækker en af dem?

Hold nu op med de 82%. Du kan overhovedet ikke bruge det til noget. Det er blot en indikator for hvor mange procent med kun MDMA, som politiet har konfiskeret i den periode. IKKE hvor mange der er blevet produceret. Desuden svinger de tal som sagt en del, og i næste kvartal kan de ende på 40% uden at jeg ville blive overrasket.

Max Tramp skrev:
Hvad gør dig så sikker på at det du får som rent MDMA virkeligt er rent og ikke 5% chloroquin, 2½% PCP og 2½ laktose fx.?

Den gængse omgangskreds for MDMA plejer at have et mere kræsent kartel, der opsøger de mere eksotiske og rene substanser. Derfor vil jeg absolut mene at det er ualmindeligt usandsynligt at man skulle få krystal MDMA cuttet op med PCP.

Jeg vil desuden bede dig om at holde dig til topic og ikke køre tråden op i en lam internet bitch fight, da den så bare ender med at blive låst.

Senest rettet af wEstzIde 25 mar 2008 15:39, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]